اخبار استارتاپی

استارت‌آپ‌‌ها انزوا از جامعه‌ی جهانی را جبران می‌کنند

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دوباره می‌توانیم جهانی بودن خود را احیا کنیم و از مزیت‌های آن بهره‌مند شویم و دیگر نیازی به منابع بالفعلی مانند نفت نداشته باشیم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در دوازدهمین نشست تخصصی «ایران کجاست، ایرانی کیست؟» (مطالعات طرح آمایش سرزمین) در محل سازمان برنامه و بودجه در مورد ویژگی‌های فرهنگی ایرانی‌ها گفت: جامعه‌ی ایران به صورت رندانه در حال مجبور کردن حکومت سیاسی به تن دادن به خواسته هایش است.

سیدمحمد بهشتی با اشاره به تلاش جامعه‌ی ایرانی برای ایجاد تعریف جدید از دموکراسی گفت: جامعه‌ی ایرانی حتی مسائل بنیادی و کلانی مثل دموکراسی را باید از هاضمه‌ی خود عبور داده و از آن خود کند.

او با اشاره به بحران فروپاشی و انزوا در جامعه‌ی جهانی گفت: اینترنت یک محصول غربی است اما بستر مساعدی محسوب می‌شود تا ایرانی‌ها بتوانند خلا ناشی از بیرون افتادن از جامعه‌ی جهانی را جبران کنند و به همین دلیل یکی از حوزه‌هایی که ایرانی‌ها در آن بسیار فعال و مستعد هستند مقوله‌ی استارت‌آپ‌ها و آی‌تی است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: هرچند هنوز راه زیادی در پیش است اما به کمک بستر اینترنت و ویژگی‌هایی که به رغم اختلال هنوز در ما زنده است، دوباره می‌توانیم جهانی بودن خود را احیا کنیم و از مزیت‌های آن بهره‌مند شویم و دیگر نیازی به منابع بالفعلی مانند نفت نداشته باشیم و آن را برای آیندگان کنار بگذاریم.

او با اشاره به حرکت جهان به سوی استقلال از نفت گفت: اتحادیه‌ی اروپا تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۳ به لحاظ واردات نفت از خارج، خودکفا شود.

بهشتی از دست دادن اروپا به عنوان یکی از مشتری های نفتی را یک تهدید دانست و گفت: همین تهدید به نوعی فرصت نیز محسوب می‌شود تا تلاش کنیم درآمدهایی به جز نفت ایجاد کنیم و مجبور شویم به جایگزین‌های نفت بیاندیشیم.

او افزود: در این صورت مجبوریم به فرصت‌های دیگری که در جامعه وجود دارد مانند استارت‌آپ‌ها، گردشگری و صنایع دانش‌بنیان خلاقه توجه کنیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *