اکوسیستم

شروع سرد ۱۰ جشنواره وب وموبایل ایران

گزارش اکوموتیو از نخستین روز دهمین جشنواره وب و موبایل ایران-قسمت اول

با اولین گزارش از مجموعه گزارش‌های اکوموتیو از دهمین جشنواره وب و موبایل ایران همراه باشید! آنچه در این گزارش‌ها می‌خوانید نگاهی انتقادی به روند برگزاری جشنواره است که به امید بهبود شرایط برگزاری آن منتشر می‌شود. محتوای مربوط به سخنرانی‌ها و معرفی استارتاپ‌های جشنواره در پست‌های دیگری منتشر خواهد شد.

مدتی پیش هنگامی که به دنبال گسترش ارتباطات تیم اکوموتیو با اعضای اکوسیستم استارتاپی بودیم با یک فرصت خوب مواجه شدیم، دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

جو رسانه‌ای شکل گرفته حول این رویداد، با وجود تمام انتقادهایی که از دوره‌های قبلی آن وجود داشت، کنجکاوی‌مان را برانگیخت تا تجربه‌اش کنیم. بلیط رویداد را در حالی که ۵۰ درصد تخفیف خرید زودهنگام برای آن در نظر گرفته شده بود، با قیمت ۱۵۰ هزار تومان خریدیم. در همین زمان بلیط‌های VIP (که تفاوت‌شان با ما چند ردیف جلوتر نشستن بود) با قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسید. برنامه دو روزه رویداد باعث شد بسیاری از برنامه‌های‌مان را تغییر دهیم و بسیاری کارها را به تعویق بیاندازیم اما فکر می‌کردیم شاید ارزشش را داشته باشد، شاید.

چند روز مانده به برگزاری رویداد ایمیلی دلسرد کننده دریافت کردیم. هنوز برخی غرفه‌های معرفی استارتاپ خالی مانده بود و تیم نوپاهاب از طریق این ایمیل‌ها به دنبال جذب استارتاپ‌ها بود. همه‌ ترسمان این بود که نکند از جشنواره استقبال خوبی نشده باشد.

بالاخره پنجشنبه موعود فرا رسید. طبق پیامی که از سوی تیم برگزاری دریافت کرده بودیم، امکان استفاده از تخفیف اسنپ برای سفر به محل جشنواره وجود داشت. به جای مبلغ ۱۱ هزار تومان، تنها هزار تومان پرداخت کردیم! یک تخفیف شگفت انگیر و تجربه‌ای که نویدبخش یک روز خوب بود.

در بدو ورود به محل برگزاری جشنواره ضمن دریافت کارت شرکت در جشنواره، بسته‌هایی دریافت کردیم. بسته‌هایی پر از تبلیغات و فقط تبلیغات، بر خلاف انتظاری که از تیم برگزار کننده برای یک شروع با سلیقه داشتیم.

هنوز امکان ورود به سالن اصلی وجود نداشت لذا بعد از صرف پذیرایی حداقلی که برای صبحانه در نظر گرفته شده بود، در میان غرفه‌های بزرگ شرکت‌های بزرگ اما نه چندان جذابی که در طبقه همکف حضور داشتند پرسه مختصری زدیم. در هر غرفه چهار یا پنج نفر از کارمندان آن حضور داشتند که البته اکثر افراد بی‌توجه از کنار آن‌ها می‌گذشتند. درد بزرگی این غرفه‌ها را وقتی درک کردم که با فضای محدود تخصیص داده شده به استارتاپ‌ها مواجه شدم. در ادامه به چند و چون حضور استارتاپ‌ها هم خواهم پرداخت.

بالاخره درب‌های سالن باز شد. امیدوار بودیم که در شروع جلسه انگیزش مناسبی اتفاق بیفتد و شور و هیجان خوبی به جمعیت منتقل شود اما تنها چیزی که منتقل شد خستگی دبیر جشنواره بود که با سخنانی بی‌رمق به استقبال صحبت‌های وزیر می‌رفت.

سخنان وزیر به جای اینکه بیشتر متوجه فعالیت استارتاپ‌ها باشد، به بررسی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات می‌پرداخت. دعوت از وزیر برای اهدای جوایز برگزیدگان برخی گروه‌های جشنواره وب، با غیبت شماری زیادی از منتخبان مواجه شد، امری که نارضایتی از آن در چهره وزیری که از میان نام‌های بسیار تنها توانست جایزه سه برگزیده را اهدا کند مشهود بود.

دهمین جشنواره وب و موبایل ایران

معرفی کاندیداهای هر دسته با پخش یک تیزر ۳ ثانیه‌ای انجام می‌گرفت و سپس به سرعت نام برگزیده اعلام میشد در حالی که می‌بایست مختصری به معرفی خدمت و موجودیت هر یک از کاندیداها یا لااقل برگزیدگان پرداخته میشد. همین اعلام نام‌ها هم خالی از نقص نبود چنانکه مجری برنامه در تلفظ و خوانش بسیاری از نام‌ها با مشکل مواجه بود. برگزیدگان از این قرار بودند:

دین و معارف

برگزیده داوران: پورتال جامع الفبا، برگزیده مردمی: مهدیه کرمان

انقلاب اسلامی

برگزیده داوران: شهدای ناشنوا، برگزیده مردمی: تارنمای اختصصای شهید احمد کاظمی

سازمان‌ها و موسسات دولتی

برگزیده داوران: شرکت فناوری بن‌یاخته‌های رویان، مردمی: اتحادیه رایانه و تلفن همراه سبزوار

تامین‌کننده اینترنت و زیر ساخت

برگزیده داوران: های‌وب، برگزیده مردمی: های‌وب

اشتراک‌گذاری ویدیو

برگزیده داوران: تلویون، برگزیده مردمی: بست شو

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی

برگزیده داوران: پارسه، برگزیده مردمی: مهر و ماه

وبسایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها

برگزیده داوران: برترین‌ها، برگزیده مردمی: عصر ایران

سینما و تئاتر

برگزیده داوران: سینما تیکت، برگزیده مردمی: ایران فیلم

فرهنگ و هنر

برگزیده داوران: چیدانه، برگزیده مردمی: فروشگاه اینترنتی شهر کتاب

پس از اتمام بخش اول اعلام برگزیدگان وزیر محترم راهی بخش معرفی استارتاپ‌ها شدند و ما برای شنیدن صحبت‌های مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک، در سالن ماندگار شدیم. صحبت‌های نایبی سرآغاز اتفاقات خوب در سالن جشنواره بود، او اطلاعات گوناگونی از شرایط کار الوپیک و آینده آن به مخاطبان ارائه داد پس از او هم ارائه پر از اطلاعات میلاد احرام‌پوش که از واقعا هر اسلایدش صد نمودار می‌بارید کلی به دانسته‌هایمان اضافه کرد. سخنان نایبی و احرام‌پوش اینقدر جذاب و ارزشمند هستند که در پست‌هایی مستقل آن‌ها را منتشر خواهیم کرد.

گزارش اکوموتیو از دهمین جشنواره وب و موبایل به صورت سریالی بر روی این وبسایت منتشر خواهد شد. با ادامه این گزارش همراه باشید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. عااااالی
    فقط نماینده بست شو ، فقط خوااهشاً اگه بشه فیلم این مراسم رو بذارین خییلییی ممنون ♥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *