اخبار استارتاپی

معافیت ۱۰۰ درصدی استارت‌آپ‌ها از حق بیمه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: افرادی که مشاغل خانگی دارند، با معرفی صنوف مربوطه تحت پوشش بیمه‌ی تامین اجتماعی قرار خواهند گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فعالیت‌های دانش‌بنیان از ضریب حقوق بیمه معاف و استارت‌آپ‌ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

سیدتقی نوربخش یکشنبه، ۲۷ خرداد ۱۳۹۷در نشست خبری درباره‌ی طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، کسب‌وکارهای نوین و فعالیت‌های این سازمان در سال حمایت از کالای ایرانی افزود: برای سال جاری، طرح مشوق‌های اشتغال کارگاه‌های فعال را در دستور کار داریم که بر اساس آن، کارفرمایان می‌توانند به ازای به‌کارگیری ٢ نفر، از معافیت سهم بیمه‌ی کارفرما برای یک نفر بهره‌مند شوند.

او اظهار کرد: تامین اجتماعی درباره‌ی افراد شاغل در منزل تسهیلاتی دارد که با معرفی صنف‌های مربوطه‌ تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ این مشاغل مانند فعالیت در خانه‌ی سینما، موسیقی و تئاتر است.

نوربخش درباره‌ی نشست با معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز گفت: تمام فعالیت‌های دانش‌بنیان از حق بیمه معاف هستند و رسیدگی به پرونده‌های بیمه‌ای دانش‌بنیان نیز در دو شعبه در تهران انجام می‌شود.

او درباره‌ی مذاکرات با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: شرکت‌های استارت‌آپی که ثبت‌شده‌ اند، می‌توانند تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گیرند.

مدیرعامل بیمه‌ی تامین اجتماعی در زمینه‌ی رفع مشکلات مالیاتی برای کسب‌وکارهای نوپا خاطرنشان کرد: با توجه به توافق وزارت کار با وزارت ارتباطات، باید از طریق مجلس یا دولت، شمول معافیت‌های مالیاتی خدمات مولد را برای این نوع از کسب‌وکار‌های نوپا و شرکت‌های استارتاپی گسترش دهیم تا مالیات صفر برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

نوربخش درباره‌ی تسهیلات برای خبرنگاران و رانندگان نیز توضیح داد: تاکنون ١٢ هزار نفر تحت پوشش هستند و این خدمات هم‌چنان ادامه دارد. برای رانندگان نیز تلاش برای افزایش تعداد افراد بیمه‌ شده در این حوزه در دست انجام است.

او درباره‌ی طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب نیز گفت: جرایم آن‌ها تقسیط و برخی تا ١٠٠ درصد بخشوده می‌شود تا فضای کسب‌وکار رونق یابد.

نوربخش ادامه داد: فعالیت‌های دانش‌بنیان از ضریب حقوق بیمه‌ی معاف و استارت‌آپ‌ها هم از معافیت ١٠٠ درصدی حق بیمه بهره‌مند می‌شوند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *