ایده های استارتاپی

۱۰ مدیر موفق، ۱۰ کتاب اثرگذار

با کتاب‌هایی که مدیران موفق کسب و کار پیشنهاد می‌کنند آشنا شوید.

مدیران موفق جهان هر روز با چالش‌های متنوعی در کار خود روبه‌رو هستند. چالش‌هایی که راه‌حل آن‌ها را از دل کتاب‌هایی می‌یابند که تجربه سال‌ها تفکر و زندگی در آن‌ها نهفته است. در میان صدها هزار عنوان کتاب مدیریت و رهبری موجود در بازار کدام یک می‌توانند نگرش صحیحی را در ما ایجاد کنند؟ این سوالی است که نه از نویسندگان آن کتاب‌ها و نه از خوانندگانشان می‌توان پرسید، بلکه فقط مدیران موفق جهان هستند که نمود عینی عمل به مفاهیم این کتاب‌ها هستند.

کتاب‌های پیشنهادی مدیران موفق جهان

در این نوشته در میان اطلاعات موجود درباره ۱۰ نفر از مدیران موفق جهان جستجو کرده‌ایم و یک کتاب جذاب و کاربردی را به پیشنهاد آن‌ها به شما معرفی می‌کنیم.

۱. ساختن برای ماندن: عادات موفقیت‌آمیز شرکت‌های آینده‌بین

پشنهاد شده توسط جف بزوس از آمازون

نوشته جیم کولینز

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر آمازون

شرکت‌های آینده‌بین به دنبال مجموعه‌ای از اهداف مختلف هستند که درآمدزایی فقط یکی از آن‌ها است. جف بزوس این کتاب را به این دلیل معرفی می‌کند که نشان دهد راز بزرگ شرکت‌های موفق جهان چیست. این کتاب با ارائه مفاهیم و اطلاعات آماری دقیق به دنبال اثبات این موضوع است که شرکت‌های موفق هیچ‌گاه فقط به دنبال نفع مالی نیستند و آرمان‌های بزرگ‌تری دارند. البه جف بزوس پرآوازه که در آخرین خرید خود واشنگتن پست را نیز تصاحب کرده است قطعا کتاب‌های زیادی برای پیشنهاد دارد و این کتاب یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های اوست.

۲. مانیفست ساخت چک‌لیست: چگونه کارها را به خوبی پیش ببریم؟

پیشنهاد شده توسط جک دوروسی از توییتر

نوشته آتول گاوانده

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر سابق توییتر

چک‌لیست‌های دقیق بسیار ارزشمند هستند و در سخت‌ترین لحظات به کمک ما می‌آیند. یک چک‌لیست نمی‌تواند منجر به پرواز یک هواپیما بشود ولی چنان نکاتی را به یاد مدیران موفق جهان می‌آورند که حیاتی هستند.

جک دوروسی این کتاب را به این دلیل معرفی می‌کند که به خوبی می‌داند ایده فقط بخشی از یک کسب و کار موفق است و بخش حیاتی و مهم آن اجرا است. افزایش بازده یکی از دغدغه‌های اصلی رهبران و مدیران موفق جهان است. اگر از ارتکاب به اشتباه‌ در طول اجرای پروژه نگران هستید طراحی یک چک‌لیست دقیق امری الزامی و مهارتی است که باید یاد گرفته شود.

۳. مایندست: روانشناسی نوین موفقیت

پیشنهاد شده توسط بیل گیتس از مایکروسافت

نوشته کارول دوک

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر سابق مایکروسافت

کارول دوک روانشناس پرآوازه دانشگاه استنفورد پس از دهه‌ها تحقیق بر روی عوامل موفقیت به نتیجه‌ای دست یافت که منجر به تغییرات بزرگی در جهان شد: قدرت مایندست (قدرت ذهنیت انسان)

این کتاب علاوه بر بیل گیتس توسط افراد بسیار دیگری نیز سفارش شده است و بسیاری آن را بزرگترین کتاب بشر در حوزه نو‌آوری می‌دانند. خانم کارول دوک در این کتاب تشریح می‌کند که چرا توانایی و استعداد نمی‌توانند عوامل کافی برای موفقیت باشند. او در کتاب خود درباره همان چیزی صحبت می‌کند که همه والدین، معلم‌ها، ورزشکاران و مدیران موفق جهان می‌دانند:‌ چگونه یک ایده ساده در ذهن منجر به عشق و انگیزه بزرگی می‌شود که می‌تواند در هرکاری موفقیت به همراه داشته باشد.

۴. عروج پول: تاریخچه اقتصادی جهان

پیشنهاد شده توسط ماهنار کنت از کوکاکولا

نوشته نیال فرگوسون

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر کوکاکولا

در دنیای تجارت کنونی ما گزینه‌های اقتصادی بیشماری را پیش روی خود داریم. روش‌های مختلفی برای دریافت وام‌های بانکی و جذب سرمایه‌گذار وجود دارد. این کتاب شناختی عمیق و دقیق از تاریخچه اقتصاد جهان به شما ارائه می‌دهد و شما را برای حضور در بازارهای جهانی آماده می‌کند.

۵.رقابت با زمان: چگونه رقابت بر پایه زمان ساختار بازارهای جهانی را تغییر داده است؟

پیشنهاد شده توسط تیم کوک از اپل

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر شرکت اپل

امروزه زمان به بزرگ‌ترین دارایی ما و یک سلاح استراتژیک تبدیل شده است. امروزه زمان معادل پول، تولید و حتی نوآوری است. این کتاب که حاصل تحقیقات ۱۰ ساله است بر روی این موضوع تمرکز کرده است که چگونه شرکت‌های جهان امروز می‌بایست از زمان به عنوان یک مزیت رقابتی برای خود بهره ببرند. عجیب نیست که مدیرعامل شرکت اپل با چنین جدیتی مشتاق به معرفی این کتاب باشد!

۶. مسیرطولانی تا آزادی: اتوبیوگرافی نلسون ماندلا

پیشنهاد شده توسط ریچارد برنسون از ویرجین

نوشته نلسون ماندلا

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیر شرکت ویرجین

ریچارد برنسون، کارآفرین پرآوازه و یکی از پولدارترین افراد جهان، زندگینامه نلسون ماندلا را الهام بخش‌ترین کتاب زندگی خود می‌داند.

۷. سرمایه‌گذار هوشمند

پیشنهاد شده توسط وارن بافت

نوشته بنجامین گراهام

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی سرمایه‌گذار قرن

وارن بافت را بعنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار و مردی نیکوکار در جهان می‌شناسیم. ولی جالب است بدانید که او بیشتر از هرکاری زمان خود را صرف مطالعه می‌کند. او کتاب سرمایه‌گذار هوشمند را کتابی می‌داند که فلسفه سرمایه‌گذاری او را شکل داده است.

۸. بازی برای برد : چگونه استراتژی موفق می‌شود؟

پیشنهاد شده توسط مگ وایت‌من از HP

نوشته لفلی و مارتین

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیرعامل HP

این کتاب آنقدری برای خانم وایت‌من اهمیت دارد که همه کارمندان خود را مجبور به مطالعه آن کرده است. کتابی که به اعتقاد او گام به گام تفکر استراتژیک را می‌آموزد.

۹. اختراعات من: اتوبیوگرافی نیکولا تسلا

پیشنهاد شده توسط لری پیج از گوگل

نوشته نیکولا تسلا

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیرعامل گوگل

تسلا یکی از جالب‌ترین شخصیت‌های جهان تکنولوژی است و مدیرعامل گوگل بعنوان مدیر یکی از نوآورترین شرکت‌های جهان، زندگینامه نیکولا تسلا را برای خود الهام بخش می‌داند.

۱۰. دوراهی نوآوران

پیشنهاد شده توسط استیو جابز از اپل

نوشته کلایتون کریستنسن

مدیران موفق جهان – کتاب پیشنهادی مدیرعامل اسبق اپل

هرچند استیو جابز دیگر در میان ما نیست ولی هنوز هم آموزه‌هایش الهام بخش بسیاری از عاشقان فناوری و نوآوری در جهان هستند. استیو جابز این کتاب را که محوریت آن بر پایه تغییرات ناشی از تکنولوژی است را یکی از الهام‌بخش‌ترین کتاب‌های زندگی خود می‌داند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۱]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

    1. سلام دوست عزیز، برا ما جای خوش‌حالی داره که مطالب سایت براتون مفید بوده و از کیفیت اونا رضایت داشتین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *