اخبار استارتاپی

تشکیل کمیسیون فضای کسب‌و‌کار سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای تهران

کمیسیون فضای کسب‌و‌کار سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای تهران جهت رفع مشکلات محیط کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل می‌شود.

کمیسیون فضای کسب‌و‌کار سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای تهران با هدف پایش و پیگیری رفع مشکلات و معضلات محیط کسب‌وکارهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل می‌شود.

پرشاد صفایی فراهانی، رئیس‌ کمیسیون فضای کسب‌وکار با اعلام خبر فوق گفت: کمیسیون فضای کسب‌وکار به عنوان یک کمیسیون موضوعی و براساس مصوبه‌ی هیات مدیره‌ی سازمان با هدف پایش، احصا و پیگیری رفع مشکلات و معضلات محیط کسب‌وکارهای صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات تشکیل شده است.

صفایی فراهانی در این رابطه ادامه داد: این کمیسیون هم‌چنین قصد دارد با پایش قوانین و مقررات حوزه‌ی فاوا، پیشنهادهای اجرایی برای بهبود و توسعه‌ی فضای کارآفرینی ارائه کند.

رئیس‌ کمیسیون فضای کسب‌وکار سازمان نظام صنفی‌رایانه‌ای تهران با اشاره به برخی اهداف این کمیسیون گفت: علاوه بر پایش شناسایی و حذف مقررات دست و پاگیر کسب‌وکارهای صنف، کمیسیون تلاش می‌کند راهکارهای موجود به‌منظور مقابله با فساد اداری در حوزه‌ی کسب‌وکارهای فاوا را شناسایی کند.

به گفته‌‌ی صفایی فراهانی، یکی دیگر از اهداف مهم این کمیسیون، تلاش برای ایجاد پایبندی دستگاه‌های دولتی و عمومی به قراردادها و اجرای تعهدات ایشان در برابر بخش خصوصی است.

رئیس‌ کمیسیون فضای کسب‌وکار هم‌چنین به موضوع استفاده از ظرفیت‌های قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر اشاره کرد و گفت: کمیسیون بنا دارد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قوانینی مانند «بهبود مستمر محیط کسب‌وکار» و «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر» و از طریق پیگیری مواد مرتبط آن‌ها، راه‌کارهایی به‌منظور بهبود محیط کسب‌وکار صنف ارائه کند.

به گفته‌ی صفایی فراهانی، کمیسیون فضای کسب‌وکار با توجه به ماموریتش علاوه بر تقویت ارتباطات داخلی با سایر کمیسیون‌ها به‌منظور شناسایی دقیق معضلات محیط کسب‌وکار حوزه‌های مختلف کسب‌وکار فاوا، به دنبال تقویت تعاملات بیرونی سازمان با نهادهای مرتبط هم‌چون کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی استان تهران، شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و سایر نهادهای ذی‌ربط است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *