ایده های استارتاپیایده های حمل و نقل و لجستیکحمل و نقل و لجستیک

استارتاپ‌های برتر حمل و نقلی دنیا را بشناسید

"اوبر" تنها یک نمونه پیشتاز در صنعت حمل و نقل

جمعیت جهانی برآورد شده تا سال ۲۰۳۰ به ۸.۵ میلیارد نفر خواهد رسید و اکثر مردم تصمیم به زندگی در مناطق شهری خواهند داشت. این یک چالش عمده برای حمل و نقل است و در اوایل، نیازمند راه‌هایی برای رسیدگی به نیازهای جمعیت شهری رو به رشد است. وسایل نقلیه خودران می‌توانند تراکم ترافیک را در جایی که اتومبیل‌ها گروه‌بندی می‌شوند، کاهش دهند و از سوی دیگر بازدهی جاده‌ای افزایش یابد.

در همین حال، با افزایش مسافران آنلاین، اپراتورهای حمل و نقل عمومی برای ارتقاء بهره‌وری خود، خرید بلیط از طریق تلفن‌های همراه را عرضه کرده‌اند؛ بلیط‌های کاغذی به‌ زودی محو خواهند شد چراکه ۹۰ درصد از معاملات تا سال ۲۰۲۰ به صورت دیجیتالی انجام خواهند شد.

در ادامه این گزارش به معرفی چند استارت آپ فعال در حوزه حمل و نقل آنلاین می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

Blue SignalBlue Signal

اگر در یک شهر پرجمعیت زندگی می‌کنید و همیشه با ترافیک‌های سنگین مواجه می‌شوید، BlueSignal می‌تواند در جلوگیری از کابوس ترافیک به شما کمک کند. این برنامه با در نظر گرفتن اطلاعات ذخیره شده بر اساس الگوریتم هوش مصنوعی خود، خطر ریسک آینده و وضعیت ترافیک را از هر دو ساعت تا دو روز پیش‌بینی می‌کند.

این تکنولوژی به کاهش تراکم ترافیک کمک می‌کند و موجب ایمن‌تر شدن آن می‌شود؛ BlueSignal که یک استارت آپ فعال کره‌ای است توسط جیسون بایک (Jason Baik) تاسیس شد.

PantoniumPantonium

Pantonium، از الگوریتم‌های اختصاصی برای بهینه‌سازی حمل‌و‌نقل از طریق ترکیب زمان واقعی مسیرهای ثابت و خدمات انعطاف‌پذیر مورد تقاضا استفاده می‌کند.

این پلت فرم همچنین با ارائه فناوری تلفن همراه مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری که به طور خودکار فرآیندهای روزانه مانند اعزام و بهینه‌سازی، برنامه‌ریزی راننده و خودرو و بسیاری موارد کاربردی دیگر در این حوزه را مدیریت می‌کند؛ این استارت آپ توسط رمی دسا (Remi Dessa) در تورنتو کانادا تاسیس شده است و با کاربران واقع در بیش از ۳۰ ایالت و استان در سراسر شمال آمریکا فعالیت می‌کند.

RydeRyde

این استارت آپ از تکنولوژی مکان‌یابی برای ایجاد هماهنگی میان رانندگان و مشتریان استفاده می‌کند.

Ryde سعی دارد با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا، مشکلات حمل‌و‌نقل و آلودگی را حل کند؛ همچنین برنامه اتوبوسرانی Ryde، به مسافران و رانندگان در صرفه‌جویی در هزینه‌ها بهبود آن‌ها کمک قابل توجهی می‌کند.

این استارت آپ سنگاپوری که توسط ترنس زو (Terence Zou) تاسیس شده است، به دنبال راهکاری برای اتصال راه‌های ارتباطی مردم با یکدیگر و به ارمغان آوردن جامعه‌ای مدرن است.

Katsanakatsana

استارت آپ Katsana، با استفاده از سیستم پیشرفته ردیابی GPS امکان نظارت و بازیابی موقعیت خودرو را برای شما فراهم می‌کند.

Katsana که در مالزی فعالیت می‌کند، طی دوازده ماه اطلاعات و داده‌های رانندگی بیش از ۲۳۰ میلیون کیلومتر را تجزیه و تحلیل کرده است.

از آنجاییکه هر روزه حدود ۶۰ اتومبیل در مالزی به سرقت می‌روند، استارت آپ Katsana به‌طور مشخص، دارای میزان بازیابی ۹۸.۲ درصد از اتومبیل‌های ربوده شده است. این استارت آپ توسط سید احمد فلاحه (Syed Agil) تاسیس شده است.

SontraSontra

استارت آپ Sontra، از شرکت‌های بزرگ حمل‌و‌نقل و رانندگان کامیون برای پیدا کردن کامیون‌های موجود و یا محموله‌های باری استفاده می‌کند.

این استارت آپ برزیلی از طریق یک سیستم ساده، سریع و بصری امکان ردیابی محموله‌های باری و کامیون‌های موجود را برای رانندگان فراهم می‌کند و به دلیل سرعت بالا در این فرآیند و پیدا کردن بهترین محموله‌ها در مدت زمان کوتاه، توانسته است انقلابی در بازار حمل و نقل این کشور برپا کند.

Flexportflexport

Flexport، اولین شرکت حمل‌و‌نقل بین‌المللی و کارگزاری گمرکی و یک پلت‌فرم مبتنی بر داشبورد آنلاین است که در زمینه سهولت در حمل و نقل فعالیت می‌کند.

مشتریان می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و گزینه‌های خود را مقایسه کرده و محموله ارسالی خود را پیگیری و مدیریت کند. خدمات Flexport عبارتند از حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی، تحویل و بیمه حمل و نقل.

این استارت آپ توسط سرمایه گذاران برجسته‌ای مانند شرکت‌های گوگل، Bloomberg BETA وFirst Round Capital پشتیبانی شده است.

این استارت آپ یکی از اولین تجهیزات حمل و نقل دیجیتالی است که خدمات مربوط به این حوزه را در سه قاره تسهیل می‌بخشد.

Flexport در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار مشتری و تامین‌کننده را مدیریت می‌کند و یکی از استارت آپ‌های نادری است که صرفا بازار خود را تامین نمی‌کند، بلکه آن را رشد می‌دهد.

Uberuber

اوبر، یک سرویس آنلاین برای مسافرت‌های درون شهری است که از طریق نرم‌افزار تلفن هوشمند به‌ صورت خودکار ارتباط میان مسافرین با نزدیکترین راننده را برقرار کرده و موقعیت مسافر را برای راننده ارسال می‌کند.

نرم‌افزار اوبر کرایه مسافران را به صورت خودکار محاسبه کرده و به راننده انتقال می‌دهد.

این استارت آپ مستقر در سانفرانسیسکو که بیشترین و گرانترین سهام را داشت، هم‌اکنون در ۶۶ کشور در سطح جهان در دسترس است.

از آنجایی‌که این استارت آپ طی مدت زمانی کوتاه توانست محبوبیت بالایی را بدست آورد بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای پیاده‌سازی مدل کسب‌و‌کار اوبر هستند اما از سوی دیگر به دلیل کرایه‌های مناسب، از سوی صنعت تاکسیرانی با مخالفت‌های شدید مواجه شد.

Zagsterzagster

Zagster، یک استارت آپ مستقر در ماساچوست است که برنامه‌های به اشتراک‌گذاری دوچرخه برای شهرها، دانشگاه‌ها، شرکت‌های تجاری، هتل‌ها و مناطق مسکونی در سراسر ایالات متحده را طراحی و اجرا می‌کند.

این استارت آپ در حال حاضر بیش از ۱۰۰ برنامه مبتنی بر به اشتراک‌گذاری دوچرخه را برای بسیاری از شرکت‌های بزرگ مانند جنرال موتورز، ایروین و بسیاری اماکن دیگر ارائه می‌دهد.

دوچرخه‌ها از طریق یک قفل کریپتون ایمن‌سازی شده‌اند و غیر فعال کردن آن توسط نرم‌افزار تلفن‌همراه با سیستم عامل اندروید یا آی‌او‌اس و یا ارسال پیام متنی به سرویس پیامک فعال Zagster، امکان‌پذیر است.

از آنجایی که Zagster به خرید تجهیزات از سوی مشتریان نیازی ندارد، می‌تواند برنامه‌های به اشتراک‌گذاری دوچرخه را به سرعت گسترش دهد تا بتواند نیازهای راننده‌گان را برآورده کند.

Signal LabsSignal Labs

هری اسریوانسان (Hari Srinivasan)، یک برنامه تلفن همراه را با الهام گرفتن از یک حادثه رانندگی دلخراش و به منظور حذف حوادث ترافیکی طراحی کرده است.

این برنامه هشدارهایی را در خصوص تقاطع‌های خطرناک، نشانه‌های توقف دو طرفه، عبور از پیاده‌رو و بسیاری موارد دیگر به رانندگان ارائه می‌دهد.

در حال حاضر این استارت آپ مستقر در سان‌فرانسیسکو با SWARCO، که یکی از بزرگترین شرکت‌های نورپردازی و نمایندگی‌های تجاری در جهان است، مشارکت می‌کند و در تلاش برای اختراع مجدد علائم ترافیکی هوشمندانه است تا آن‌ها را از حالت سنتی خارج کند.

NEXT TruckingNEXT Trucking

NEXT Trucking یکی از استارت آپ‌های تدارکاتی در کالیفرنیا است که به صورت آنلاین از تکنولوژی برای اتصال شرکت‌های حمل و نقل کوچک و متوسط با شرکت‌های باربری برای قیمت‌های رقابتی استفاده می‌کند. این پلت‌فرم، هر دو طرف را با ابزارهایی برای برقراری ارتباطات ساده، گزینه‌های پرداخت را فراهم می‌کند. این استارت آپ با کمک نرم‌افزار تلفن همراه ارتباط میان صاحبان اپراتورها، مدیران ناوگان و رانندگان شرکت را برقرار می‌کند.

مدیران ناوگان همچنین به پلت‌فرم مدیریت منحصر به فرد NEXT Trucking دسترسی دارند که نه تنها به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بارها را رزرو و ارسال کنند بلکه می‌توانند ظرفیت اشتراک در شبکه را نیز به اشتراک بگذارند. تمام کمپانی‌های کوچک و متوسط حمل و نقل از ظرفیت‌های بزرگ این استارت آپ استفاده می‌کنند و می‌توان اطمینان داد که بارهای آن‌ها همیشه تحت پوشش قرار می‌گیرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *