اخبار استارتاپی

گسترش همکاری‌های ایران و کرواسی در زمینه‌ی فناوری

وزیر اقتصاد کارآفرینی و صنایع‌دستی جمهوری کرواسی از اشتیاق شرکت‌های کرواسی به همکاری با ایران، در زمینه‌ی فناوری گفت.

لیمو HR

معاون نخست‌وزیر جمهوری کرواسی گفت: جمهوری کرواسی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید نرم‌افزار بسیار قوی عمل کرده، بنابراین تمایل داریم که ارتباط شرکت‌های ایرانی و جمهوری کرواسی را از طریق حضور در نمایشگاه‌ها تشدید کنیم که اینوتکس می‌تواند شروع این همکاری باشد.

به‌گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خانم مارتینا دالیچ، معاون نخست‌وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع‌دستی جمهوری کرواسی، به همراه استریبور کیکرتس، سفیر جمهوری کرواسی در ایران و هیات همراه، از پارک فناوری پردیس دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار رئیس پارک فناوری پردیس معاونت علمی، ضمن تشریح اقدامات بین‌المللی این مجموعه گفت: در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و تولید نرم‌افزار، شرایط همکاری شرکت‌های خصوصی دو کشور وجود داشته و برنامه‌ریزی مناسب در این خصوص بسترساز انتقال فناوری و تولید کالا و خدمات با فناوری پیشرفته خواهد شد.

معاون نخست‌وزیر کرواسی نیز فعالیت‌ها و دستاوردهای پارک را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این‌جا مکانی برای افرادی است که افکار بلندپروازانه دارند و باید به شما تبریک بگویم که محل تأثیرگذاری را برای شرکت‌های برتر و توسعه‌ی کسب‌وکار و تقویت مهارت‌های آن‌ها به وجود آورده‌ اید.

وی خاطرنشان کرد: امید است در آینده‌ای نزدیک پارک فناوری پردیس تبدیل به شهر فناوری شود.

وزیر اقتصاد کارآفرینی و صنایع‌دستی جمهوری کرواسی در ادامه به همکاری دو کشور ایران و جمهوری کرواسی در حوزه‌ی فناوری اشاره و تصریح کرد: به همان نسبتی که شرکت‌های ایرانی اشتیاق و تمایل به همکاری با جمهوری کرواسی را دارند به همان نسبت نیز شرکت‌های کرواسی علاقه‌مند به همکاری و ورود به بازار ایران هستند.

معاون نخست‌وزیر جمهوری کرواسی با بیان این‌که برخی از همراهان ایشان در این بازدید، در حوزه‌ی فناوری فعالیت دارند، تصریح کرد: جمهوری کرواسی در زمینه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تولید نرم‌افزار بسیار قوی عمل کرده، بنابراین تمایل داریم که ارتباط شرکت‌های ایرانی و جمهوری کرواسی را از طریق حضور در نمایشگاه‌ها تشدید کنیم که اینوتکس می‌تواند شروع این همکاری باشد.

دالیچ در ادامه با اشاره به بوستان دانشمندان پارک فناوری پردیس گفت: امیدواریم با حمایت سفارت جمهوری کرواسی تندیس دانشمندان برتر جمهوری کرواسی مانند نیکولاس تسلا در این بوستان نصب و ماندگار شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *