اخبار استارتاپیاخبار کارآفرینی اجتماعی

تقویت استارت‌آپ‎ها برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

رئیس سازمان جوانان هلال احمر از فعالیت بیش از ۱۷هزار کانون جوانان در سطح کشور خبر داد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اظهار کرد: سازمان جوانان هلال احمر، سازمانی داوطلبانه، غیر اداری و غیر سیاسی است. ما اگر بتوانیم روحیه‌ی نوع‌دوستی و بشردوستانه را ترویج دهیم و با آموزش، مهارت‌های لازم را در جوانان تقویت کنیم، علاوه بر سازمان جوانان، سایر بخش‌ها نیز تقویت خواهند شد.

شهاب‌الدین صابونچی از فعالیت بیش از ۱۷ هزار کانون جوانان در سطح کشور خبر داد و گفت: بیش از ۱۷ هزار کانون در سطح کشور فعال هستند که گروه‌های مختلف سنی را از کودکان پیش‌دبستانی، دانش آموزان تا دانشجویان و طلاب  ۲۹ ساله در شهرهای بزرگ و حتی روستاها شامل می‌شود.

صابونچی درباره‌ی جذب جوانان مستعد در زمینه‌ی تولید محصولات ایرانی گفت: در بحث کارآفرینی برنامه‌ی بومی‌نو با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جهت ایجاد بستر مناسب برای رشد و ظهور استارت‌آپ‌های داخلی در حال تقویت‌سازی و برگزاری است که کاملا داخلی و ملی هستند. اگر در این امر بتوانیم موفق شویم، علاوه بر این‌که انگیزه‌ی کار داوطلبی بالا می‌رود، از آسیب‌ها نیز جلوگیری می‌شود.

تقویت روحیه‌ی داوطلبی جهت افزایش تولیدات داخلی

او مطرح کرد: در بحث کارآفرینی با همکاری وزرات کشور و بهزیستی کارهای مشترکی را برنامه‌ریزی کرده‌ ایم و سعی داریم این همکاری را با دستگاه‌های دیگر مانند وزارت ورزش و جوانان، وزرات کار و غیره گسترش دهیم تا کار تولیدی صورت گیرد.

صابونچی افزود: اگر سازمان جوانان هلال احمر روحیه‌ی داوطلبی را تقویت کند، می‌تواند به مهارت‌آموزی برای تولید محصولات داخلی بپردازد و ما برای تشویق جوانان مستعد، مسابقات و جشنواره‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و برگزیدگان آنان را معرفی خواهیم کرد.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در خصوص اردوهایی که هرساله توسط سازمان جوانان هلال احمر برگزار می‌شود، گفت: اردوهای تابستانی یکی از موضوعاتی است که ما در تلاش ‌هستیم تقویت و نوآوری شود.

او افزود: سازمان جوانان ظرفیت و توانایی این را دارد که در بحث‌های زیست‌محیطی و بحران خشکسالی با دستگاه‌های تخصصی و مسئولان  آن‌ها همکاری کند تا کارهای مشترک و هدفمندی را انجام دهیم.

صابونچی در پایان گفت: سازمان جوانان هلال احمر با کمبود عضو روبه‌رو نیست، اما هر چه تعداد اعضای داوطلب بیش‌تر باشد، اهداف و برنامه‌ها موفق‌تر خواهند بود و کمبود بودجه مشکلی است که اکنون سازمان جوانان هلال احمر با آن مواجه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *