اخبار استارتاپی

آیین‌نامه‌ی اجرایی برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا تصویب شد

هیات وزیران آیین‌نامه‌ی اجرایی مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات برای حمایت از طرح‌های تولیدی اشتغال‌زا را مورد بررسی و تصویب قرار دادkn.

به گزارش اکوموتیو، حسن روحانی در جلسه‌ی عصر یکشنبه‌ی هیات وزیران، ضمن تشکر از حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت و استقبال از رهنمودهای ایشان، بر عزم جدی همه‌ی اعضای دولت در پیگیری کامل و اجرای این رهنمودها تاکید کرد.

روحانی با اشاره به این‌که امروز دولت بار سنگین امید و اعتماد مردم برای حل مشکلات آنان را بر دوش دارد، همراهی همگان با دولت در شرایط خطیر کشور و مقابله موثر با دشمنان را ضروری دانست. رئیس جمهور در ادامه اظهار امیدواری کرد در پرتو توانمندی های ملی، عزم استوار مردم، مشارکت کامل بخش خصوصی و تلاش مجدانه دولتمردان، مسیر آینده‌ی روشن‌تر و منافذ نفوذ دشمن بسته خواهد ماند.

هیات وزیران در ادامه‌ آیین‌نامه‌ی اجرایی مربوط به اختصاص اعتبار و تسهیلات برای حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا را مورد بررسی و تصویب قرار داد. برنامه‌های مشمول این آیین‌نامه شامل رشته فعالیت‌های منتخب، بازسازی و نوسازی صنایع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های کشاورزی، صنعتی و معدنی نیمه تمام بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، اجرای طرح‌های صنایع کوچک و حمایت از توسعه‌ی خوشه‌های کسب‌وکار، بافت‌های فرسوده و طرح‌های حمل و نقل عمومی و ریلی از جمله جایگزینی خودروهای عمومی و ماشین‌آلات کشاورزی فرسوده، کارورزی جوانان و طرح‌های اشتغال‌زایی مناطق مرزی، گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی می‌باشد.

مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال از منابع این آیین‌نامه صرف اعطای تسهیلات بابت تشویق و کمک به صادرات کالاها و خدمات غیرنفتی با اولویت محصولات نهایی و فعالیت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

هم‌چنین به منظور تحریک تقاضای داخلی، دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف شدند گروه کالایی مشمول افزایش تقاضا برای خرید از کالاهای مصرفی بادوام، واسطه‌ای و سرمایه‌ای مشروط به خرید کالای تولید داخل را به همراه برنامه‌ی حمایت مالی از آن‌ها از محل منابع مالی مرتبط، به تایید سازمان برنامه و بودجه‌ی کشور رسانده و دستورالعمل اجرایی آن را با همکاری این سازمان و بانک مرکزی تهیه نمایند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *