اخبار استارتاپی

برگزاری گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور

گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور به همت معاونت علمی برگزار شد.

گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور به مدت دو روز به همت معاونت علمی برگزار آغاز شد. در این گردهمایی ۵۰ شتابدهنده از ۱۵ استان کشور حاضر هستند.

هدف از برگزاری این رویداد، انتقال تجربه، روال جدید ارزیابی، بررسی سیاست های معاونت علمی در حوزه شتابدهی و توسعه همکاری ها میان شتابدهنده های کشور است.

در روز نخست گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور، شتابدهنده ها به معرفی آسانسوری خود پرداختند. پس از آن محمد جواد صدری مهر، دستیار معاون علمی رئیس جمهور به سخنرانی پرداخت.

سخنرانی صدری مهر در روز نخست گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور

وی با اشاره به اهمیت شبکه سازی میان شتابدهنده افزود:« طی این رویدادشتابدهنده ها از آخرین حمایت ها و امکانات نهادهای دولتی از جمله معاونت علمی و فناوری و صندوق نــوآوری و شکوفایی مطلع می شوند و مقدمات ایجاد فرصتهای گسترده تر برای شتابدهنده ها فراهـم می شود تا برنامه ها و استارتاپ های خود را به مراحل بالاتری ارتقا دهند که در نتیجه، برای جامعه ارزش افزوده ایجاد می کند.»

صدری مهر به اهمیت زیست بوم نوآوری اشاره کرد و گفت:« امروزه به برکت کوشش های انجام شده اکوسیستم نوآوری کشور دارای بخش های مختلفی است و در دوره جدید معاونت علمی سعی شده است تا فعالیت این اکوسیستم توسعه یابد؛ حال در صورتی که بخواهیم اکوسیستم فعال فناوری داشته باشیم، تنها راه ما ارتقاء بخش های خصوصی است و در این راستای مهم ترین نقش را در این قسمت شتابدهنده ها بازی می کنند.»

صدری مهر به ساده کردن فعالیت این شتابدهنده ها اشاره کرده و از بلاموضوع شدن اخذ مجوز و جایگزین شدن گواهی صلاحیت به جای آن خبر داده و ادامه داد:« شتابدهنده های نوآوری در حال بهره برداری در صورت صلاحیت متقاضی و با امتیاز کسب شده در شاخص های ارزیابی، در قالب سطح ۱ و ۲ مورد ارزیابی قرار می گیرند.»

وی در مورد گواهی ها افزود:« مدت اعتبار گواهی صلاحیت صادر شده دو ساله است و تمدید آن بر اساس امتیاز ارزیابی سالانه آنها خواهد بود.

وی در پایان گردهمایی دو روزه شتاب دهنده های منتخب ایران را نقطه شروعی برای شبکه سازی های موثر میان شتابدهنده ها عنوان و ابراز امیدواری کرد که این رویداد ادامه دار باشد و بتوانیم برای جامعه تاثیر گذار باشیم.»

حضار در گردهمایی شتابدهنده های کشور

معرفی پلتفرم آنلاین شتابدهی در گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور

در این رویداد، محمد صادق سبحانی مدیر پروژه تریگیت به معرفی پلتفرم شتابدهی آنلاین تریگیت پرداخت. این پلتفرم از تیرماه ۱۴۰۱ مشغول به کار است. هدف از ایجاد این پلتفرم یکپارچه کردن فرایند پذیرش، ارزیابی، آموزش و راهبری تیم های نوآور است و امکان خدمت رسانی در سراسر کشور را به صورت آنلاین فراهم می کند.

وی با اشاره به رایگان بودن محتوای آومزشی این پلتفرم، افزود:« نهادهای نوآوری در این پلتفرم امکان تعریف برنامه های ارزیابی و خدمات دهی شخصی سازی شده خود را دارند و می توانند به پذیرش و تعامل با استارتاپ ها بپردازند. تیم ها در سراسر کشور می توانند با مراجعه به این پلتفرم نهاد نوآوری خود را انتخاب کنند تا در فرایند ارزیابی آن نهاد قرار گیرند و در صورت پذیرش در فرایند داوری از خدمات نهاد مورد نظر خود بهره مند شوند.»

برنامه ی روزهای دیگر گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور

برنامه ی روز دوم این گردهمایی شامل سخنرانی نمایندگان معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی است. در این روز نمایندگان این نهادها در مورد آخرین تحولات، حمایت های مصوب و موارد مرتبط دولتی سخنرانی خواهد داشت. نخستین گردهمایی شتابدهنده های منتخب کشور روز سه شنبه به پایان می رسد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر
مطالب پیشنهادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *