اخبار استارتاپیاخبار فناوریاخبار هوش مصنوعی

«مؤسسه هوش‌مصنوعی و علوم شناختی بانک ملت» تأسیس شد

این موسسه با همکاری مشترک گروه بهسازان فردا و دانشکده فنی دانشگاه تهران آغاز به کار کرد

رئیس مؤسسه هوش‌مصنوعی و فناوری‌های شناختی بانک ملت از تأسیس «مؤسسه هوش‌مصنوعی و علوم‌شناختی بانک ملت» با همکاری مشترک گروه بهسازان فردا و دانشکده فنی دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی گروه بهسازان فردا، هشام فیلی با اشاره به پیشرفت‌های هوش‌مصنوعی طی سال‌های گذشته به‌ویژه در حوزه بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی در صنعت بانکداری گفت: در راستای بهره‌وری از تکنولوژی هوش‌مصنوعی، بانک ملت گام‌های بلندی برداشته و در این زمینه مرکز نوآوری گروه بهسازان فردا که بازوی فناوری اطلاعات بانک ملت به‌شمار می‌رود، سال گذشته مذاکراتی با دانشگاه تهران به‌منظور ایجاد «مؤسسه هوش‌مصنوعی و علوم شناختی بانک ملت و دانشگاه تهران» به عمل آورد.

او با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان گروه بهسازان فردا و دانشکده فنی دانشگاه تهران، توضیح داد: در آبان ماه سال گذشته تفاهمنامه‌ای جهت تأسیس مؤسسه‌ای با هدف رفع نیازهای بانک ملت با فناوری هوش‌مصنوعی میان مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا و رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران منعقد شد.

فیلی توضیح داد: در حال حاضر مراحل شکل‌گیری این مؤسسه در حال انجام است و به‌زودی افتتاح خواهد شد. هدف اصلی این مؤسسه رفع نیازهای بانک ملت در زمینه هوش‌مصنوعی است و فعالیت‌های تحقیق، توسعه و نمونه‌سازی اولیه در این مؤسسه انجام خواهد شد.

او درباره فعالیت‌های مؤسسه مذکور نیز اظهار کرد: فعالیت‌های این مؤسسه در ۲ محورِ مبتنی بر نیازهای بانک ملت و مبتنی بر تکنولوژی ارائه شده از سوی دانشگاه تعریف می‌شود. لازم به ذکر است، اولویت فعالیت‌های مؤسسه با نیازهایی است که از سوی بانک ملت اعلام می‌شود.

رئیس مؤسسه هوش‌مصنوعی و فناوری‌های شناختی بانک ملت ادامه‌داد: اکنون چند فعالیت در حال انجام و برخی در شرف راه اندازی در داخل بانک ملت است؛ از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به چت­بات‌های مرکز تماس بانک ملت و تشخیص تخلف در بانک اشاره کرد.

او ضمن ابراز امیدواری از تأثیر مثبت افتتاح این مؤسسه بر شکوفایی بانک ملت، تأکید کرد: از اهداف جانبی این مؤسسه می‌توان به استفاده از نیروهای کیفی دانشگاه برای رفع نیازهای بانک ملت اشاره کرد که این عمل از موضوع فرار مغزها و مهاجرت این عزیزان که بهترین‌های کشور هستند، جلوگیری خواهد کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر
مطالب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *