اخبار استارتاپی

استقرار ۷ شرکت دانش‌بنیان در مرکز نوآوری دانشگاه خواجه‌نصیر

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مرکز نوآوری نصیر وابسته به دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی آغاز به کارکرد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری دانشگاه خواجه‌نصیر با تاکید بر لزوم ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی در قلب دانشگاه‌ها اظهار کرد: نیازمند آنیم تا در دانشگاه‌ها یک سیستم و اکوسیستم کارآفرینی شکل بگیرد و در راستای این اقدام مهم کمک‌های لازم به دانشجویانی که ایده‌های باقابلیت تجاری‌سازی دارند صورت گیرد.

ستاری با اشاره به نقش مؤثر دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران بیان کرد: در کنار نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و سرمایه‌گذاران، دولت نیز می‌تواند مشاوره‌های لازم برای توسعه این کسب‌وکارها را در اختیار شرکت‌ها قرار دهد.

وی ادامه داد: به‌منظور استمرار شرکت‌ها در بازار رقابتی کمک‌های مالی می‌بایست حذف شود، لذا در این زمینه ورود  سرمایه‌گذاران و دانشگاه‌ها الزامی است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز راه‌اندازی مرکز نوآوری این دانشگاه را با حمایت معاونت علمی دانست و گفت: در این مرکز، هفت شرکت دانش‌بنیان و هسته‌های استارتاپی مستقر است.

دکتر علی خاکی‌صدیق در حاشیه مراسم افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه خواجه‌نصیر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز از دو سال گذشته آغاز شده است، افزود: این مرکز در گذشته یک محل متروکه و حالت انباری داشته است که با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوری، مرکزی در حد قابل قبول راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مرکز هفت شرکت دانش‌بنیان و تعدادی از هسته‌های استارتاپ‌ها مستقر شده‌اند.

خاکی‌صدیق با ابراز امیدواری از توسعه این مرکز، یادآور شد: این مرکز نیاز به زیرساخت‌هایی دارد که باید نسبت به آن اقدام شود و ما امیدواریم در آینده بخشی از بودجه‌های دانشگاه صرف این امر شود.

رئیس دانشگاه خواجه نصیر ادامه داد: باید بخشی از بودجه‌های دانشگاه صرف فعالیت‌های کسب و کارهای فناورانه و تجاری‌سازی شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *