کسب و کاربازاریابی و برندسازی

وبلاگ یک ابزار عالی سازنده‌ی برند

یک وبلاگ، بهترین سکو در جهت انتشار محتوایتان است.

یکی از ابزارهای مهم برای برند، وبلاگ است که خانه آنلاین شما بوده و یک ابزار خارق‌العاده برای تثبیت جایگاهتان در یک موقعیت مناسب است. برای برند شخصی، داشتن یک وبلاگ ضروری است. برند شرکتی ممکن است وبلاگ را بهترین ابزار نداند؛ اما با این حال شما همچنان یک خانه‌ی آنلاین نیاز دارید.

وبلاگ شما بهترین ابزارتان برای ارتباط با مشتریانتان است.

یک وبلاگ، بهترین سکو در جهت انتشار محتوایتان است. می‌توانید پست، ویدئو، صدا و اساساً هرگونه محتوایی در آن نوشته و قرار دهید. وبلاگ، میزان مرجعیت شما را تعیین نموده و به مردم کمک می‌کند تا بدانند که شما چه کاری انجام می‌دهید و چگونه به آن‌ها کمک می‌کنید.

به طور کلی، مردم به وبلاگ، بیشتر از یک سایت سنتی اعتماد دارند. وبلاگ شما نه تنها محتوایتان را بلکه شخصیتتان را نیز به نمایش می‌گذارد. یک پست ویژه‌ی وبلاگ، یک محتوای خوب و ساده است، نه یک تبلیغ فروش و پیشنهاد ویژه. برای همین وبلاگ‌ها برای مردم غیرتهدیدآور هستند. می‌توانند اطلاعاتی که نیاز دارند را بدون هیچ مشکلی به دست آورند.

وقتی می‌خواهید بفروشید، مردم حفاظتشان زیاد شده و گارد دفاعی می‌گیرند. شما می‌توانید از وبلاگتان برای فروش استفاده کنید بدون اینکه واقعاً چیزی بفروشید. بگذارید کمی درباره آن توضیح دهیم:

در صورتی که مشتریان به شما اعتماد نداشته باشند احتمال کمی دارد که از شما خرید کنند. اگر شما در نظر آنان دارای عدم مرجعیت و اعتبار باشید، تأثیر کمی در تصمیم‌گیری خرید آن‌ها خواهید داشت. استفاده از وبلاگ برای نمایش محتوایتان، برای تثبیت اعتبار و مرجعیت مهم است، وبلاگ شما پلی برای فروش است.

اگر ایمیلی به یکی از مشتریانتان در مورد این‌که یک پست جدید یا ویدیو در وبلاگ قرار داده‌ اید بفرستید، بسیاری از مردم آن را چک و بررسی خواهند کرد. به دلیل این‌که یک وبلاگ برایشان کمتر تهدیدکننده است، آنان بیشتر مایل‌اند محتوایتان را ببینند تا این‌که برایشان مستقیماً یک برگه فروش با یک فرم سفارش محصولتان را بفرستید. سپس در انتهای پست یا ویدیو می‌توانید یک پیشنهاد را که ممکن است به آن علاقه‌مند باشند را نمایش دهید.

نکته‌ی مهم: هر یک از پست‌های وبلاگ را تبلیغی برای چیزی قرار ندهید که این راه نتیجه‌بخش نخواهد بود، محتوای شما می‌بایست عالی باشد. همان‌طور که مردم وبلاگ شما را مطالعه می‌کنند با شما و دانشتان آشنا می‌شوند. اگر محتوای وبلاگ شما را دوست داشته باشند، محصول و یا خدمتتان را هم دوست خواهند داشت. از وبلاگتان برای ایجاد موقعیت مرجعیت خود استفاده کنید.

شکل‌های متفاوت برای پست وبلاگ‌ها وجود دارد. درست یا غلطی وجود ندارد، اما بعضی از آن‌ها بهتر از بعضی دیگر کارایی دارند. سریعاً به دنبال نوعی از محتوا بروید که می‌بینید بهترین نتیجه را داشته است. از ویدیو تا آن‌جایی که امکان دارد در وبلاگتان استفاده کنید. آن‌ها ارزش ادراکی بالایی دارند و باعث شناخت بهتر مردم از شما می‌شوند. همچنین، مردم اشتراک‌ گذاشتن ویدیو را دوست دارند و این به این معنی است که پست وبلاگ شما بیشتر به اشتراک گذاشته خواهد شد. یکی دیگر از انواع پست وبلاگ، استفاده کردن از پادکست است. می‌توانید با یک کارشناس مصاحبه کرده و پادکست آن را در وبلاگ منتشر نمایید. ارزش درک شده‌ی آن از یک کالای ویژه بالاتر بوده و دارای شانس انتشار بیشتری است.

کلیدِ داشتنِ وبلاگِ عالی، محتوای عالی است. محتوا باید جذاب باشد؛ اما این عنوان است که سبب توجه به محتوا می‌شود. بدون یک عنوان قوی، پست وبلاگ شما بدون توجه به این‌که چقدر خوب است، به جایی نخواهد رسید. بیشتر وقتتان را صرف ایجاد یک عنوان کنید تا محتوا. اگر عنوان عالی باشد، مردم توجه کرده و احتمال اشتراک‌گذاری آن نیز بالاتر است. اجازه دهید چند مثال از عنوان خوب و بد برایتان ارائه کنم، در آن صورت خواهید فهمید که در رابطه با چه چیزی صحبت می‌کنم:

خوب: هفت استراتژی شبکه‌‌های اجتماعی که شما می‌توانید امروزه استفاده کنید.

بد: نکات شبکه‌های اجتماعی برای هر کسب‌وکار.

خوب: چگونه از این ۱۰ اشتباه اجتناب کنیم.

بد: این کار را انجام ندهید.

خوب: ۳ روش سریع و آسان برای جذابیت اجرای بعدیتان.

بد: نکات، ارائه‌ای برای اجرای بعدی شما.

یک عنوان خوب متمایز است، کنجکاوی را طلب می‌کند و به خواننده اجازه می‌دهد تا بداند دقیقاً چه چیزی انتظار داشته باشد. یک پست وبلاگ با یک عنوان عالی و محتوای عالی یک ترکیب فوق‌العاده است.

همان‌طور که می‌بینید، وبلاگ شما یک ابزار عالی سازنده‌ی برند است. مثل هر چیز دیگری، با یک برنامه زمان‌بندی که برایتان نتیجه‌بخش باشد، باید در این کار مداومت کنید. بعضی از مردم هر روز وبلاگ خود را آپدیت می‌کنند. اگر هر روز پست بگذارید، امکان ندارد همه آن‌ها موفقیت‌آمیز باشند. نوشتن هر روزه پست این کار را برای خوانندگان آسان می‌کند که از پست‌ها گذر کنند. با انتشار پست به صورت تدریجی، می‌توانید مطمئن گردید که آن‌ها منتظر پست بعدی هستند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *