اخبار استارتاپی

فکتوری، خیز به‌پرداخت برای ورود به فضای استارتاپی

مدیرعامل به‌پرداخت، در نشستی خبری به تشریح برنامه‌های این شرکت برای نقش آفرینی در فضای استارتاپی پرداخت.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو محمدعلی ترابیان، مدیرعامل به‌پرداخت، در نشست خبری با اصحاب رسانه، به تشریح برنامه‌های این شرکت برای نقش آفرینی در فضای استارتاپی پرداخت.

وی با بیان اینکه توسعه سوئیچ بانکی از برنامه‌های اتی کشور است، افزود: در حوزه‌ی «پی اس پی» هم توسعه خوبی در اواخر دهه ۸۰ داشتیم و یک میلیون پایانه در پوزهای مختلف در حال دریافت سرویس هستند و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی فعال است.

ترابیان با اشاره به اینکه اپلیکیشین «سکه» به عنوان یک پلتفورم با امکان توسعه کسب و کارهای مختلف طراحی شده تا از ظرفیت های این برنامه برای به پرداخت و مصرف کنندگان این برنامه استفاده شود، ادامه داد: ورژن جدید نرم‌افزار سکه طی هفته‌های اخیر ۳۰۰ هزار نصب داشت و دو سال پیش، امکان ارتباط با بانک‌های دیگر غیر از بانک ملت ایجاد شد.

وی ادامه داد: در شورای عالی انفورماتیک و شاپرک نیز از رتبه‌ی خوبی برخوردار هستیم و در تلاش هستم تا کیفیت خدمات از کیفیت تعریف شده پایین‌تر نباشد؛ بر اساس آمار، شاپرک از لحاظ کارایی و ارائه‌ی خدمات و همچنین در حوزه پایانه فروش و خرید، رتبه یک را داریم و در حوزه‌ی اینترنت موبایل، مدتی از رتبه بالایی برخوردار نبودیم اما در تلاش هستیم تا این جایگاه بهبود یابد.

ترابیان تاکید کرد: یکی از سیاست های اصلی ما، استفاده از فناوری‌های به روز است و در راستای توسعه‌ی همکاری با مراکز علمی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه صنعتی شریف و … آغاز شده است.

مدیرعامل به پرداخت ملت با بیان اینکه سیاست ما این است که در حوزه استارتاپ و فین‌تک نقش جدی داشته باشیم و تنها به عنوان حامی در کنار آنها نباشیم، افزود: پروژه ای با نام استارتاپ فکتوری در حال انجام است و سرمایه‌گذاری در حوزه فین‌تک و استارتاپ در این طرح خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: یکی از محورها، نوع مشارکت و توسعه کسب‌وکار با شرکت‌های بزرگ است به عنوان مثال مذاکراتی با شرکت توسن انجام شده است. ما شرکت شفاف و بزرگی هستیم و از ابتدا زیر نظر یک بانک فعالیت داشته ایم و این موضوع برای شرکت‌ها مزیت خوبی است.

وی با اشاره به موضوع کارمزدهای بانکی گفت: بحث کارمزد موضوعی اقتصادی است نه سیاسی و نظام کارمزد برای بانک بحث جدی و کاربردی است؛ بانک ها باید از نظام کارمزدی درآمد داشته باشند نه از جذب پول و در اروپا بانک‌ها برای دریافت پول نقد و نگهداری آن از مشتری کارمزد می‌گیرند.

ترابیان ادامه داد: وقتی بحث از نظام کارمزد می‌شود، موضوعی فراتر از مباحث فعلی است، تراکنش‌های خرد یکی از معضلات فعلی سیستم بانکی به شمار می‌رود و هزینه تراکنش آنلاین بالا است که ما به دنبال کاهش این هزینه‌ها هستیم. کارمزد دغدغه شرکت‌های «پی اس پی» نیست اما در نظام اقتصادی و بانکی باید بازنگری در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: گران‌ترین تراکنش مربوط به دستگاه های پوز است و کف قیمت پوز ۷۰۰ هزار تومان است، همچنین به دلیل خطرات، شانس برگشت این دستگاه‌ها کم است به همین دلیل ما باید از تکنولوژی برای کاهش پایانه‌های فروش استفاده کنیم که در این راستا سکه، نه تنها به عنوان ابزار فروش بلکه برای ارائه‌ی انواع سرویس به مشتری ارائه خواهد شد.

همچنین الهام مدنی‌زاده، مدیرمحصول شرکت به پرداخت درباره نرم افزار سکه گفت: ما به سمت استفاده از نرم افزار موبایلی رفتیم و با توجه به سیاست‌های شرکت این نرم افزار پس از دو سال بیش از ۳۰۰ هزار کاربر دارد.

وی افزود: سرویس کیف پول، شارژ، نیکوکاری، پرداخت، کارت به کارت از مبدا ۱۷ بانک، سرویس گردشگری برای خرید بلیت قطار، تور، خرید بیمه و حوزه حمل‌ونقل از جمله سرویس‌های جدید این برنامه است که هم نسخه IOS و هم اندروید دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *