اخبار استارتاپی

فعالیت ۱۸۶ مرکز رشد و کارآفرینی در کشور

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری گفت: در حال حاضر 42 پارک علم و فناوری و 186 مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع 30 هزار شغل ایجاد کرده‌اند.

به گزارش اکوموتیو مسعود برومند ظهر امروز در مراسم افتتاح فاز اول سایت اصلی پارک علم و فناوری استان مرکزی اظهار کرد: در کشور ما ظرف ۲۰ سال گذشته سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه علم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ایران در این زمینه رتبه اول منطقه و رتبه ۱۷ در جهان را به خود اختصاص داده است که نشانگر رشد بسیار خوب کشور است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری با بیان اینکه در زمینه ثبت اختراعات نیز خوب عمل شده و باید تلاش زیادی کنیم تا نتایج پژوهشی را به فناوری تبدیل کنیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۲ پارک علم و فناوری و ۱۸۶ مرکز رشد و کارآفرینی در کشور وجود دارد که در مجموع ۳۰ هزار شغل را ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: گردش مالی این مراکز سه هزار میلیارد تومان و صادرات سال گذشته در این زمینه ۲۳۰ میلیون دلار بوده است.

به گفته برومند این پارک‌ها بستر مناسبی برای تأسیس شرکت‌ها ایجاد می‌کنند و می‌توانند از قانونی مانند معافیت‌های مالی و گمرکی نیز برخوردار شوند.

وی اظهار کرد: شرکت‌ها از صنف‌های مختلف باید در کنار هم بوده و تعامل بیشتری داشته باشند تا بتوانند در زمینه فناوری اطلاعات خدمات بیشتری ارائه بدهند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و فناوری بیان کرد: دنیای امروز به انسجام نیاز دارد و رفتن کشور به سمت صنعت با ایجاد صنایعی مانند هپکو، آذر آب و … در دهه ۴۰ آغاز شد و از کشاورزی به صنعتی تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد صنایع فرهنگ صنعتی را به دنبال دارد، بیان کرد: تکنولوژی فناوری نقش گسترده‌ای دارد و می‌تواند سرمایه‌گذاری بالایی را ایجاد کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *