اکوسیستم

نوآوردروز ، استارتاپ‌های گروه آشنا تقدیرشان را رقم زدند!

گزارش اختصاصی اکوموتیو از نوآوردروز به همراه معرفی استارتاپ های شزان، آواتک و آواگیمز

چند هفته پیش بود که توسط مجموعه شزان از برگزاری رویداد نوآوردروز آگاه شدیم. شزان، آواتک و آواگیمز زیر یک پرچم آمده بودند تا تحت نام “گروه آشنا” رویدادی بزرگ را برگزار کنند. رویدادی که قرار بود در آن ۱۸ استارتاپ خود را به سرمایه‌گذاران عرضه کنند. علاقه شدید برای حضور در این رویداد باعث شد همه محدودیت‌ها را کنار بزنیم و تنها ۲ روز مانده به برگزاری، تصمیم‌مان برای حضور در رویداد را نهایی کنیم.

نوآوردروز برای بیست و پنجم اردیبهشت ماه برنامه‌ریزی شده بود و برای شرکت در آن باید به کارخانه نوآوری می‌رفتیم. بلافاصله بعد از رسیدن به محل و انجام امور پذیرش خودمان را به سالن اصلی رساندیم تا چیزی از سخنرانی‌ها را از دست ندهیم هر چند آنچه برای آن به کارخانه نوآوری رفته بودیم ارائه استارتاپ‌ها در مقابل سرمایه‌گذاران بود.

دکتر کلانتری‌نژاد، مدیرعامل شزان، محسن ملایری، مدیرعامل آواتک و حسین مزروعی، مدیرعامل آواگیمز هر یک مجموعه‌شان را معرفی و فعالیت‌هایشان را تشریح کردند. دکتر حامد ساجدی، مدیر انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر هم قدری از چالش‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اکوسیستم استارتاپی گفت و پس از اتمام سخنرانی‌ها زمان استراحتی اعلام شد تا با انرژی بیشتری به استقبال ارائه استارتاپ‌ها برویم.

نوآوردروز در کارخانه نوآوری

هیجان انگیزترین قسمت رویداد، ارائه استارتاپ‌ها بود. ارائه‌هایی که نقشی از آینده را در قابی از امید به تصویر می‌کشیدند. استارتاپ‌ها از چیزی که هستند گفتند، از چیزی که می‌خواهند باشند و از مسیری که در پیش دارند. از همراه و حامی‌ای که برای پیمودن این مسیر سخت و دشوار به آن نیاز دارند. کسی که ارزش آن‌ها را دریابد و ارزش‌آفرینی را تسهیل کند. استارتاپ‌هایی که در نوآوردروز به دنبال رقم‌زدن آینده بودند از این قرار هستند:

تکسوس: سرویس ابری جستجوی پیشرفته بر روی محتوای سایت‌ها

دسته: سرویس ابریتکسوس

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

وبسایت‌های محتوایی و فروشگاه‌های آنلاین

روش درآمدزایی

فروش اشتراک ماهانه

راهبرد ورود به بازار

جلسات حضوری برای معرفی سرویس و ارائه دمو بر روی محتوای وبسایت مورد نظر

اندازه بازار

۱۹ درصد از وبسایت‌های جهانی از یک موتور جستجوی خارجی استفاده می‌کنند. اگر بتوانیم این مدل را به ۱۷۰ هزار وبسایت ایرانی اعمال کنیم، ۳۲ هزار وبسایت می‌توانند مشتری این سرویس باشند که با در نظر گرفتن هزینه حدودی ۳،۶۰۰،۰۰۰ تومان در هر سال، اندازه بازار حدود ۱۱۶ میلیارد تومان خواهد بود.

خدمات

تکسوس امکان جستجویی دقیق بر روی محتوای سایت‌ها، شخصی‌سازی جستجو، ارائه گزارش جستجوی کاربران به تفکیک تاریخ و کاربر، و نمایش تبلیغ بر اساس کلیدواژه جستجو را فراهم می‌کند.

ارائه استارتاپ تکسوس

Lacke Horse: ساخت بازی با کمترین هزینه و گسترده‌ترین طیف مخاطب احتمالی

دسته: بازی‌سازیlakehorse

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کاربران موبایل‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل‌های اندروید و iOS در سراسر دنیا مجموعه مشتریان را تشکیل می‌دهند. از این میان، گروه سنی بیش از ۱۵ سال که علاقه‌مند به بازی‌های Casual و مینیمال هستند مشتریان هدف ما را تشکیل می‌دهند.

روش درآمدزایی

تبلیغات درون برنامه‌ای- پرداخت‌های درون برنامه‌ای

راهبرد ورود به بازار

بازارهای هدف ما به دو بخش بازار ایران و بازار بین‌المللی تقسیم می‌شوند. استراتژی ما انتشار بلافاصله بازی‌ها به صورت اولیه در بازار ایران(کافه بازار، موبایل‌های اندروید) است. پس از دریافت بازخورد و بروزرسانی بازی در چند مرحله، بازی با واسطه ناشران بین‌المللی در بازارهای جهانی گوگل پلی‌استور و اپل‌استور منتشر خواهد شد.

اندازه بازار

بازار بین‌الملل بازی‌های موبایل در سال ۲۰۱۷، ۴۰ میلیارد دلار ارزش داشته است. با توجه به مشتریان هدف تعریف شده، اندازه بازار هدف ما در سال ۲۰۱۷، ۸.۴ میلیارد دلار بوده است.

خدمات

طراحی و تولید بازی‌های مینیمال، خلاق و نوآورانه برای موبایل‌های هوشمند.

اطلاعات سرمایه گذاری

جذب سرمایه اولیه از شتابدهنده آواگیمز

ارائه استارتاپ Lacke Horse

هوما: هوما یک بستر یکپارچه سخت افزاری و نرم افزاری جدید برای پوشش بخش عمده نیازهای کاربران با استفاده از صفحه تلویزیون است، از نمایش فیلم و سریال و موسیقی گرفته تا محتوای آنلاین خبری و بازی های ویدئویی!

دسته: اینترنت اشیاءهوما

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

زوج‌های جوان آشنا به تکنولوژی

روش درآمدزایی

اشتراک ماهیانه- فروش باکس و لوازم جانبی- تبلیغات در محیط پلتفرم

راهبرد ورود به بازار

پیش فروش از طریق سایت Crowd funding- تبلیغات در سایتهای نقد و بررسی محصولات دیجیتال- تبلیغ در سرویس هایی نظیر فیلیمو و نواک که در حال حاضر به مشتریان هدف ما دسترسی دارند

خدمات

هوما یک پلتفرم برای ارائه خدمات مختلف در منزل بر روی صفحه نمایش تلویزیون است. شاید اصلی‌ترین کاربرد هوما مشاهده هزاران فیلم و سریال می‌باشد. در کنار این موسیقی گوش دادن با کمک اسپیکر تلویزیون و سینما خانگی خدمت دیگری است که هوما در منزل ارائه می‌دهد. کمک به خرید آنلاین، مرور اخبار روز بر روی تلویزیون و پشتیبانی از اینترنت اشیاء از دیگر قابلیت‌های هوماست.

ارائه استارتاپ هوما

کاریو: اپلیکیشن ارائه آنلاین خدمات خودرو

دسته: ارائه خدمات آنلاین، پلتفرمکاریو

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

صاحبین رانندگان خودروهای سواری بین ۱۸ تا ۴۰ سال

روش درآمدزایی

دریافت حق کمیسیون بین ۱۰ تا ۳۵ درصدی به ازای هر کدام از خدمات ارائه شده به مشتری

راهبرد ورود به بازار

تمرکز بر روی کارواش، با توجه به هزینه تمام شده پائین و چالش‌های صنعت کارواش برای جذب مشتریان اولیه و دریافت بازخورد- عرضه پلتفرم و انجام خدمات در یک منطقه شهری و توسعه آن در سایر مناطق شهر تهران و ایجاد کمپین‌های مختلف تبلیغاتی نظیر شهر پارک- کارواش رایگان برای ایجاد تجربه سرویس توسط کاربرها

اندازه بازار

با توجه به وجود ۲۰ میلیون خودروی شماره‌گذاری شده که ۹۰% آن‌ها عمر بالای ۵ سال، و ۴۲% آن‌ها ارزشی بیش از ۴۰ میلیون تومان دارند، و همچنین با توجه به ۶۰ هزار تومان میانگین هزینه ماهانه خودرو از قبیل استهلاک، روغن و… و با پیش‌بینی ورود ۳۰ درصد این بازار به حوزه آنلاین در ۵ سال آینده می‌توان حجم بازاری معادل ۱،۶۰۰ میلیارد تومان در سال را متصور شد.

خدمات

کاریو بستری است برای خدمات خودرو در محل، نگهداری آن و اطلاع‌رسانی که علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات مفید و کاربردی بسته به نوع خوردرو، این امکان را به شما می‌دهد تا به بهترین شکل از خودروی خود نگهداری کرده و خدمات مورد نیاز خود را به راحتی و به سرعت به دست آورید.

ارائه استارتاپ کاریو

گیلاس: ساخت بازی‌های موبایلی رقابتی برای گوشی‌های همراه

دسته: بازی‌سازیگیلاس

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

نوجوانان و جوانان (با تمرکز بر روی پسران) که علاقه‌مند به بازی‌های موبایل اکشن آنلاین هستند. این دسته ۳۸.۵ درصد بازیکنان موبایلی را شامل می‌شوند.

روش درآمدزایی

تبلیغات درون برنامه‌ای- پرداخت‌های درون برنامه‌ای

راهبرد ورود به بازار

تولید نمونه‌ی اولیه سریع (Fast Prototyping) و عرضه‌ی اولیه به بازار و سنجیدن پتانسیل‌های هر محصول با کمک تحلیل داده‌ها. با این روش محصولاتی که شانس بیشتری برای درآمدزایی دارند سریع‌تر شناخته می‌شوند و به صورت چابک تغییراتی که لازم است در آنها اعمال می‌شود.

اندازه بازار

بازار جهانی موبایل یک بازار ۴۶ میلیارد دلاری است که ۹% آن مربوط به بازی‌های اکشن می‌شود (به عبارتی ۴ میلیارد دلار) هدف اولیه ما بازار ۳۸ میلیارد تومانی بازی‌های اکشن موبایلی ایران است.

خدمات

تولید بازی رایانه‌ای برای کامپیوتر‌های شخصی، دستگاه‌های اندروید، دستگاه‌های آی‌او‌اس تولید بازی با مفاهیم ارائه شده توسط کارفرما، هنرهای تصویری دوبعدی، برنامه‌نویسی، طرح راهبری پروژه گیم

اطلاعات سرمایه‌گذاری

دریافت سرمایه اولیه از آواگیمز

ارائه استارتاپ گیلاس

لایفنسور: پلتفرم تشخیص سرطان، اندازه‌گیری آنی نشانگرهای سرطان جهت تشخیص زودهنگام

دسته: سلامت(Point of Care)لایفنسور

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

پزشکان و مراکز درمانی

روش درآمدزایی

فروش کارتریج یکبار مصرف محصول

راهبرد ورود به بازار

فروش مستقیم به پزشکان و مراکز پزشکی- همکاری با نهاد‌های حوزه سلامت- همکاری با برندهای تجهیزات پزشکی

خدمات

پلتفرم لایفنسور برای تشخیص زودهنگام سرطان به کار می‌رود . این پلتفرم با اندازه‌گیری نشانگر اختصاصی هر سرطان و گزارش میزان آن به تشخیص زودهنگام سرطان در مراحل اولیه کمک می‌کند. اولین محصول این کسب و کار ، دستگاه قابل حمل با ابعاد کوچکی است که که قابلیت تشخیص پروتئین پروستات برای تشخیص سرطان پروستات است، که تنها به وسیله گرفتن چند قطره خون و تزریق آن بر روی کارتریج ، به تشخیص این سرطان کمک می‌کند. از آنجایی که تشخیص در مراحل اولیه در زمان و هزینه صرفه جویی کرده و درمان را آسان‌تر می‌سازد، لایفنسور می‌خواهد با ذخیره زمان و هزینه، سلامتی و طول عمر را به مشتری هدیه دهد.

ارائه استارتاپ لایفنسور

رزروِب: پلتفرم نوبت‌دهی و رزرو آنلاین

دسته: پلتفرم، SaaSرزروِب

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کسب و کارهای کوچک و بزرگ که به نوعی با مفهوم نوبت‌دهی و رزرو آنلاین سر و کار دارند. مشتریان هدف عبارتند از کلینیک‌های روان‌شناسی ، سالن‌های زیبایی، آتلیه‌های عکاسی، مراکز روان‌پزشکی، کلاس‌های آموزشی، سالن‌های همایش و اتاق‌های جلسه، کلینیک‌های زیبایی، مشاورین کسب و کار و…

روش درآمدزایی

دریافت حق اشتراک ماهیانه

راهبرد ورود به بازار

در ابتدا فروش به صورت مستقیم و حضوری برای کلینیک‌های روان‌شناسی و آرایشگاه‌های زیبایی و بعد از آن ورود به حوزه‌های دیگر.

اندازه بازار

در کشور ۱۰۵ کسب و کار کوچک که برای ارائه خدمات نیاز به سیستم رزرو آنلاین دارند وجود دارد. مجموع اندازه بازار برای ۱۰۵ هزار کسب و کار مذکور ۱۱۴ میلیارد تومان در سال خواهد بود.

خدمات

رزروِب یک پلتفرم نوبت‌دهی و رزرو آنلاین است، که هر کسب و کار با ثبت نام در آن صاحب یک سامانه نوبت‌دهی و رزرو آنلاین مخصوص به خود می‌شود و با تعریف خدمات و زمان‌بندی مربوطه، امکان مشاهده و رزرو آنلاین خدمات ارائه شده را برای مشتریان خود فراهم می‌کند. همچنین رزروِب، با ابزارهای پیشرفته امکان مدیریت سریع‌تر و راحت‌تری را برای کسب و کارها فراهم می‌سازد. همچنین با ارائه گزارشات تحلیلی ماهیانه، دید گسترده‌تری جهت پیشبرد کسب و کار به مدیران ارائه می‌کند.

ارائه استارتاپ رزروِب

اسید گرین گیمز: متشکل از اعضایی با تجربه در ساخت انواع بازی‌هاست که به طراحی و توسعه انواع بازی‌های رایانه‌ای مشغول می‌باشند.

دسته: بازی‌های دیجیتالاسید گرین گیمز

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کاربران گوشی‌های هوشمند که از کافه بازار یا فروشگاه‌های مشابه دیگر برای دانلود و نصب بازی استفاده می‌کنند.

روش درآمدزایی

فروش درون برنامه‌ای، فروش بازی، تبلیغات درون برنامه‌ای

راهبرد ورود به بازار

انتشار بازی با کیفیت در بازارهای الکترونیکی به نحوی که از طریق قرارگیری در لیست‌های برگزیده مخاطب اولیه کسب نماید- بهبود مستمر محصول بر اساس نظر مخاطب در مرحله بعد

اندازه بازار

در مارکتی مانند کافه‌بازار تا پایان سال ۹۵ حدود ۳۹.۹ میلیون دستگاه اندرویدی فعال ثبت شده که از این تعداد ۵،۷۸۵،۳۶۱ کاربر که ۲۹ درصد کسانی که حساب کافه‌بازار را تشکیل می‌دهند اقدام به خرید کرده‌اند. در این سال میزان درآمد توسعه‌دهندگان حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال بوده که بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال این مقدار مربوط به پرداخت درون برنامه‌ای است.

خدمات

ارائه بازی‌های سرگرم‌کننده رایگان با امکان خرید آیتم‌های مختلف درون بازی با پرداخت درون برنامه‌ای.

اطلاعات سرمایه‌گذاری:

دریافت سرمایه اولیه از آواگیمز

ارائه استارتاپ اسید گرین گیمز

سُهِش: بینی الکترونیکی، آرایه‌ای از حسگرهای گازی با هدف ایمنی، سلامت

دسته: ایمنی، سلامتسُهِش

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

تمامی ساکنان واحدهای دارای سیستم‌های گرمایشی (خانگی یا صنعتی)، تولیدکنندگان سیستم‌های گرمایشی، صنایع تولیدی شیمیایی، سازمان‌های پایشی، سازمان محیط‌زیست، وزارت نفت و گاز، وزارت نیرو، شهرداری‌ها، پلتفرم‌های هوشمندسازی مبتنی بر IOT

روش درآمدزایی

فروش مستقیم و غیرمستقیم محصولات- خدمات پس از فروش

راهبرد ورود به بازار

فروش مستقیم (Direct sales/Marketing)- حضور در اتحادیه‌های مرتبط برای آگاهی‌سازی بخش‌های مختلف- همکاری با شرکت‌های بیمه و گاز برای ایجاد قانون‌های متناسب برای اجبار به استفاده از این حسگرها- فروش اینترنتی

خدمات

هدف این کسب و کار ارائه‌ی خدمات حوزه‌ی ایمنی و هوشمند‌سازی بر پایه‌ی حسگرهای گازی است. از جمله خدمات قابل ارائه، حسگر یا آرایه‌ی حسگر ویژه‌ی گاز، هشداردهنده‌ فونوکسیدکربن، دستگاه سنجش محیطی گاز، دستگاه سنجش بویایی جهت سنجش آلودگی زیست محیطی، دستگاه تشخیص فساد یا کیفیت موادغذایی، دستگاه تشخیص اصالت کالا بر پایه بینی الکترونیکی، دستگاه تشخیص کیفیت هوا و دستگاه‌های پایش از راه دور محیطی است که در قالب ارائه‌ی خدمات یا فروش محصول قابل ارائه خواهد بود.

ارائه استارتاپ سُهِش

راوی: تحلیلگر هوشمند شبکه‌های اجتماعی

دسته: کلان داده، داده‌کاوی و شبکه‌های اجتماعیراوی

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

اصناف، سازمان‌ها، شرکت‌ها و چهره‌های محبوب و معروف در شبکه‌های اجتماعی

روش درآمدزایی

فروش دسترسی ماهانه به نتایج و تحلیل‌های مرتبط با شبکه‌های اجتماعی مشتری

راهبرد ورود به بازار

تمرکز بر بازارهای پررقابت در شبکه‌های اجتماعی مانند آژانس‌های مسافرتی و توسعه به بازارهای مجاور

خدمات

راوی تحلیلگر هوشمند شبکه‌های اجتماعی است. راوی با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی حجم عظیم اطلاعات در گردش در شبکه‌های اجتماعی را تحلیل می‌کند و نتایج را به صورت لحظه‌ای و در قالب نمودارهای تحلیلی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

اندازه بازار

با وجود بیش از ۱۹۰ هزار صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی، هر کدام با بیش از ۵ هزار دنبال کننده فارسی زبان و با توجه به میانگین مبلغ ۱۵۰ هزار تومان در ماه برای هر مشتری با بازاری ۳۵۰ میلیارد تومانی در سال مواجه خواهیم بود.

 

ارائه استارتاپ راوی

جعبه آبی: طراحی و ساخت پلتفرم رابط کاربری بازی ها به همراه ساخت نسخه اولیه بازی KOOT

دسته: بازی سازیجعبه آبی

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

همه کاربران تلفن‌های همراه هوشمند و در آینده دیگر گجت‌ها و رسانه‌های تعاملی که بالای ۱۵ سال دارند (علاقه‌مندان به بازی‌های حجیم چندنفره و بازی‌های رقابتی)

روش درآمدزایی

خرید درون برنامه، تبلیغات درون برنامه و اشتراک

راهبرد ورود به بازار

حضور محدود در مارکت‌ها و پررنگ کردن حضور با فعالیت، تعامل با ذینفعان این حوزه و تبلیغات

خدمات

تولید پلتفرم ساخت بازی‌های حجیم چندنفره هم در بخش سرور و هم کلاینت- ساخت ابزارهای متعارف برای تیم‌های بازی‌سازی- تولید نسخه‌ی اولیه‌ی بازی کوت با موارد بالا

اندازه بازار

۲۳ میلیون بازیکن بالقوه، ۴۰ میلیون کاربر تلفن هوشمند بر اساس آمار بنیاد ملی بازی‌سازی، با توجه به ژانر بازی ما ۵۰ درصد از این جمعیت مد نظر است.

اطلاعات سرمایه گذاری

دریافت سرمایه اولیه از آواگیمز

ارائه استارتاپ جعبه آبی

ای زِد سنس: ساخت حسگر تشخیص زود هنگام حمله‌ی قلبی

دسته: سلامت (Point of Care)ای زِد سنس

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کادر پزشکی و بخش اورژانس

روش درآمدزایی

فروش کارتریج و فروش خوانشگر

راهبرد ورود به بازار

ایجاد برند مشترک با شرکت پویندگان راه

خدمات

شرکت AZsense با در نظر داشتن هدف ارتقا سلامت جامعه و ایجاد بستر مناسب درمان سریع و مدیریت اورژانس‌های بیمارستان‌ها ادامه مسیر می‌دهد.

ارائه استارتاپ ای زِد سنس

سبکتو: افزایش بهره‌وری مطالعه با میکرو‌کتاب

دسته: مدیا، آموزش و SaaSسبکتو

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

مدیران، دانشجویان و افراد شاغل بین ۱۶ تا ۵۵ سال که زمان تمرکز کافی برای مطالعه‌ی کتاب‌های حجیم را ندارند.

روش درآمدزایی

اشتراک ماهیانه و سالیانه- فروش میکرو‌کتاب‌های صوتی و نوشتاری

راهبرد ورود به بازار

بازاریابی محتوایی به صورت تولید محتوا و پادکست‌های روزانه و توزیع در کانال‌های متناسب با جامعه هدف- همکاری با سایر پلتفرم‌ها

اندازه بازار

اندازه بازار کتاب در ایران ۲،۰۰۰ میلیارد تومان است که ۲% از آن مربوط به حوزه  آنلاین است. بنابراین ما با بازاری ۴۰ میلیارد تومانی روبرو هستیم که حجم آن سالانه ۲ برابر می‌شود.

خدمات

میکروکتاب‌ها، چکیده‌ای ۵۰ دقیقه‌ای از کتاب‌های اصلی هستند که بر اساس استاندارد‌های خاص سبکتو چکیده شده در دو نسخه‌ی صوتی و نوشتاری تولید می‌شوند و این امکان را در اختیار می‌گذارند تا در زمان کمتر دانش بیشتری دریافت کنید. هدف سبکتو تغییر فرهنگ مطالعه است.

ارائه استارتاپ سبکتو

کامپوزیست: تولید بیوکامپوزیتی متشکل از ضایعات کشاورزی و قارچ که جایگزینی مناسب برای پلاستیک و انواع چوب می‌باشد.

دسته: کشاورزی (محیط زیست)کامپوزیست

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

صنایع بسته‌بندی- صنایع عایق‌های ساختمانی- صنایع دکوراسیون و محصولات تزئینی

روش درآمدزایی

فروش محصولات تزئینی (مانند گلدان، شمعدان و چراغ) به صورت مستقیم و سازمانی- فروش محصولات مرتبط با صنایع بسته‌بندی و عایق- ایجاد خط تولید و واگذاری لیسانس به صنایع مرتبط

راهبرد ورود به بازار

معرفی و پیش فروش محصول از طریق بستر سرمایه‌گذاری جمعی نیک استارتر- فروش محصولات تزئینی در فروشگاه‌های معتبر نظیر شهرکتاب‌ها و گلفروشی‌ها

خدمات

کاپوزیست با توسعه‌ی مواد قارچی در راستای اهداف جهانی توسعه‌ی پایدار گام برمیدارد. مواد قارچی در حال حاضر به دو صورت امکان فرآوری دارند به گونه‌ای که در حالت اول ماده‌ای مشابه فوم‌های پلاستیکی مرسوم نظیر eps تولید می‌شود و در حالت دوم ماده‌ی مشابه انواع چوب‌های طبیعی و مصنوعی (مانند نئوپان و MDF) به دست می‌آید.

ارائه استارتاپ کامپوزیست

فانوس گیمز: تولید بازی‌های دیجیتال برای دستگاه‌های لمسی Android و iOS

دسته: بازی‌های دیجیتالفانوس گیمز

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

بازیکن‌های بالای ۱۰ سال در سطح بین‌المللی که به بازی‌های اتمسفریک و آرت گیم‌ها علاقه‌مند هستند.

روش درآمدزایی

فروش بازی (Premium)

راهبرد ورود به بازار

معرفی محصول از طریق شرکت در رویدادهای بین المللی- عرضه اولیه (soft Lunch) در یک بازار کوچک برای گرفتن بازخورد- تحلیل اطلاعات و آمار به دست آمده از عرضه‌ی اولیه- تعامل با رسانه‌های بین‌المللی جهت انتشار محتوا- ایجاد ارتباط با افراد مشغول در صنعت جهانی- پیدا کردن ناشر برای بازارهای بین‌المللی مانند اپ استور

اندازه بازار

مخاطبان بازی Linn با مخاطبان بازی Monument Valley شباهت بسیاری دارند که این بازی در انتهای سال دوم عرضه به فروش ۱۴ میلیون دلار رسید.

خدمات

تولید بازی‌های پریمیوم با تکیه بر طراحی هنری اتمسفریک و ساده بودن گیم پلی برای مخاطبان

ارائه استارتاپ فانوس گیمز

مودم هوشمند: اینترنت امن‌تر و پایدارتر برای همه

دسته: سخت‌افزار، نرم‌افزار، امنیتمودم هوشمند

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

همه افرادی که از اینترنت استفاده می‌کنند- فروشندگان اینترنت(FCP/ServCo/ISP)

روش درآمدزایی

فروش مودم- فروش اشتراک به روزرسانی ضد ویروس درون مودم

راهبرد ورود به بازار

فروش انبوه به فروشندگان مختلف سرویس اینترنت- فروش مستقیم در دیجی‌کالا- فروش مودم دانش‌آموز از طریق آموزش و پرورش

خدمات

مودم هوشمند (یا نجم نسل جدید مودم) محصولی سخت‌افزاری برای تامین اینترنت با کیفیت‌تر و امن تر ADSL/VDSL/LTE می‌باشد. مودم هوشمند، تشخیص و رفع مشکلات مردم عادی در موضوعات امنیت و مدیریت مصرف را انجام می‌دهد. فراهم ساختن یک اینترنت نسبتا امن‌تر، پایدارتر و با امکان ریشه‌یابی مشکل و حل آن را برای عموم مردم بدون نیاز به هیچ نوع دانشی فراهم می‌آورد. هدف مودم نجم، ارتقای پایداری و امنیت سرویس اینترنت در کل کشور و برای عموم مردم است.

ارائه استارتاپ مودم هوشمند

اینسایتل: تولید و پشتیبانی بازی برای پلتفرم گوشی‌های هوشمند و کنسول‌های بازی

دسته: بازی‌های دیجیتالاینسایتل

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کاربران بازی‌های ژانرهای تفننی، خانوادگی، ورزشی و رقابتی

روش درآمدزایی

ریزتراکنش‌های درون برنامه‌ای(micro transaction)

راهبرد ورود به بازار

تولید بازی‌های رقابتی آنلاین با کیفیت با ایده‌های بسیار ساده که بر اساس بازی‌هایی که مخاطبان غیرحرفه‌ای(Casual) بومی از قبل آن‌ها را می‌شناسند و به راحتی با آنها ارتباط برقرار می‌کنند(مانند منچ، مار و پله، فوتبال شوت یک ضرب) طراحی می‌شوند.

اندازه بازار

بازار هدف ما یک بازار ۶۹ میلیارد دلاری شامل مخاطبان بازی‌های رایانه‌ای در مقیاس جهانی است که تمرکز ما فعلا روی بازار ۱۷۳ میلیون دلاری مخاطبان بازی‌های موبایلی در داخل ایران است.

خدمات

انتشار بازی‌های آنلاین چندنفره رقابتی به کاربران غیرحرفه‌ای که می‌توانند در کمترین زمان ممکن درگیر بازی بشوند و با خرید بسته‌های درون برنامه‌ای در رقابت با دیگر کاربرها باقی بمانند.

اطلاعات سرمایه گذاری

دریافت سرمایه اولیه از آواگیمز

ارائه استارتاپ اینسایتل

وندا تِک: پلتفرم خدمات حقوقی آنلاین

دسته: حقوقیوندا تِک

مدل کسب و کار:

مشتریان هدف

کسب و کار‌ها وشرکت‌های اقتصادی کوچک و متوسط، مشتریان اولیه‌ی ما استارتاپ‌ها بوده و در ادامه راه بر روی صنایع مشخص با پتانسیل بالا تمرکز خواهیم کرد.

روش درآمدزایی

فروش سرویس‌های حقوقی نظیر بانک قرارداد، تنظیم اختصاصی قرارداد و مشاوره‌ی تلفنی و اشتراک ماهیانه و سالیانه برای دسترسی نا‌محدود به خدمات حقوقی وندا

راهبرد ورود به بازار

تولید محتوای حقوقی و بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو، برگزاری رویداد و کارگاه حقوقی و توسعه‌ کسب و کار از راه همکاری و مشارکت با شرکت‌های مختلف

اندازه بازار

۲۵۰ هزار شرکت کوچک و متوسط فعال اقتصادی (SME) که اگر به طور میانگین ۳ میلیون تومان هزینه‌ی حقوقی در سال برای کسب و کار خود کنند، با بازاری ۷۵۰ میلیارد تومانی در سال روبرو هستیم.

دستاورد‌ها 

ارائه خدمات به بیش از ۷۰ شرکت مختلف- همکاری با سه شتاب‌دهنده

خدمات

ونداتک یک پلتفرم خدمات حقوقی آنلاین است. خدماتی شامل بانک قرارداد و اسناد حقوقی، مشاوره‌ی حقوقی تخصصی آنلاین و تلفنی، تنظیم و بررسی قرارداد اختصاصی برای کسب و کار‌ها

ارائه استارتاپ وندا تِک

فضای خوبی که در هنگام ارائه‌ها ایجاد شد در ادامه رویداد و در غرفه‌ها استمرار داشت. به هر یک از استارتاپ‌ها غرفه‌ای تخصیص یافته بود تا بتوانند تعامل مستقیمی با سرمایه‌گذاران داشته باشند و ناگفته‌هایشان را برای آن‌ها تشریح کنند. با غروب خورشید نوآوردروز هم به پایان رسید اما این یک پایان نیست، بلکه آغازی است بر داستان ۱۸ استارتاپ. داستانی منتهی به تجربه یا موفقیت.

آلبوم تصاویر

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *