اخبار استارتاپی

شناسایی شرکت‌های خلاق برای استفاده از مزایای دانش‌بنیان‌ها

دبیر ستاد توسعه‌ی فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی از شکل‌گیری شرکت‌هایی تحت عنوان شرکت‌های خلاق در عرصه‌ی دانش‌بنیان‌‌ها خبر داد.

به‌گزارش اکوموتیو، دبیر ستاد «توسعه‌ی فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی» با اعلام شناسایی برخی شرکت‌ها به‌عنوان شرکت‌های خلاق گفت: شرکت‌هایی که به عنوان دانش‌بنیان پذیرفته نشده‌ اند و شرایط لازم را دارند، می‌توانند به عنوان شرکت‌های خلاق شناسایی شوند.

مهدی فقیهی افزود: اتفاق خوبی در عرصه‌ی دانش‌بنیان‌ها افتاده و دسته‌ای از شرکت‌ها تحت عنوان شرکت‌های خلاق معرفی خواهند شد که می‌توانند از مزایای دانش‌بنیان‌ها به جز معافیت مالیاتی استفاده کنند و تاکنون ۱۲۸ شرکت برای بررسی خلاق بودنشان نام‌نویسی کرده‌ اند.

دبیر ستاد «توسعه‌ی فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی» معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشریح چگونگی فرآیند ارزیابی شرکت‌های خلاق افزود: ارزیابی این شرکت‌ها سخت‌گیری‌های ارزیابی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان‌ را ندارد و خیلی از شرکت‌هایی که دانش‌بنیان‌ ارزیابی نشده اند، می‌توانند برای معرفی شدن به عنوان شرکت خلاق نام‌نویسی کرده و در صورت تایید از بیش از ۳۰ مزیت در نظر گرفته شده برای شرکت‌های خلاق بهره‌مند شوند.

براساس اعلام فقیهی متقاضیان حائز شرایط لازم می‌توانند برای ثبت‌نام به ستاد توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی ریاست جمهوری مراجعه کنند.

فقیهی در ادامه با بیان این‌که تمام پتانسیل موجود فضای ICT در بخش دانش‌بنیان‌ گنجانده نمی‌شود، گفت: شرکت‌هایی وجود دارند که تنها در زمره‌ی شرکت‌های خلاق قرار می گیرند و از لحاظ آماری جزو دسته‌بندی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ قرار نمی‌گیرند. از سوی دیگر روزانه با استارت‌آپ‌های قدَر و برنامه‌های کاربردی جدیدی در کشور روبه‌رو می‌شویم که اگر بخواهیم آن‌ها را هم در زمره‌ی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ به حساب آوریم، به طور حتم با حجم بیشتری از فعالان دانش‌بنیان‌ در حوزه‌ی ICT روبه‌رو خواهیم شد.

او با بیان این‌که اقتصاد جدیدی در بازار رقابتی در حوزه‌ی ICT حاکم شده است، گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات بانفوذ در محیط کسب‌وکار باعث به وجود آمدن کسب‌وکارهای جدید در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و هم‌چنین ایجاد اقتصاد جدیدی در بازار شده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *