اخبار استارتاپی

جمعی از استارتاپ‌ها کلید زدند: کمپ اشتغال کرمانشاه

کمپین استارتاپ‌ها برای رفع نیازهای اساسی جوانان مناطق زلزله زده با حمایت تشکل‌های مردم نهاد

کرمانشاه فراموش نشده است و این‌بار مجددا استارتاپ‌ها هستند که توانایی‌هایشان را برای رفع بخشی از مشکلات این استان عزیز تجمیع کرده‌اند. برگزاری کمپ اشتغال کرمانشاه حرکت شایسته‌ای است که توسط مجموعه‌های کارجو پلاس، کافه تدریس و پونیشا کلید خورده است و رسانه اکوموتیو هم افتحار دارد به عنوان حامی رسانه‌ای آن نقش‌آفرینی کند.

ضرورت اجرای کمپ

نداشتن تخصص و عدم آشنایی ساکنین به فنون مختلف و عدم وجود فرهنگ خلاقیت و کارآفرینی در منطقه، بزرگترین ضعف ساکنین آنجاست که جا را برای ایجاد و گسترش چنین طرحی باز میکند چرا که بدون تردد پیاپی به شهرهای بزرگ و یا ارسال اقلام تنها با استفاده از اینترنت امکان راه اندازی خدمات و سرویس های آنلاین وجود دارد.

مناطق روستایی استان کرمانشاه با بهره مندی از بستر های ارتباطی اینترنت ثابت و همراه زمینه لازم برای تولید و خدمات رسانی به سایر مناطق کشور و حتی مشتریان برون مرزی را دارا میباشند ولی کمبود سخت افزار این امکانات را بی اثر میکند.

به طور قطع فرصت اشتغال برای افراد با مهارت بالا در هر شرایط محیطی و فرهنگی مهیاست. ابتدا تصمیم بر این شد تا آموزش به کودکان منطقه صورت گیرد ولی با توجه به شرایط اجتماعی، هر طرحی که به مسیر روشنی از کار و درآمد زایی کوتاه مدت نیانجامد در بافت منطقه شکست خواهد خورد و همچنین آموزش به کودکان بدون دخالت مستقیم نیروهای محلی میسر نیست. بنابراین باید در ابتدا آن‌ها را آموزش داد و برای انتقال دانش به کودکان نیز مشوق هایی برای آنها در نظر گرفت.

کمپ اشتغال کرمانشاه

چشم انداز

طرح آموزش مبانی برنامه نویسی کاربردی و فریلنسرینگ با رویکرد آموزش شیوه ی یادگیری موثر:

  •  تلاش می‌شود ظرف مدت ۵ سال ۳ هزار نفر از هموطنان کرمانشاهی با مهارت هایی آشنا شوند که بتوانند جذب بازار کار شوند و ۱% از بیکاری کرمانشاه کاهش یابد.
  • در صورت عزم همگانی و موفقیت کمپین، برنامه مشابهی برای سایر مناطق محروم کشور قابل اجراست.

شروع کمپ

  • با مشارکت های مردمی کامپیوتر و تجهیزات اولیه فراهم خواهد شد.
  • کارگاه ۶ روزه در تاریخ ۴ الی ۱۰ فروردین با هدف راه اندازی و آموزش نرم افزار های کاربردی اجرا می شود.
  • دوره های آموزشی بصورت ترم های ۶ ماهه شامل آموزش های حضوری و از راه دور خواهد بود. هر ترم شامل ۳ کارگاه یک هفته ای حضوری و خدمات آموزشی آنلاین است.
  • تجهیزات آموزشی در محل ثابتی در منطقه در اختیار کارآموزان قرار می گیرد.
  • کارآموزانی که دوره آموزشی را به پایان برسانند مدرک معتبر علمی دریافت می کنند.
  • و در پایان کارآموزان دوره دیده با استفاده از خدمات مشاوره کارجو+ جذب بازار کار خواهند شد.

اهداف

فاز اول:

  • تجهیز کمپ با ۱۵ دستگاه لپ تاپ، تجهیزات اداری لازم و اینترنت پر سرعت.
  • آموزش روش درست و کاربردی استفاده از اینترنت برای یادگیری، جستجوی راه حل و خودآموزی به ۹۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی و هنرستانی و دانشجویانی که آشنایی اولیه با کامپیوتر و اینترنت دارند.
  • آموزش روش های تدریس مطالب به کودکان به ۱۰ نفر از افراد برگزیده برای انتقال دانش به کودکان.
  • تدوین و ارائه برنامه های آموزشی ۶ ماهه برای رسیدن به درآمد. شامل مشاوره های حضوری و از راه دور.

تعداد نفرات تیم آموزشی ۱۰ نفر خواهد بود که شامل نخبگان علوم کامپیوتر و روبوتیک هستند و حضور آنها و گزارش از مسیری که طی کرده اند نیز میتواند الهام بخش و راهنمای جوانان و کودکانی باشد که مسیر آنها را دنبال کنند و به موفقیت های مشابه دست یابند.

تهیه سخت افزار مورد نیاز برای آموزش و در مراحل بعدی تولید محصول و خدمت توسط جوانان کرمانشاه نیازمند عزم ملی و یاری هم میهنان دلسوز است. امیدواریم با مشارکت شما همراهان دلسوز طرح با موفقیت اجرا و ادامه پیدا کند و چرخه ای از آموزش و توانمند سازی نیروی کار در منطقه شکل بگیرد.

شما عزیزان می‌توانید برای حمایت از این اقدام از طریق این لینک اقدام نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *