اخبار استارتاپی

اعطای پروانه‌ی فعالیت فنی‌حرفه‌ای به فعالان فناوری اطلاعات

تفاهم‌نامه‌ی همکاری آموزشی میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به امضا رسید.

به گزارش اکوموتیو، تفاهم‌نامه‌ی همکاری آموزشی میان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با هدف توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه، در راستای اجرای سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سایر اسناد بالادستی و به‌منظور توانمندسازی و افزایش مهارت نیروی انسانی شاغل در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مرتبط با نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه، هوش مصنوعی، سیستم‌های خبره، پایگاه داده‌ها و مراکز داده است.

طبق این تفاهم‌نامه، سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای، وظیفه‌ی انجام نیازسنجی و شناسایی مشاغل مرتبط، تجزیه‌وتحلیل مشاغل شناسایی ‌شده با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به‌منظور تدوین و بازنگری استانداردهای شغلی موردنیاز، معرفی کارشناسان و متخصصان صاحب ‌تجربه به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، جهت عضویت در کمیته‌های تخصصی تدوین و بازنگری استانداردها را برعهده دارد.

رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای کشور، بابیان این‌که این تفاهم‌نامه به مدت سه سال اعتبار دارد، گفت: امضای تفاهم‌نامه‌ی مذکور از دو جنبه برای ما اهمیت دارد، از یک‌ سو برخی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای که در حوزه‌ی آموزش فعالیت می‌کنند باوجود این‌که آموزش‌های به‌روز ارائه می‌کنند، استانداردهای جدید حوزه‌ی فاوا را دارا هستند و به امکانات و تجهیزات جدید مجهز شدند ولی به‌دلیل نداشتن پروانه‌ی فعالیت از سازمان فنی و حرفه‌ای از سوی شهرداری و اداره اماکن دچار مسائلی بودند.

صادق صفربیگی ادامه داد: از سوی دیگر آموزش و استانداردهای سازمان فنی حرفه‌ای در برخی موارد به‌روزرسانی نشده‌ اند و قدیمی هستند. در جلساتی که با روسای آموزش فنی و حرفه‌ای وقت تهران داشتیم با بررسی و آسیب‌شناسی‌های انجام‌شده به توافق رسیدیم که برای برون‌رفت از موقعیت فعلی تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کنیم.

او افزود: با امضای این تفاهم‌نامه علاوه بر تدوین استاندارهای جدید آموزشی در حوزه‌ی ICT، به شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای کشور که در حوزه‌ی آموزش فعالیت می‌کنند با معرفی سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای پروانه‌ی فعالیت فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود.

صفربیگی گفت: هم‌چنین سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای در طراحی نظام آموزشی و اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی IT توسط شرکت‌های تایید صلاحیت شده، با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کند تا آموزش‌ها و مهارت‌های هدفمند و با توجه به نیاز بازار به متقاضیان ارائه شود تا درنهایت به ایجاد شغل منجر شود.

رئیس کمیسیون آموزش سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای کشور گفت: شرکت‌ها می‌توانند با ارائه‌ی آموزش‌های مهارتی، نیازهای آموزشی واحدهای صنعتی را برآورده کنند و با پرورش نیروی انسانی توانمند در بخش خصوصی و بخش دولتی، گامی موثر و رو به‌ جلو در ایجاد اشتغال پایدار و ثروت‌آفرینی در حوزه‌ی ICT بردارند.

در این سند تفاهم، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای موظف به بهره‌گیری از کارشناسان سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای در کمیته‌های تخصصی تدوین و بازنگری استانداردها، اجرای دوره‌های آموزشی و آزمون، تشکیل کمیته‌های تخصصی با حضور کارشناسان سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای جهت تدوین و بازنگری استانداردهای آموزشی و تدوین منابع آموزشی و کمک‌آموزشی، بارگذاری محتوای استانداردهای تدوین‌شده در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در سایت و پورتال، تامین فضا و تجهیزات آموزشی و برنامه‌ریزی برای اجرای آموزش‌ها شده است.

پیرو این تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور متعهد به صدور مجوز ایجاد مراکز آموزشی یا آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد برای شرکت‌های آموزشی عضو سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای، در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای ایجاد لابراتوارهای تخصصی در مراکز استان‌ها و بیمه‌ی مسئولیت مدنی کارآموزان در برابر حوادث حین آموزش می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *