اخبار استارتاپی

نخستین همایش آزادکاری با رویکرد توسعه اقتصاددیجیتال برگزار می‌شود

به گزارش اکوموتیو به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، طاها ذی قیمت مسئول کارگروه رصد و ترویج ستاد اقتصاد دیجیتال با اشاره به اینکه نخستین رویداد تخصصی فریلنسری با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دیجیتال ریاست‌جمهوری، ۸ خردادماه ۱۴۰۳ در محل سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم‌وفرهنگ، برگزار خواهد شد، گفت: این اقدام می‌تواند گامی به‌سوی افزایش مهارت‌ها و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های جدید و رشد مشارکت مردم در اقتصاد دیجیتالی کشور باشد.

مسئول ترویج ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری با بیان اینکه این همایش با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد، اذعان کرد: با ظهور فناوری های نوین سبک زندگی جدید انسان ها، نحوه کاریابی و اشتغال آنها به صورت جدی دستخوش تغییر و تحول اساسی شده است.

وی با اشاره به آیین‌نامه حمایت از آزادکاران فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که در گذشته تصویب شده است، گفت: بر این اساس آزادکار یا فریلنسر به شخصیت حقیقی اطلاق می‌شود که در استخدام شرکت یا مجموعه خاصی نیست و به شکل پروژه ای و پاره وقت و به صورت حق الزحمه ای و در داخل کشور برای کارفرماهای مختلف در زمینه توسعه محصولات مبتنی بر فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دیجیتال فعالیت می‌کند.

ذیقیمت افزود: بر این اساس، این آیین نامه از ۱۰ ماده تشکیل شده است و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور طبق یکی از همین مواد موظف شده با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ایجاد بستر حمایتی و ارتقای مهارت‌های فعالان حوزه آزادکاری نسبت به ایجاد پایگاه ثبت اطلاعات آزادکاران اقدام کرده و مجری اعتبارسنجی افراد پایگاه طبق دستورالعمل موضوع تبصره ۱ این ماده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه تا ‌به امروز، شاهد اتفاق خاصی در این زمینه نبوده‌ایم، ادامه داد: ستاد اقتصاد دیجیتال برای کمک به فعالیت این زیست بوم، تصمیم به برگزاری «اولین همایش ملی آزادکاری با رویکرد توسعه اقتصاد دیجیتال و مشاغل آینده» کرده است.

ذیقیمت در پایان خاطرنشان‌ کرد: در این راستای ما می‌توانیم به ایجاد شبکه فریلنسری در کشور و ایجاد یک پایگاه برای فریلنسران برای پرداختن به چالش ها و کمک به رفع مشکلات این افراد بپردازیم.

وی با بیان اینکه در جامعه ما ظرفیت خوبی برای آزادکاری و فریلنسر شدن وجود دارد، افزود: بعضی افراد به‌صورت حضوری و سنتی مشغول به کار هستند و مدل سنتی برای کارفرما نیز از جهاتی مطلوب‌تر بوده است؛ بنابراین باید در این راستا نیز اعتمادسازی شده تا زیست بوم کار آزادکاری کشور مختل نشود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر
مطالب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *