اخبار استارتاپی

نوزدهمین رویداد کارآفرینی استارت‌آپ گرایند اصفهان برگزار شد

این رویداد با حضور مجید حسینی‌نژاد، موسس و بنیان‌گذار استارت‌آپ علی‌بابا پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

نوزدهمین رویداد کارآفرینی استارت‌آپ گرایند با حضور مجید حسینی‌نژاد، موسس و بنیان‌گذار استارت‌آپ علی‌بابا پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

در این برنامه حسینی‌نژاد گفت: ایده اولیه علی‌بابا در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ از یکی از سایت‌های مشابه در کشور چین گرفته شد.

او با اشاره به این مورد که حوزه فعالیت استارت‌آپ علی‌بابا با سایت چینی علی‌بابا متفاوت است، تصریح کرد: حوزه فعالیت این استارت‌آپ در بخش جهانگردی و فروش بلیت بوده است، اما سایت علی‌بابا درزمینه فروش کالا فعال است.

حسینی‌نژاد با بیان این‌که این استارت‌آپ با دو نفر کلید خورد، افزود: نیازی که در خصوص مسافرت‌های داخلی برای مسافران وجود داشت اما به‌خوبی پاسخ داده نمی‌شد، این ایده را در ذهن من پرورش داد.

موسس و بنیان‌گذار علی‌بابا تصریح کرد: در بازار گردشگری ایران سود زیادی نهفته است و می‌تواند پتانسیل خوبی برای استارت‌آپ‌ها باشد.

او در ادامه توسعه فردی را یکی از پیش‌نیازهای موفقیت فردی و سازمانی دانست و گفت: تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات موجود و دیتاها یکی از مشخصه‌های اصلی علی‌بابا است.

بنیان‌گذار علی‌بابا اظهار کرد: در استارت‌آپ‌ها انجام تحقیقات میدانی گسترده و مطالعات بازار می‌تواند سبب صرف هزینه و زمان زیادی شود و فرصت موفقیت ایده‌ها را از فرد بگیرد و چنانچه یک استارت‌آپ در گام‌های اولیه خود بتواند نیازی از بازار را پاسخ دهد، پس از حصول موفقیت اولیه باید به توسعه آن بپردازد.

حسینی‌نژاد با تاکید بر این‌که هرجا بتوان ارزشی خلق کرد، ثروت نیز می‌توان ایجاد کرد. می‌توان رصد استارت‌آپ‌ها و ایده‌های موفق خارجی، همچنین ضرورت پاسخگویی به نیازهای مشابه در داخل کشور را یکی از راهکارهای ایجاد استارت‌آپ‌های موفق در ایران دانست.

او افزود: از آن‌جا که بسیاری از ایده‌ها در کشورهای توسعه‌یافته از مرحله آزمون‌وخطا خارج شده‌اند، می‌توان با بهره‌گیری و بومی‌سازی این ایده‌ها، استارت‌آپ موفقی را در داخل کشور ایجاد کرد.

حسینی‌نژاد با تاکید بر این‌که ماهیت توسعه استارت‌آپ‌ها درحقیقت اخلال در نظام اقتصادی سنتی موجود است، گفت: با این وجود ضرورت وجود استارت‌آپ‌ها در کشور حس شده و خوشبختانه در سال‌های اخیر در بدنه دولت و حکومت از اکوسیستم استارت‌آپ‌ها حمایت می‌شود.

او مانع اصلی موفقیت هر استارت‌آپ را اندیشه حاکم بر فضای آن استارت‌آپ دانست و تاکید کرد: هر کار بزرگی از قدم‌های کوچک آغاز شده و لازم است استارت‌آپ‌ها به این اصل دقت کنند.

بنیان‌گذار علی‌بابا در پایان مشتری‌مداری و ارایه خدمات و پشتیبانی لازم را از رموز موفقیت هر استارت‌آپ دانست و گفت: در سال‌های آغازین فعالیت استارت‌آپ‌ها سوددهی هدف اصلی نبود، بلکه کسب سهم مناسبی از بازار هدف مهم استارت‌آپ است.

استارت‌آپ گرایند جنبشی جهانی در جهت حمایت از کارآفرینان و موسسان کسب‌وکارهای نوپا و تقویت روابط کاری آنان در جامعه است. این جنبش با هدف آموزش، تشویق و ارتباط‌سازی کمک می‌کند ذی‌نفعان حاضر در اکوسیستم استارت‌آپی شهرهای مختلف با یکدیگر در ارتباط باشند و از تجربیات هم بیاموزند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *