اخبار استارتاپی

نخستین جشن خانه‌ی نوآوری برگزار شد

جشن خانه‌‌ی نوآوری با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری به‌منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌‌ی نوآوری برگزار شد.

اولین جشن خانه‌ی نوآوری با همت اهالی خانه نوآوری و با حضور جمع بزرگی از سرمایه­‌گذاران و فعالین اکوسیستم نوآوری به منظور رونمایی از فعالیت‌های خانه‌ی نوآوری و معرفی تیم‌های استارتاپی آن به مخاطبان، عصر روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در دانشگاه خاتم برگزار گردید.

سخنرانی مدیر خانه نوآوری

در این مراسم پس از سخنرانی دکتر محمودیان، معاون دانشگاه خاتم در خصوص ضرورت توسعه اکوسیستم کارآفرینی و آموزش جوانان برای فعالیت کارآفرینانه، مهدی صداقت، مدیر خانه نوآوری به ارائه گزارش از فعالیت­های ۸ ماهه خانه نوآوری پرداخت. ایشان بیان داشتند که در این مدت بیش از ۴۰ کارآموز در خانه نوآوری حضور یافته که برخی از آنان جذب استارتاپ‌ها و برخی دیگر جذب ستاد خانه نوآوری شدند. همچنین ۱۱ استارتاپ در این مجموعه مستقر گردیده و بیش از ۱۵ دورهمی کارآفرینی از اواسط تابستان با همکاری خانه نوآوری برگزار شده است. حوزه محتوا و بلاکچین به عنوان علاقه‌مندی خانه نوآوری برای ادامه فعالیت و جذب استارتاپ‌ها معرفی شد.

در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مرکز توسعه کارآفرینی ریمیا مبنی بر برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی بر اساس شناسایی نیازهای آموزشی اکوسیستم، از جمله کارگاه‌های ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، تعیین KPI، برنامه‌ریزی مالی استارتاپ‌ها و مسائل حقوقی استارتاپ‌ها ارائه گردید.

نخستین جشن خانه‌ی نوآوری 1

فرصت­های استارتاپی حوزه زنجیره بلوکی

در ادامه مصطفی نقی‌پورفر درخصوص فناوری‌های آینده و تاثیر بلاکچین در آن‌ها به سخنرانی پرداخت و بیان داشت خانه نوآوری تا به حال رویدادها و کارگاه‌های مختلفی را در این حوزه مانند کافه بلاک چین و کارگاه آموزشی بلاک چین را برگزار نموده است و امیدواریم در آینده نیز بتوانیم پذیرای استارتاپ‌های این حوزه باشیم، همچنین ایشان عنوان کردند با همکاری خانه نوآوری قصد داریم مدرسه تابستانی بلاک چین را برگزار کنیم.

پنل سرمایه‌گذاری بر روی فناوری‌های نوین و استارتاپ‌های آینده

در پنل سرمایه‌گذاری که با حضور جمعی از سرمایه‌گذاران و فعالین اکوسیستم کارآفرین برگزار شد. حاضران به اهمیت سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های حوزه محتوا اشاره کردند و آمادگی خود را برای ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری در این زمینه اعلام نمودند.

در این پنل آقای دکتر زرنوخی مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی ایران، اکوسیستم کارآفرینی ایران را با وجود تمامی پیچیدگی‌هایی که در فضای اقتصادی کشور وجود دارد، مثبت و رو به رشد توصیف کردند. ایشان همچنین اشاره نمودند مهم‌ترین نقطه ضعف این سیستم، نگاه کوتاه مدت از سمت سرمایه‌گذار برای بازگشت سرمایه و از سمت استارتاپ‌ها برای کسب درآمد است.

دکتر حامد ساجدی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شناسا ضمن اشاره به آینده‌ی روشن زیست‌بوم کارآفرینی ایران، تناسب با نیازهای واقعی و پرهیز از کپی صرف را از عوامل کلیدی موفقیت نسل بعدی استارتاپ‌ها برشمردند. ایشان خاطرنشان کردند، آیندۀ کسب‌وکارهای حوزۀ محتوا تحت تاثیر مدل جمع‌سپاری خواهد بود.

دکتر علی موسوی عضو هیات مدیره موسسه دانش بنیان برکت ضمن جذاب دانستن حوزه محتوا اذعان داشتند موسسه دانش بنیان برکت یکی از ماموریت‌های اصلی خود را سرمایه‌گذاری بر روی استارتاپ‌های حوزه محتوا قرار داده است و به نظر می‌رسد محتوا از روندهای جذاب فناوری و استارتاپی باشد.

همچنین آقای کاشفی پور مدیر حوزه هنری دیجیتال توضیحاتی در خصوص کسب‌وکارهای حوزۀ محتوا، نیازمندی‌ها و تفاوت‌های بنیادین این حوزه با سایر حوزه‌ها را ارائه دادند.

در حاشیه مراسم فضایی برای صحبت بیشتر سرمایه‌گذاران با استارتاپ‌ها محیا شده بود و غرفه‌ای به ارائه تاثیر فناوری آینده بر محتوا می‌پرداخت.

نخستین جشن خانه‌ی نوآوری 2

ارائه استارتاپ‌ها

در انتهای برنامه استارتاپ‌های اکسیر، برناشو، سنجمان، پشتیبان وردپرس و بونس با توضیح طرح خلاقانۀ خود، نسبت به معرفی مدل درآمدزایی، دستاوردها و سرمایۀ مورد نیاز برای توسعۀ کسب‌وکارشان اقدام کردند.

اکسیر

اکسیر پلتفرمی برای به اشتراک‌گذاری تجربیات سفر، با قابلیت‌های ویژه‌ای مانند امکان رزرو خانه‌های محلی و لیدرهای محلی می‌باشد.

برناشو

برناشو یک پلتفرم درمان ورزشکاران و ورزش‌درمانی با استفاده از تیم‌های درمانی است که آسیب‌های حرکتی را با هزینه کمتر و ریسک کمتر درمان می‌کند.

پشتیبان وردپرس

 خدمات مشاوره و پشتیبانی فنی به وبسایت‌هایی که بر پایه‌ی وردپرس توسعه یافته‌اند. همچنین تولید قالب و افزونه‌های سفارشی سازی شده برای کسب‌و کار شما از سرویس‌های پشتیبان ور دپرس هستند.

نخستین جشن خانه‌ی نوآوری 3

سنجمان

با سامانه‌ی سنجمان مدیریت تمام فرآیندهای مربوط به منابع انسانی از  جذب و استخدام تا حفظ و نگهداری آنها در کنار شماست.

بونس

بونس یک سامانه‌ی هوشمند وفادارسازی مشتریه که به منظور  افزایش فروش، بازگشت مشتری و ایجاد تمایز با رقبا به وجود آمده است.

ویدیونگار

ویدیونگار شما را یاری می‌کند تا از مؤثرترین ابزار بازاریابی اینترنتی یعنی بازاریابی ویدیویی برای جذب ترافیک هدفمند و کسب درآمد بیشتر بهره‌مند شوید.

آلبوم تصاویر

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *