اخبار استارتاپی

لزوم استفاده از توانمندی زنان در حوزه‌ی ICT

وحید یزدانیان در مراسم روز جهانی دختران، از توانمندی بانوان در عرصه‌ی مدیریت، و حضور فعال آنان در حوزه‌ی ICT سخن گفت.

رئیس دانشکده‌ی علمی‌ و کاربردی پست و مخابرات، با بیان این‌که امروز بسیاری از مرزهای تصنعی از طریق فضای مجازی قابل شکستن است گفت: ICT به توانمندسازی خانم‌ها کمک خواهد کرد و در فضای مجازی می‌تواند تجارت و فعایت اقتصادی و روابط کاری ایجاد کرد.

وحید یزدانیان، در مراسم روز جهانی دختران در فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: در کشور ما، سابقه‌ی طولانی از حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی و مدیریتی داشته‌ ایم و در دوره‌های تاریخی،  مدیریت کشور به دست زنان و بانوان بوده است.

به گزارش اکوموتیو، رئیس دانشکده‌ی علمی و کاربردی پست و مخابرات افزود: برخی از محدودیت‌ها به نام دین، به زنان تحمیل می‌شود و در همین فضای ناشی از سال‌ها محدودیت، خانم‌هایی حضور دارند که مناصب مدیریتی را به عهده گرفته‌اند و حتی در بخش خصوصی نیز ما شاهد رشد زنان و بانوان هستیم.

او با بیان این‌که یکی از مصوبات اهداف راه توسعه‌ی هزاره که توسط سازمان ملل متحد به کشورهای عضو ابلاغ‌ شده، توانمندسازی بانوان است تصریح کرد: کشورهای عضو سازمان ملل از سال ۲۰۰۰ میلادی موظف اند پاسخگو باشند که چه تعداد از زنان در عرصه‌های مدیریتی حضور دارند، توانمند‌ساز شده‌ اند و در تصمیم‌گیری‌های کشور خود مشارکت دارند.

وی افزود: اتحادیه‌های زیرمجموعه‌ی سازمان ملل نیز در این زمینه فعال‌شده‌اند و اتحادیه‌ی جهانی مخابرات یکی از اهداف خود را استفاده از ظرفیت خانم‌ها در عرصه‌ی ICT و استفاده از ظرفیت ICT برای توانمندسازی بانوان بوده است.

یزدانیان فناوری اطلاعات را یک موضوع ظریف و دقیق توصیف کرد و اظهار داشت: فناوری اطلاعات قبل از اینکه یک موضوع فنی باشد یک موضوع ظریف و دقیق است که حضور بانوان در این عرصه می‌تواند به شکوفایی آن کمک کند.

او با بیان این‌که امروز بسیاری از مرزهای تصنعی از طریق فضای مجازی قابل شکستن است، گفت: ICT به توانمندسازی خانم‌ها کمک خواهد کرد و در فضای مجازی می‌تواند تجارت و فعایت اقتصادی و روابط کاری ایجاد کرد.

وی با تاکید بر این‌ که برگزاری این مراسم در کشور، در تقویم اتحادیه‌ی جهانی مخابرات ثبت‌ شده است، افزود: دانشکده، یک حامی و برگزارکننده است و باید شرایطی ایجاد شود که خانم‌ها، خود مطالبه‌گر چنین رویدادهایی باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *