اخبار استارتاپیاخبار فین تکفین تک

برترین استارتاپ‌های فین استارز ۲۰۱۸ معرفی شدند

آینده صنعت بانک، بورس و بیمه را کدام استارتاپ‌های فینتک رقم می‌زنند؟

فین استارز، بزرگ‌ترین رویداد استارت‌آپ‌های مالی ایران، خاورمیانه و شمال آفریقاست که سومین دوره خود را هم‌زمان با یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه تجربه کرد. در این رویداد صاحبان استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، فرشتگان سرمایه‌گذار و صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه فرصتی برای شبکه‌سازی، دیالوگ سازنده‌، معرفی ایده‌ها و فرصت‌آفرینی در فضایی تعاملی پیدا کردند. در فین استارز ۲۰۱۸ ، بیش از ۶۰ استارت‌آپ حوزه فین‌تک با حمایت فرابورس ایران شرکت کرده‌ بودند که با اتمام این نمایشگاه چهار روزه، استارتاپ‌های برتر این دوره از نمایشگاه اعلام شدند. استارتاپ‌های رده، پیگام، مدیریت سرمایه استلار، آسان بورس و گروه عملیات هوشمند برنا، برترین استارتاپ‌های این دوره از نمایشگاه فین استارز بودند که در این مطلب نگاهی به این استارت‌آپ‌ها خواهیم داشت.

رده (بررسی و مقایسه خدمات مالی)

رده استارتاپی است که حدود ۷ الی ۸ ماه قبل لانچ شد، این استارتاپ به کاربران کمک می‌کند که خیلی سریع و آسان خدمات بانکی متناسب با نیاز خود را پیدا کنند تا به این ترتیب آنها نیازی به مراجعه و تماس با بانک‌ها نداشته باشند. در واقع رده راه‌کاری برای انتخاب خدمات مالی (بانکی، بیمه و …) متناسب با نیاز هر کاربر، ایجاد امکان تهیه (خرید) خدمت مالی و سوپرمارکت مالی ارائه می‌کند. در حال حاضر وب‌سایت رده در روزهای کاری میزبان ۹۵۰۰ بازدید کننده است.

هم‌بنیانگذاران: محمدرضا نورشید، هادی احمدی، عادل برازنده‌نیا

تاریخ تأسیس: ۱۳۹۴

وب‌سایت: www.rade.irاستارتاپ رده

پیگام

پیگام اپلیکیشنی مبنی بر فین‌تک در حوزه سلامت است که مشابه خارجی و داخلی ندارد. در این اپ کاربران به ازای قدم زدن امتیاز دریافت می‌کنند، این امتیازها تبدیل به ارزش می‌شوند و کاربران می‌توانند در مارکت‌های اینترنتی و فیزیکی این ارزش‌ها را خرج کنند. در حال حاضر اپلیکیشن اندروید این استارتاپ در وب‌سایت آن در دسترس کاربران قرار دارد. پیگام با ۱۵ پذیرنده قرارداد منعقد کرده است و کاربران می‌توانند امتیازهایی که به دست می‌آورند را در این پذیرنده‌ها خرج کنند.

هم‌بنیانگذاران: محمدحسن محمدی، حامد اکبری

تاریخ تأسیس: ۱۳۹۵

وب‌سایت: www.p-gum.com

استارتاپ پیگام

مدیریت سرمایه استلار

استلار با استفاده از ترکیب دانش مالی با روش‌های آماری و ماشین لرنینگ به تحلیل روند، جریان نقدینگی و پیش‌بینی ابزار مالی می‌پردازد و از آن در بازارگردانی و سبدگردانی اوراق سهام و بازار بدهی در قالب معاملات الگوریتمی بهره می‌گیرد. دانش خلق شده توسط استلار و روش‌های طراحی شده در اینجا، علاوه بر سبدگردانی سهام، به منظور بازارگردانی الگوریتمی سهام، بازارگردانی و آربیتراژ اوراق اسناد خزانه اسلامی، معاملات فرکانس بالا و آربیتراژ در آپشن سکه و طلا قابل‌استفاده هستند.این استارتاپ از یک سال و نیم قبل فعالیت خود را آغاز کرد. خدمات استلار در ۳ دسته تحلیل و پیش‌بینی بازار، اجرای معاملات، بازارگردانی و سبدگردانی برای کاربران عرضه می شود.

هم‌‌بنیانگذاران: محمدرضا جعفرزاده، محمدامین فلاح، هومن حسن دوست

تاریخ تأسیس: ۱۳۹۵

وب‌سایت: www.stellaramc.comمدیریت سرمایه استلار

آسان بورس (پلتفرم طراحی استراتژی معاملاتی)

آسان بورس پلتفرمی برای طراحی استراتژی معاملاتی است که در بازارهای مالی نیازی به کدنویسی ندارند و تنها با کشیدن و رهاکردن بلاک‌های مختلف و تعیین ارتباط آن‌ها می‌توان استراتژی را طراحی و نتیجه آن را روی داده‌های تاریخی بررسی کرد.

این سامانه شامل امکاناتی ازجمله: ۱. طراحی فیلتر: انتخاب سهام‌های موردنظر بر اساس معیارهای کاربر ۲. طراحی هشدار: امکاناتی برای ارسال هشدار از طرق مختلف به کاربر با توجه به نیازمندی تعریف شده توسط کاربر ۳. طراحی سیگنال: امکان طراحی ایده کاربر برای تولید سیگنال‌های خریدوفروش روی سهم‌های موردنظر ۴. مدیریت سرمایه و ریسک: کاربر به میزان ریسک‌پذیری و سرمایه خود این بخش را طراحی کرده تا معاملات زیان‌ده و پرتفو خود را مدیریت کند ۵. طراحی استراتژی: ترکیب بخش‌های بالا منجر به طراحی یک استراتژی شخصی کاربر شده که می‌تواند منجر به انجام معامله در بازار سرمایه شود ۶. امکان تولید یک ابزار جدید تحلیل تکنیکال و … و به اشتراک‌گذاری با سایر کاربران.

هم‌بنیانگذاران: رضا فکوری

وب‌سایت: www.AsanBourse.irآسان بورس

گروه عملیات هوشمند برنا (پروژه سامیار)

سامانه مدیریت یکپارچه اوراق بهادار (سامیار) به‌عنوان محصولی از گروه عملیات هوشمند برنا قادر خواهد بود با بهره‌مندی از الگوریتم‌های از پیش تعریف شده (با امکان شخصی‌سازی بر اساس نیازها) و همچنین ماشین لرنینگ با نظارت و بدون نظارت (هوش مصنوعی) به خریدوفروش خودکار انواع اوراق بهادار در بازار سهام بپردازد.

سامیار با دریافت داده‌های خام از صورت‌های مالی شرکت‌ها و همچنین وضعیت معاملات در بازار سهام امکان ارائه اطلاعات پردازش ‌شده، برجسته کردن آنی وقوع شرایط خاص معاملاتی و رفتاری در سهام، تغییرات بازار و نهایتاً انجام خریدوفروش به‌صورت خودکار را دارا خواهد بود.

هم‌بنیانگذاران: پیمان ارمغان، سروش ثاقب

تاریخ تأسیس: ۱۳۹۶

وب‌سایت: www.bintello.ir

گروه عملیات هوشمند برنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *