اخبار استارتاپی

رویداد استارتاپی بازی اتللو برگزار می‌شود

رویداد استارتاپی بازی اتللو با هدف حمایت از محصولات فرهنگی در قالب‌هایی مثل انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزار، وب‌سایت و یا فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مثل روزنامه‌نگاری شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

رویداد استارتاپی بازی اتللو رویداد دو و نیم روزه‌ای است که سازمان فضای مجازی سراج ۱۳ تا ۱۵ تیرماه سال جاری، آن را برگزار می‌کند. محمد واعظی‌نژاد دبیر برگزاری این رویداد توضیحاتی در مورد رویداد استارتاپی بازی اتللو داده است که در ادامه شاهد آن هستیم.

حمایت از محصولات فرهنگی

 واعظی‌نژاد درباره‌ی رویداد بازی اتللو می‌گوید: «این رویداد با هدف حمایت از یک سری محصولات فرهنگی که در قالب‌هایی مثل انیمیشن، بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزار، وب‌سایت تولید می‌شوند و حتی فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که اصطلاحا روزنامه‌نگاری در شبکه‌های اجتماعی به آن‌ها گفته می‌شود، به وجود آمده است. در کنار این موارد، برگزارکنندگان یک سری دغدغه‌های فرهنگی هم دارند؛ یعنی جنبه‌های فرهنگی محصولات هم در این رویداد اهمیت دارد.»

برگزاری رویدادی در قالب استارتاپ‌ویکند

به گفته‌ی دبیر رویداد استارتاپی بازی اتللو استارتاپ‌ویکند یک قالب خیلی خوب و موفق در برگزاری رویدادهای استارتاپی و ترویج فرهنگ کارآفرینی بوده است به همین دلیل رویداد اتللو هم در همین قالب برگزار می‌شود؛ با این تفاوت که خروجی رویدادهای استارتاپ‌ویکند استارتاپ است اما خروجی این رویداد، الزاما استارتاپ نیست. واعظی‌نژاد ادامه می‌دهد: «خروجی رویداد اتللو، یک سری محصولات خواهند بود که هدف ما در این رویداد تقویت جنبه‌های کسب‌وکاری آن‌ها است.

در حوزه‌هایی مانند بازی و نرم‌افزار با این‌که محصولات خوبی تولید می‌شود، اما جنبه‌های کسب‌وکاریشان معمولا با مشکل همراه است. مشکلاتی مانند این که مشتریان آن‌ها به عنوان یک کسب‌وکار چه کسانی هستند یا بازار محصولاتشان کجاست و چقدر این بازار بزرگ است یا این‌که برای این محصولات چطور باید تبلیغات انجام داد و راه درآمد یا تامین هزینه‌ها چه باید باشد؟ که معمولا در رویدادهای استارتاپ‌ویکند هم روی همین موضوعات کار می‌شود.» واعظی‌نژاد توضیح می‌دهد که ماموریت سازمان سراج حمایت از یک سری محصولاتی است که در فضای مجازی تولید می‌شود هم‌چنین بازی و انیمیشن‌های تولیدی. به این دلیل که این مدل، مدل خوب و موفقی بوده است، سراج هم تصمیم گرفت که در راستای انجام ماموریتش، رویدادی به این شکل برگزار کند.

او اشاره می‌کند که در این رویداد دو و نیم روزه قرار است با برگزاری کارگاه‌هایی مانند کارگاه مدل کسب‌وکار، ام‌وی‌پی، تحقیقات بازار و ارائه‌ی موثر این جنبه‌ها را تقویت کنیم. واعظی‌نژاد ادامه می‌دهد: «این کارگاه‌ها توسط منتورهایی که در زمینه‌های مختلف این حوزه کار کرده‌ اند و تجربه دارند برگزار می‌شود. برای مثال آقای قطبی (تقویم شمیم)، آقای ابوالحسنی (دیرین دیرین) و افراد دیگری که در حال مذاکره هستیم که حضور داشته باشند. و در نهایت جلسه‌ی ارائه‌ای داریم که اگر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند شوند، برای تولید این طرح‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری انجام دهند.»

برگزاری پیش‌رویداد در فرهنگسرای رسانه

دبیر برگزاری رویداد بازی اتللو از برگزاری پیش‌رویداد اتللو خبر می‌دهد و می‌گوید: «تاریخ برگزاری این رویداد ۱۳، ۱۴ و ۱۵ تیرماه است. پیش رویداد هم روز ۵شنبه ۳۱ خردادماه، در محل فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود و افرادی که علاقه‎مند باشند می‌توانند در پیش رویداد حضور داشته باشند. ثبت نام هر دو رویداد و پیش‌رویداد هم از طریق سایت ایوند امکان‌پذیر است.» واعظی‌نژاد می‌گوید که امکان اسکان تیم‌های شهرستانی که مایل به حضور در رویداد هستند، در تهران فراهم است.

حوزه‌های پیشنهادی و جوایز تیم‌های برتر

در ادامه واعظی‌نژاد یک سری حوزه‌ها را به عنوان حوزه‌های پیشنهادی تولید محتوا و محصول، امید، پیروزی، مقاومت، آزادگی، همبستگی، خاک، تجاوز، انسانیت، تحریم، تبعیض، آوارگی، تحقیر، افراط‌گرایی و دادرسی را نام می‌برد و اطلاع می‌دهد که بعد از اتمام جلسه‌ی ارائه در روز آخر، به سه تیم برتر جایزه تعلق می‌گیرد؛ به تیم اول ۳ سکه‌ی بهارآزادی، تیم دوم ۲ سکه و تیم سوم یک سکه‌ی بهارآزادی تعلق خواهد گرفت.

نام این رویداد برگرفته از یک بازی فکری و استراتژیک به نام اتللو است که در زمین بازی به مساحت ۸ در ۸ و با ۳۶ مهره دو رو که یک طرف آن سیاه و طرف دیگر سفید است، انجام می‌شود. این بازی در قرن هجدهم و توسط انگلیسی‌ها اختراع شده است. در این بازی ۲ نفره، بازیکنان با محاصره و تصاحب مهره‌های یک‌دیگر وارد رقابتی جدی و آموزنده می‌شوند. هم اکنون هزاران نفر در سراسر دنیا ضمن درگیر شدن در جذابت‌های این بازی، قدرت برنامه‌ریزی و آینده‌نگری خود را پرورش می‌دهند و استراتژی‌های رقابت کردن و برنده ماندن را طراحی و در عمل تجربه می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *