ایده های استارتاپی

۷ شتاب‌ دهنده برتر آمریکا

نقش حیاتی شتاب‌ دهنده‌ها در شکل گیری استارتاپ‌ها

شتاب‌ دهنده‌ها نقشی حیاتی در ایجاد بسیاری از استارتاپ‌ها دارند. نام‌های آشنایی مانند Airbnb، Twitch، Stripe، Dropbox، Twilio، Simple، Pluto TV و ClassPass از جمله استارتاپ‌های تاثیرگذاری هستند که توسط شتاب‌ دهنده‌های مختلف تاسیس شده اند.

این ماشین‌های راه‌اندازی استارتاپ، ترکیبی از آموزش، سرمایه، فضای کار اشتراکی، پشتیبانی توسعه محصول و دسترسی به یک شبکه پشتیبانی قوی را فراهم می‌کنند. همچنین آن‌ها، شرکت‌های آماده برای سرمایه‌گذاری را به سرعت وارد این فاز می‌کنند.

جای تعجب نیست که صنعت شتاب‌دهی در دهه گذشته جهان را همچون طوفانی درنوردیده است. از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴، تعداد شتاب‌ دهنده‌ها در ایالات متحده، هر ساله ۵۰ درصد افزایش یافته و به نظر نمی‌رسد که این روند کاهشی به خود ببیند.

  • Y Combinator

Y Combinator در سال ۲۰۰۵ در Mountain View کالیفرنیا متولد شد. تیم آن‌ها از ۶۰ کارمند تشکیل شده است و مفتخر به همکاری با بسیاری از استارتاپ‌ها هستند، از جمله استارتاپ‌هایی مانند Airbnb و Stripe.

Y Combinator بزرگترین (و شاید بهترین) شتاب‌ دهنده در کشور آمریکا است و شهرت جهانی بی‌نظیری در دنیای تکنولوژی دارد. مدیریت باور نکردنی و شبکه سرمایه‌ای گسترده را می توان از عوامل اصلی تمایز آن با دیگر شتاب‌ دهنده‌ها برشمرد.

در Y Combinator، هیچ محدودیتی برای استارتاپ‌ها در تعداد جلساتی که می‌توانند با یک مربی داشته باشند، وجود ندارد. استارتاپ‌ها امکان دسترسی به کمک‌های مختلف را دارند و حتی پس از پایان برنامه‌ی شتاب‌دهی از این کمک‌ها منتفع می‌شوند.

شتاب‌ دهنده

Y Combinator دارای یک شبکه بزرگ از فارغ التحصیلان است. همچنین یک اخلاق قوی و تیمی برای کمک به دیگر بنیان‌گذاران در Y Combinator وجود دارد. اگر شما مکانی برای اقامت در یک شهر دیگر می‌خواهید، مشاوره لازم دارید یا اتصال به یک شرکت خاص و یا هر مشکل دیگری، یک شانس خوب وجود دارد و آن این است که که فردی در شبکه، می‌تواند به شما کمک کند.

Y Combinator

  • ۵۰۰Startups

۵۰۰Startups، که در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده، از همسایگان Y Combinator در Mountain View کالیفرنیا است. آن‌ها ۵۹ نفر را در تیم خود دارند و به خاطر شتاب‌دهی Twilio، که بازاری به ارزش  بیش از ۲.۵ میلیارد دلار دارد، از بهترین‌ها شناخته می‌شوند. ۵۰۰Startups، یک برنامه‌ی seed و یک سری برنامه برای سرمایه گذاری دارد، اما برنامه‌هایش به این‌ها محدود نمی‌شود. همچنین تیم آن‌ها هیجان خاصی در مورد توسعه مشارکت جهانی، ایجاد اکوسیستم‌های استارتاپی با ارزش در سراسر جهان و اجرای برنامه‌های آموزشی، کنفرانس‌ها و رویدادها دارند. چیزی که ۵۰۰Startups را متفاوت می‌کند ماموریت آن‌ها برای تنوع و هم‌افزایی در دنیای استارتاپی است.

آن‌ها بنیان‌گذارانی که از زمینه‌های مختلف، جنسیت‌ها و ملیت‌های مختلف می‌آیند را می‌پذیرند و از ایده‌های آن‌ها حمایت می‌کنند. آن‌ها حتی برنامه‌ی ویژه‌ای برای افزایش تعداد بنیان‌گذاران زنی دارند که برای برنامه seed خود به ۵۰۰Startups مراجعه می‌کنند. علاوه بر این، ۴۴.۵ درصد نمونه‌های خود را از اقلیت‌های نژادی تشکیل می‌دهند. آن‌ها به عنوان بخشی از تلاش خود برای تقویت گروه‌های اقلیتی، نمایندگی‌های ۵۰۰Startups و جلسات همکاری را که در شهرهای سراسر جهان برگزار می‌شود، ایجاد کردند.

شتاب‌ دهنده

تنوع فقط یک استراتژی یا تاکتیک نیست. این، «ما» هستیم.

۵۰۰ Startups

  • Techstars

Techstars در سال ۲۰۰۶ در شهر بولدر، در ایالت کلرادو متولد شد. بزرگترین برند تیم ۱۵۱ نفره‌ی Techstars استارتاپ ClassPass با ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار است.  Techstars یک شبکه گسترده و جهانی دارد که مشتریان خود را با یک برنامه سه ماهه و یک مربی معتبر، خوش بین و دلسوز حمایت می‌کند. Techstars می‌خواهد اعضایش احساس کنند که از آن‌ها مراقبت می‌شود و به آن‌ها آزادی برای کار در مناسب‌ترین محیط را می‌دهد. این چیزی است که آن‌ها را بسیار منحصر به فرد می‌سازد! آنها ۳۴ برنامه‌ براساس موقعیت مکانی تعریف کرده‌اند و که فرصت‌های زیادی را برای کارآفرینان فراهم می‌کند.

شتاب‌ دهنده

اکوسیستم جهانی ما شامل بنیان‌گذاران، مربیان، سرمایه‌گذاران و شرکای تجاری ما، با هم کار می‌کنند تا یک شبکه پشتیبانی فراهم کنند که در طول کارآفرینی شما ادامه پیدا کند.

Techstars

  • MassChallenge

MassChallenge، واقع در بوستون، ماساچوست، در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد. تیم بزرگ آن ها که از ۱۷۵ نفر تشکیل شده است به شکل‌گیری بیش از ۶۰،۰۰۰ شغل در بازار جهانی، از جمله بوستون، مکزیک، سوئیس و انگلیس کمک کرده است. Localytics، برند برجسته آن‌ها، تقریبا ۶۰ میلیون دلار ارزش پیدا کرده است.

چه چیزی باعث می‌شود این شتاب‌ دهنده‌ی موفق، از بقیه متفاوت باشد؟ علت این تمایز را می‌توان در غیرانتفاعی‌ بودن این سازمان یافت. علاوه بر این، هر ساله آن‌ها جوایزی نقدی به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار را برای حمایت از شروع کار استارتاپ‌هایشان اختصاص می‌دهند. حالا ما می‌دانیم چرا آنها خود را «استارتاپ دوست ترین» شتاب‌ دهنده در سیاره می‌نامند!

شتاب‌ دهنده

 ما، یک جامعه خلاق و الهام بخش را تصور می‌کنیم که در آن همه می‌دانند که می‌توانند آینده‌ی خود را تعریف کنند و قدرت خود را برای به حداکثر رساندن تاثیراتشان تعریف کنند. ما در حال کمک به کارآفرینان در تمامی صنایع هستیم. بدون هیچ چشم داشت و منفعتی برای خودمان.

MassChallenge

  • Plug and Play

Plug and Play در Sunnyvale کالیفرنیا، در سال ۲۰۰۶ متولد شد و در حال حاضر ۱۲۵ کارمند دارد. آن‌ها به موفقیت هزاران استارتاپ کمک کرده‌اند که تقریبا ۴۰۰ مورد از آن‌ها فضای اداری خود را در ساختمان مرکزی Plug and Play مستقر کرده‌اند. یکی از بزرگترین برندهای آن LendingClub است که بازاری به ارزش بیش از ۲ میلیارد دلار دارد.  Plug and Play دارای ۲۲ شعبه در سراسر جهان است و هدفش، ارائه تمام تجربه کارآفرینی‌اش به اعضا است. چیزی‌که باعث می‌شود آن‌ها خیلی منحصر به فرد باشند، تعداد استارتاپ‌هایی است که آن‌ها در هر سال روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنند.

آن‌ها سالانه روی بیش از ۱۰۰ استارتاپ  که از فضای خود انتخاب می‌کنند، سرمایه گذاری می‌کنند. آن‌ها همواره از کسانی که به این برنامه پیوسته‌اند حمایت کرده و استارتاپ‌ها را در هر اندازه‌ای و در هر مرحله از توسعه که باشند، می‌پذیرند.

شتاب‌ دهنده

 در برنامه‌ها، ۱۸۰ شریک خود را به شرکت‌هایی که بر حوزه‌ کاری خود تاثیرگذار هستند متصل می‌کنیم. این مساله، به هر دو طرف کمک می‌کند تا از طریق سرمایه‌گذاری و خرید، به صورت متقابل رشد کنند.

Plug and Play

  • Coplex

Coplex از بیابان فینیکس، آریزونا و دارای دفترهایی در سیاتل و لس آنجلس است. Coplex به ایجاد بیش از ۲۵۰ استارتاپ نرم‌افزاری کمک کرده است. تیم آنها ۳۱ نفره است و برند برتر آن‌ها، Pluto TV در لس آنجلس مستقر است و اخیرا ارزش آن به ۱۴۰ میلیون دلار رسیده است.

اما چه چیزی باعث می‌شود آنها منحصر به فرد باشند؟ آنها فقط با بنیان‌گذاران متخصص کار می‌کنند تا شرکت‌های نرم افزاری جدید ایجاد کنند. برنامه «لین استارتاپ» Coplex برای بنیان‌گذارانی که دارای تجربه کسب و کار قوی و به دنبال راه اندازی یک شرکت نرم افزاری برای حل مشکل در یک فضای مناسب هستند، طراحی شده است.

شتاب‌ دهنده

ما پلتفرمی خواهیم بود تا کارآفرینان جدید (غیر مبتدی و متخصص) را برای ایجاد شرکت‌های باور نکردنی جدید در سراسر جهان، فعال کنیم.

Coplex

  • Dreamit

Dreamit در سال ۲۰۰۸ در فیلادلفیا واقع در ایالت پنسیلوانیا، تاسیس شده‌ است و به شکل‌گیری بیش از ۳۰۰ استارتاپ کمک کرده‌است. SeatGeek بزرگترین برندشان است که حدود ۲۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

Dreamit یک شتاب‌ دهنده و یک شرکت سرمایه‌گذاری است که صرفا بر روی رشد تمرکز می‌کند تا استارتاپ‌هایی را ایجاد کند که محصولاتی آماده برای ارائه به بازار دارند. آن‌ها برای اعضای خود، دسترسی به سرمایه‌گذاران، شبکه فروش و بسیاری از منابع دیگر را فراهم می‌کنند. با این حال، چیزی که Dreamit را منحصر به فرد می‌کند، برنامه های بسیار متمرکز آن است.

آن‌ها دو برنامه به بنیان‌گذاران ارائه می‌دهند: Dreamit Health  و Dreamit UrbanTech.

Dreamit Health یکی از بزرگترین شبکه‌های صنعت فناوری سلامت را ایجاد کرده‌ است و این امکان را برای استارتاپ‌ها فراهم آورده که از طریق ارائه دهندگان خدمات و شرکت‌های داروسازی، محصولات خود را عرضه کنند.  Dreamit UrbanTech استارتاپ‌ها را در فن‌آوری املاک، مستغلات و ساخت‌وساز، اینترنت اشیا و دیگر فن‌آوری‌های شهری، درگیر می‌کند و فرصتی برای به دست آوردن مشتریان و عرضه محصول را در اختیار آن‌ها می‌گذارد.

شتاب‌ دهنده

 برنامه Dreamit به طور کامل بر روی رشد مشتریان و کمک به استارتاپ‌ها تمرکز کرده است.

Dreamit

هر یک از شتاب‌ دهنده‌های این فهرست، در روش خود برای یاری رساندن به استارتاپ‌ها منحصر به فرد هستند و همه آن‌ها در تلاش هستند تا شتاب لازم برای حرکت رو به جلوی دنیای استارتاپی را فراهم کنند.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
Entrepreneur
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *