اخبار استارتاپیاخبار فین تک

مدل آزمایشی ارز ملی دیجیتال آماده شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آماده شدن مدل آزمایشی ارز ملی دیجیتال خبر داد و گفت: در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد و باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

به گزارش اکوموتیو به نقل از وزارت ارتباطات، محمدجواد آذری جهرمی در مورد مصوبه اخیر بانک مرکزی پیرامون ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال گفت: مصوبه بانک مرکزی به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی پول و مالی کشور در مورد ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت‌کوین که به بانک‌ها و صرافی‌ها اعلام کرده که استفاده از آن‌ها ممنوع است، بدین منظور نیست که به‌کارگیری ارز دیجیتال در توسعه داخلی ممنوعیت یا محدودیت دارد.

وی با اشاره به پروژه مشترکی که در این زمینه با حضور پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پژوهشگاه پولی و مالی بانک مرکزی و پست‌بانک ایران در جریان است، افزود: در جلسه مشترک هفته گذشته که برای بررسی میزان پیشرفت این پروژه برگزار شده بود، اعلام کردند که مدل آزمایشی آماده شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه نتیجه تحقیق باید به سوالاتی در بخش‌های مختلف تبدیل بشود تا در حالت‌های مختلف به مدل برسیم که بعد از آن پیاده‌سازی شود، اظهار کرد: در برابر ارز دیجیتال برگشت به عقب معنی ندارد چراکه پیکره آینده دنیا بر اساس تکنولوژی بلاک‌چین است و به همین دلیل باید آن را پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: نگرانی بانک مرکزی ناشی از خروج ارز و آسیب دیدن مردم و موضوعات این‌چنینی است که بر همین اساس تصمیم گرفتند تا خریدوفروش بیت‌کوین را ممنوع کنند، چراکه بیت‌کوین همه ارز دیجیتال نیست و آینده چهارچوب و پیکره اینترنت دنیا مبتنی بر بلاک‌چین خواهد بود.

بالاترین مقام مسئول حوزه ICT کشور همچنین مهارت‌آموزی در عرصه ICT را یکی از شاخص‌های رتبه‌بندی کشورهای دنیا دانست و گفت: در کشور ما سواد آکادمیک دانشجویان خوب است اما سواد عملی فارغ‌التحصیلان و کسانی که وارد بازار کار می‌شوند، خوب نیست لذا طرحی در این مورد در ذیل برنامه‌های خود داریم که رییس دانشکده پست و مخابرات مجری آن است برای توسعه آموزش عملیاتی و استفاده از فناوری‌ها تفاهم‌نامه‌هایی را با ادارات کل کار استان‌ها، استانداری‌ها و ادارات کل ICT استان‌های سراسر کشور امضا شده و بودجه خوبی نیز به آن اختصاص دادیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *