مقالات بازاریابی و تبلیغات

چرا به وب‌سایت شما کم توجهی میشود؟

وب‌سایت شما، اولین مرجع برای کمک به برندتان

اگر فکر می‌کنید وب‌سایت شما عالی است، پس به این مقاله بیشتر از آن چیزی که فکر می‌کنید، نیاز دارید. بیشتر سایت‌هایی که در دنیای اینترنت وجود دارند، کارشان را به درستی انجام نمی‌دهند. این را به حساب رویکرد، طراحی و یا هر چیزی که می‌خواهید بگذارید. واقعیت این است که بیشترِ افکار شما برای وب‌سایت اشتباه‌ اند.

وب‌سایت شما و یا در واقع هر وب‌سایتی، یک هدف بیشتر ندارد و آن تبدیل غریبه‌ها به مشتری احتمالی و تبدیل آن‌ها به مشتری واقعی است. هدف دیگری وجود ندارد.

اگر وب‌سایت شما هدفی نداشته و الگویی ایجاد نمی‌کند، فقط یک بروشور تبلیغاتی جالب است

این مساله همان چیزی است که بیشتر برندها آن را اشتباه می‌گیرند. وب‌سایتشان همانند یک کارت ویزیت آنلاین است که در آن هیچ تیتر یا درخواستی برای کار نیست، هیچ سرنخی برای ایجاد روش نیست. تنها یک صفحه نمایش است که ارزش فراهم کرده و موضوع برند را  بیان می‌کند.

شما می‌خواهید بازدیدکنندگان وقتی وارد سایتتان می‌شوند یکی از این سه کار را انجام دهند :

  1. به شما اجازه پیگیریشان را بدهند.
  2. چیزی خرید کنند.
  3. آن را با دوستان و یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

چیزی بیشتر و یا کمتر از این نتیجه وجود ندارد. اگر می‌خواهید کار دیگری انجام دهید اتلاف وقت و انرژی است. وب‌سایت شما باید یک مکالمه را آغاز کند که این مکالمه می‌تواند با شما یا با دوستی که مخاطبینتان سایت را با وی در میان می‌گذارند، باشد. بیشتر مواقع، مکالمه با خودشان است و امکان داشتن راه‌حل برای آن‌ چه که به دنبالشان هستند را ارزیابی می‌کنند.

وب‌سایت شما مثل هر قسمت دیگر بازاریابی می‌بایست تیتر قوی و توجه برانگیزی داشته باشد. شما تنها چند ثانیه فرصت دارید قبل از این‌که شخص تصمیم بگیرد که در وب‌سایت شما باقی بماند یا به سایت دیگری برود، با تیتری جذاب او را مجاب به ماندن کنید. بگذارید بدانند که چیزی را که به دنبالش هستند، پیدا کرده‌ اند.

Google همیشه یکی از وب‌سایت‌های معروف بوده است البته اگر معروف‌ترین آن‌ها نباشد. اما چرا به این خوبی کار می‌کند؟ سادگی و سهولت. به شما صدها گزینه نمی‌دهد و فقط دو گزینه ارائه می‌کند. جستجو کن یا ترک کن. بیشتر وب‌سایت‌ها انتخاب‌های بسیاری را برای بازدیدکنندگانشان ارائه می‌کنند. قبل از این‌که برای طراحی یک وب‌سایت گران با همه زرق‌وبرق‌هایش هزاران دلار  بپردازید، کمی به این مسله فکر کنید که اگر وب‌سایت برای مخاطبان شلوغ  به نظر برسد آن را ترک می‌کنند. سادگی همیشه نتیجه‌بخش است.

وب‌سایت شما باید افراد را به گام بعدی که شما می‌خواهید آن‌ها را ببرید رهنمون کند: با حرکت دادن آن‌ها از میان مسیر باریک و فراهم کردن ارزش برای آن‌ها در هر گام. اگر شما برای انجام چیزی بیشتر از این تلاش می‌کنید فرصت سوزی کرده‌اید.

بیشتر اوقات وب‌سایت شما اولین مرجع برای کمک به برند شما خواهد بود. توجه کرده‌ اید این موضوع چه تأثیری ایجاد خواهد کرد؟  این که آیا باعث خواهد شد که آن‌ها گام منطقی بعدی را برداشته و شما را به عنوان راه‌حل برای مشکلشان ببینند؟

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *