اخبار استارتاپی

برگزاری نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی

نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی از ۱۳ الی ۱۶ شهریور ماه 1397، با هدف جذب ایده‌های نوآورانه در موسسه‌ی پژوهشی علوم و صنایع غذایی برگزار خواهد شد.

 مکمل‌های غذایی به فرآورده‌های حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، گیاهان و ترکیباتی مانند آمینواسیدها گفته می‌شود که برای تکمیل رژیم غذایی به صورت قرص، کپسول یا شربت ارائه می‌شوند. این مکمل‌ها به منظور حفظ سلامت افراد تولید می‌شوند، زیرا با تغییراتی که در سبک زندگی مردم به وجود آمده، نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی به شدت افزایش پیدا کرده است.

امروزه سبک زندگی حاکم بر جوامع باعث تغذیه نامناسب، کم تحرکی، استرس و فشارهای روحی برای افراد شده و این امر مشکلات فراوانی را برای افراد در پی داشته است. بیماری‌های نظیر مشکلات عصبی-شناختی، مشکلات دستگاه گوارش، چاقی، دیابت، سرطان، کبد چرب، ضعف سیستم ایمنی و پوکی استخوان از جمله پیامدهای تغذیه‌ی نامناسب هستند.

از آن‌جاکه گیاهان دارویی بومی در ایران پتانسیل بالایی دارند، در آینده بسیار نزدیک تلفیق فناوری با داروهای بومی باعث تحول در بازار مکمل‌های غذایی خواهند شد.

به علاوه بررسی به روزترین فناوری‌های مورد استفاده در زمینه‌ی داروهای گیاهی نشان داده است، تولیدکنندگانی که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند، موفق شده‌ اند از دیگر رقبای خود پیشی بگیرند.

برای راه اندازی کسب‌ و کارهای موفق در این حوزه، باید در راستای رویکرد بازار و فناوری گام برداشت. از این‌رو موسسه‌ی پژوهشی علوم و صنایع غذایی، رویداد نوآوردگاه را با هدف راه اندازی کسب‌وکارهای نوپا در حوزه‌ی مکمل‌های غذایی و گیاهی برگزار می‌کند.

نوآوردگاه یک رویداد آموزشی-عملی است که در آن کارآفرینان جوان یاد می‌گیرند که چطور می‌توانند بر اساس ایده‌های نوآورانه‌ی خود، کسب ‌وکاری را تاسیس کنند و آن را توسعه دهند.

چالش‌ها و مراحل راه‌اندازی یک کسب‌ و کار جدید در زمینه‌ی فناوری و روند توسعه و تجاری‌سازی یک محصول کاربردی مبتنی بر ایده‌ی فناورانه در این رویداد به صورت خیلی ساده و قابل درک شبیه سازی شده‌ اند.

طی رویداد نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی شرکت‌کنندگان تیم‌سازی، امکان‌سنجی ایده، طراحی مدل کسب‌وکار، تجاری‌سازی  و ارائه در مقابل سرمایه‌گذاران را فرامی‌گیرند.

این رویداد با اجرای Gamification، خلاقیت را وارد رویدادهای کارآفرینی کرده است؛ به نحوی که در نوآوردگاه به تیم‌ها بودجه‌ی مجازی داده می‌شود و آن‌ها باید هزینه‌‌های کسب ‌وکار خود را به صورت شبیه‌سازی شده از بودجه‌ی مذکور بپردازند. به علاوه کارگاه‌های آموزشی نیز در قالب بازی برگزار خواهند شد و تیم‌ها امتیازهایی را از مربیان خود دریافت می‌‌کنند.

در پایان نوآوردگاه تیم‌ها، طرح و ایده‌‌های خود را در قابل شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه گذاران ارائه می‌دهند و تیم‌های برتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.نوآوردگاه مکمل‌های غذایی و گیاهی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *