اخبار استارتاپی

تبدیل پایان‌نامه‌‌ی دانشجویان دکتری هندی به کسب‌وکار استارتاپی

طراحی برنامه‌ای در راستای تبدیل پایان‌نامه‌‌ی دانشجویان دکتری هندی به کسب‌وکار توسط موسسه‌ی فناوری دهلی هند با هدف کمک به راه‌اندازی استارتاپ‌ها

موسسه‌ی فناوری دهلی هند با هدف کمک به راه‌اندازی استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای دانش‌بنیان، برنامه‌ای طراحی کرده که در آن به دانشجویان دکتری هندی اجازه می‌دهد پایان‌نامه‌ی دکتری خود را در قالب تاسیس یک شرکت استارتاپی انجام دهند.

موسسه‌ی فناوری دهلی نو برای دانشجویان دکتری علاقه‌مند به ایجاد کسب‌وکار (درصورت داشتن طرح تایید شده)، امکان استقرار و استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر در یک مرکز رشد مجزا در موسسه را ارائه می‌کند. قطعا این مدل طراحی شده موتور محرکی برای اکوسیستم کسب‌وکار دانش‌بنیان در هند خواهد بود و به محققان اجازه می‌دهد تا با استفاده از سرمایه‌گذاری خطرپذیر کسب‌وکار خود را شکل دهند.

بر اساس اعلام ستاد توسعه‌ی فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، هم‌چنین در این برنامه برای دانشجویان دکتری که یک کسب‌وکار دانش‌بنیان راه‌اندازی کرده‌ اند، حقوق ماهیانه‌ای با هدف کمک به راه‌اندازی کسب‌وکار در نظر گرفته شده است؛ به علاوه به این افراد «سرمایه‌ی اولیه»، «خدمات مربی‌گری رایگان»، «محل اقامت» و «دسترسی به آزمایشگاه‌های موسسه‌ی فناوری دهلی» نیز ارائه می‌شود.

به گفته‌ی دکتر “رامگوپال”، مدیر موسسه‌ی فناوری دهلی هند، «این طرح یک پلت‌فرم و زیرساخت مناسب برای ورود و کنترل تکنولوژی‌های جدید مانند بلاک‌چین و هوش مصنوعی به وسیله‌ی شرکت‌های نوپا خواهد بود و هدف اصلی این است که پایان‌نامه‌های دکتری دانشجویان خلاق موسسه به کسب‌وکار دانش‌بنیان تبدیل شود.»

به اعتقاد رئیس موسسه، «در حال حاضر حدود ۲۵ هزار محقق در حال انجام پایان‌نامه‌ی دکتری خود در دانشگاه‌های صنعتی و با بودجه‌ی دولت هند هستند که بخشی از آن‌ها تحصیل خود را در موسسه‌ی فناوری دهلی ادامه می‌دهند. این موسسه به آن‌ها اجازه می‌دهد از امکان سرمایه‌گذاری خطرپذیر شخصی خود در مرکز رشد ایجاد شده در موسسه بهره‌مند شوند.»

بر اساس این طرح، به این دانشجویان دستمزدی معادل با حقوق معمول در صنعت هند به صورت ماهیانه پرداخت می‌شود تا بتوانند در راه‌اندازی کسب‌وکار دانش‌بنیان خود موفق باشند. هم‌چنین موسسه به آن‌ها کمک می‌کند با منابع مالی سرمایه‌گذاری‌های خطر‌پذیر موجود ارتباط برقرار کنند تا درصورت نیاز به توسعه‌ی فعالیت شرکت و بازار خود، منابع مالی بیشتری را از این طریق تامین کنند.

به استناد گزارش ستاد توسعه‌ی فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان، در حال حاضر علاوه بر مرکز رشد موسسه، دو مرکز رشد دیگر نیز توسط موسسه‌ی فناوری دهلی هند در مناطق سونپات و هاریانا با هدف ارائه‌ی خدمات مالی و مشاوره‌ای به حدود سالیانه ۵۰ شرکت نوپا درحال تاسیس است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایسنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *