کسب و کاربازاریابی و برندسازی

استفاده کردن از ویدیو ، یکی از مؤثرترین راه‌های ایجاد برند تجاری

ویدیو مؤثرترین راه برای واقعی نشان داده شدن در نظر مشتریان می باشد.

ممکن است ویدیو، تاثیر رادیو بر مردم را از بین برده باشد؛ اما ستاره‌ای به نام اینترنت را ایجاد کرده است. استفاده کردن از ویدیو در بازاریابی، بدون شک یکی از مؤثرترین راه‌های ایجاد برند تجاری و افزایش حضور آنلاین شما است.

دنیای امروز با ویدیو رشد کرده است. ما به دیدن آن‌ها عادت کرده‌ایم. روش‌های بی‌شماری در استفاده از ویدیو در تجارت وجود دارد. فقط می‌بایست تصمیم بگیرید کدام رویکرد برای شما بهتر است.

ویدیو، ارزش ادراکی بالایی دارد و این امکان را به بینندگانتان می‌دهد که شما را بهتر بشناسند؛ به دلیل اینکه آن‌ها شخصیت شما را در عمل می‌بینند. ویدیو برای به اشتراک گذاشتن توسط بینندگان شما بی‌نهایت ساده بوده و همچنین ساختن آن برای شما بسیار آسان است.

برای ساختن یک ویدیوی عالی، نیاز به یک استودیوی جذاب با نور و مبلمان ندارید. می‌توان به سادگی به وسیله‌ی موبایل، یک ویدیو را ضبط کرده و در عرض چند ثانیه روی اینترنت بارگذاری کرد. در زیر ایده‌هایی برای استفاده از ویدیو در بازاریابی به شما معرفی می‌گردد که می‌تواند همین الان به اجرا درآید:

ویدیوهای معرفی‌نامه

 معرفی ویدیویی، یکی از بهترین اشکال بازاریابی است. معرفی ویدیویی یک راه عالی برای پیشنهاد ارائه یک چیز باارزش به مردم است.

محتوای ویدیو

 به وضوح ویدیو، یکی از روش‌های عالی برای نمایش داشته‌هایتان است. اگر برای قرار گرفتن در جلوی دوربین خیلی خجالتی هستید، می‌توانید یک ویدیوی اسلایدی را با استفاده از ابزارهایی مانند: Camtasia و Screen flow ضبط کنید. صدای شما شنیده خواهد شد و به جای دیدن ویدیوی شما، بینندگان نکات کلیدی یا اسلایدهای پاورپوینتی از شما را خواهند دید.

سخنرانی در عموم

 همیشه اجرای خود را در زمان سخنرانی در یک رویداد، فیلم‌برداری کنید. این‌که بینندگان شما را در عمل می‌بینند، مضمون خوبی است فقط ببینید چقدر ویدیوهایی که TED در آن صحبت می‌کند معروف هستند، ویدیوهایشان کوتاه و با مضامین عالی بسته شده‌ اند مردم عاشق به اشتراک‌گذاری آن‌ها هستند.

ویدیویی در مکان‌های غیرمعمول

 خارج از گود نگاه کنید و بیندیشید. از یک مضمون ویژه و ویدیوی فروش فراتر روید. یک ویدیو با مضمون تشکر بر روی صفحه وب‌سایت خود بگذارید که مردم بعد از خرید ببینند. دیدن این‌که شما از آن‌ها تشکر می‌کنید بسیار قدرتمندتر از بعضی کپی‌های پایه‌ای مانند «متشکرم! در حال انجام فرآیند سفارش هستیم» که بیشتر سایت‌ها انجام می‌دهند، است.

یکی از مکان‌های غیرمعمول برای استفاده از ویدیو، در صفحه‌ی سؤال‌ها بر روی وب‌سایتتان است. سؤال‌هایی که اغلب پرسیده می‌شوند، می‌توانند بسیار گنگ و مبهم باشند. چرا با جواب دادن به سؤالات از طریق یک ویدیو آن را جالب‌تر نکنیم؟ می‌توانیم شخصیت خود را به نمایش گذاشته و هم‌زمان لذت ببرید.

احساس می‌کنید ویدیوی شما جالب به نظر نمی‌رسد، این‌طور نیست؟ از فکرهای غلط بیرون بیایید. منظورم استفاده از ویدیو برای نشان دادن دقیق چگونگی کار محصول یا خدمات شما است. Graco، یکی از بزرگ‌ترین مارک‌ها در دنیای محصولات کودک و نوزاد است. آن‌ها می‌دانند چگونه از ویدیوی خود استفاده کنند. آن‌ها یک ویدیوی عالی که تاب‌بازی را در عمل نشان می‌دهد ساخته‌اند. ویدیو تقریباً همه سؤالاتی را که در مورد تاب دارید، جواب می‌دهد. شکی نیست که به همین خاطر، تعداد بیشتری از آن را به فروش می‌رسانند. همان‌طور که می‌بینید، ویدیو در هر صنعتی می‌تواند نتیجه‌بخش باشد و این‌که به چند روش آن را در کسب‌وکار خود به کار ببندید، حدوحصری ندارد.

جلوی دوربین بودن، بیشتر مردم را نگران می‌کند، ما همگی از صدای خود بیزاریم، حالا دوربین را هم به آن اضافه کنید بنابراین باید زننده باشد؛ اما اجازه ندهید چنین ترس‌هایی شما را از ساخت ویدیوهای حیرت‌آور بازدارد. نیاز نیست عالی باشند. در حقیقت، آمارها نشان می‌دهند که مردم یک ویدیو خام را به یک ویدیو حرفه‌ای ترجیح می‌دهند، آنان می‌خواهند ببینند که شما واقعی هستید. اشتباهات دلیل انسان بودن شماست، بنابراین غصه نخورید. یک ضرب‌المثل در کسب‌وکار وجود دارد و آن این است که اگر در اولی موفق نشدید پس دیگر اهمیتی ندارد که در دومی چه اتفاقی خواهد افتاد، شما آن را انجام می‌دهید.

شما استیفن اسپیلبرگ نیستید. از تلاش برای عالی بودنِ ویدیوهایتان دست بردارید. ویدیو، مؤثرترین راه برای واقعی نشان داده شدن در نظر مشتریان بوده و ابزاری است که با شبکه‌های اجتماعی در باب اثرگذاری رقابت می‌کند. اگر از ویدیو برای ارتقای برندتان استفاده نمی‌کنید فرصت بسیار عظیمی را از دست می‌دهید.

آن‌ها را واقعی و جالب بسازید. فقط بسازید.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *