اخبار استارتاپیاخبار کارآفرینی اجتماعیکارآفرینی اجتماعیکارآفرینی و استارتاپ

رویداد استارتاپی «توان تک» با هدف شناخت توانایی معلولان

رویداد استارتاپی «توان تک» با هدف فرهنگ‌سازی اشتغال توان‌یابان، شناخت توانایی و ایجاد زمینه‌های ارتباط موثر استارتاپ‌ها با معلولان در حوزه فناوری اطلاعات، برگزار می‌شود.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از «مهر»، همزمان با روز جهانی معلولان، رویداد استارتاپی توان‌تِک (Tavan Tech) از ۲۱ تا ۲۴ آذرماه جاری، با هدف معرفی توان‌یابان موفق و شاغل در شرکت‌های استارتاپی و کسب‌وکارهای نوپا برگزار می‌شود.

این جشنواره در بخش‌هایی مانند نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی و منطقه ویژه اشتغال و کارآفرینی، در مجتمع آموزشی نیکوکاری «رعد» برگزار شده و استارتاپ‌های موفق حوزه فناوری اطلاعات، از این رویداد حمایت می‌کنند.

هم‌افزایی و مشارکت استارتاپ‌های فعال در حوزه معلولیت برای گسترش و توسعه این نوع کسب و کار، آشنایی با فضای تجارت الکترونیک و شناخت فرصت‌های اشتغال پایدار در کسب و کارهای نوپا و نیز شناخت توانایی‌ها و مهارت‌های افراد دارای معلولیت، بهبود کیفیت زندگی این شهروندان با استفاده از فناوری اطلاعات و در نهایت رویارویی مدیران شرکت‌های استارتاپی با توان‌یابان از جمله اهداف برگزاری این رویداد است.

منصوره پناهی، مدیرعامل مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد در این‌باره با اشاره به مفهوم اشتغال حمایت‌شده که در اروپا و آمریکا به شکل گسترده در توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت از طریق آموزش‌های حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود، گفت: نگرش ما به اشتغال افراد دارای معلولیت، نگرش شهروندی است؛ یعنی ما این افراد را دقیقا به شکل سایر شهروندان می‌بینیم که توانایی‌های لازم را برای مهارت‌آموزی و اشتغال دارا هستند.

وی گفت: در این نگرش، روش آماده سازی اشتغال معلولان را تعریف کرده‌ایم که در قالب آن، ما نه تنها حامی فرد دارای معلولیت هستیم، بلکه در این روش حامی کارفرما و خانواده فرد هم خواهیم بود. ما مدیران و مسئولان حوزه، معلولان ایران را به چند کشور اروپایی بردیم و آن‌ها را با این روش آماده‌سازی اشتغال آشنا کردیم. در اثر این بازدیدها مراکز اشتغال حمایت شده در ۱۰ استان راه‌اندازی شده و «رویداد استارتاپی توان تک» را هم با همین نگرش و رویکرد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از فناوری به‌عنوان ابزاری برای ورود و اثرگذاری افراد دارای معلولیت در جامعه بهره خواهیم برد.

درهمین حال، «گلرخ بحری» دبیر اجرایی جشنواره «توان تک» نیز گفت: نگرش ما در این رویداد، توانمندسازی بوده و با توجه به همین نگرش، کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای را برنامه‌ریزی کرده‌ایم؛ کارگاه‌های برنامه‌نویسی، طراحی و تولید اپلیکیشن، مهارت‌های راه‌اندازی کسب‌وکار، تولید محتوا، بازاریابی دیجیتالی و مذاکرات استخدام، روش‌های اشتغال افراد دارای معلولیت و نیز کارگاه آموزشی روشهای دسترسی‌پذیری برای افراد دارای معلولیت از جمله کارگاه‌های این رویداد چهار روزه خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *