اخبار استارتاپی

نگاهی به ۴ جشنواره‌ی جانبی نمایشگاه تراکنش ایران

مرکز فابا، در حاشیه‌ی چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018) چهار جشنواره برگزار می کند.

به‌گزارش اکوموتیو، «جشنواره‌ی بزرگ فین‌تک ایران»، «چهره‌های ماندگار»، «شرکت‌های استارتاپی شهر هوشمند» و «اپ‌های پرداخت موبایلی»، چهار رویدادی هستند که در حاشیه‌ی ITE 2018 برگزار می‌شوند.

بر اساس این گزارش، هدف از برگزاری «جشنواره‌ی چهره‌های ماندگار در صنعت بانکداری و پرداخت ایران»، پاسداشت شخصیت‌های تاثیرگذار در این صنعت است. در جشنواره‌ی مورد اشاره، ضمن معرفی سوابق و خدمات چهره‌های صنعت، از آنان قدردانی می‌شود.

«جشنواره‌ی استارتاپی شهر هوشمند» نیز به معرفی آخرین دستاوردهای نخبگان این حوزه اختصاص دارد. ایجاد بستری برای تعامل صنعت بانکداری و پرداخت از یک سو و تعامل میان این دو و مدیریت شهری از سوی دیگر، از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

هم‌چنین «جشنواره‌ی اپ‌های پرداخت موبایلی» عرصه‌ای برای رقابت میان اپلیکیشن‌های بانکی و پرداخت فراهم می‌کند. در جشنواره‌ی اپ‌های پرداخت موبایلی، این محصولات از نظر فناوری، امنیت، تجربه‌ی کاربری و سهم بازار با یگ‌دیگر مقایسه می‌شوند.

از سوی دیگر، «جشنواره‌ی بزرگ فین‌تک ایران» را کانون فین تک (فاباتک) برگزار می‌کند. همه‌ی استارتاپ‌های فین‌تکی و اضلاع دیگر این اکوسیستم، از جمله: مراکز قانون‌گذاری و نظارت، مراکز شتاب‌دهنده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در این جشنواره گردهم می‌آیند.

استارتاپ‌هایی که در هشت دسته‌ی کلی فعال هستند، می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. این دسته‌ها عبارتند از: پرداخت، تامین مالی جمعی، بیمه، بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، بازار سرمایه و بورس، کیف پول‌های الکترونیکی، مدیریت مالی و حسابداری و رگ‌تک (Regtech).

برخی از اهداف اساسی برگزاری جشنواره‌ی بزرگ فین‌تک ایران عبارتند از: معرفی و حمایت از فعالیت‌های استارتاپی، فراهم کردن امکان هم‌اندیشی و هم‌فکری بین فعالان اکوسیستم فین‌تکی و ایجاد ارتباط نظام‌مند با نهادها و مراجع رگولاتوری. هم‌چنین ایجاد زمینه‌ی همکاری بین فین‌تک‌ها، بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت، برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی در حوزه‌ی فین‌تک و شبکه‌سازی فعالان فین‌تک، از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

در جشنواره‌ی بزرگ فین‌تک ایران، استارتاپ‌ها در حضور داوران، ایده‌های خود را معرفی می‌کنند و در پایان به تیم‌های برگزیده، جوایزی اهدا می‌شود.

فعالان و شرکت‌های استارتاپی می‌توانند با مراجعه به سایت نمایشگاه تراکنش ایران از نحوه‌ی و شرایط حضور در جشنواره‌های جانبی ITE 2018 آگاهی یابند.

نمایشگاه تراکنش ایران، در ۵۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی و در چهار سالن، با حضور بیش از ۱۰۰ بانک و شرکت داخلی و خارجی، ۲۲ تا ۲۴ آبان سال ۱۳۹۷ در بوستان گفت‌وگو واقع در تهران، برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *