اخبار استارتاپی

برگزاری کارگاه استارتاپ و کارآفرینی توسط بنیاد ملی نخبگان

رئیس بنیاد نخبگان استان تهران، ضمن اشاره به ضرورت ایجاد هم‌افزایی بین‌دستگاهی، مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این بنیاد را تشریح کرد.

به گزارش اکوموتیو، نشست مشترک رئیس بنیاد نخبگان استان تهران و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری با هدف افزایش تعاملات دوجانبه برگزار شد.

در این نشست، سید محمدحسین سجادی‌نیری؛ دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری به محور برنامه‌های این ستاد اشاره کرد و گفت: توجه به صنایع و اقتصاد خلاق و نوآور و ایجاد کارگروه ارزیابی شرکت‌های مرتبط و همچنین حمایت از آن‌ها به صورت آزمایشی، از مهمترین اقدامات این ستاد است.

وی بسترسازی برای شناسایی و توسعۀ زمینۀ فعالیت شرکت‌های صنایع خلاق به کمک صندوق‌ سرمایه‌گذاری خطرپذیر برکت و امکان ایجاد ثروت، رفاه و منابع انسانی متخصص در حوزۀ صنایع و اقتصاد اخلاق را از دیگر فعالیت‌های ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز برشمرد.

در ادامه، علیرضا زراسوندی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان تهران، ضمن اشاره به ضرورت ایجاد هم‌افزایی بین‌دستگاهی، مهمترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این بنیاد را تشریح کرد.

وی با اشاره به تراکم ۸۰ درصدی اجتماع نخبگان در استان تهران، افزود: ایجاد کارگروه‌ها و نشست‌های نخبگانی در محورهای مختلف با توجه به نیازهای امروز کشور و فراهم‌سازی بستر لازم برای عملیاتی‌شدن تفکر نخبگانی خاصه در حوزه‌های کارآفرینی و توانمندسازی برای ایجاد کسب‌وکار نوپا، از مهمترین رویکردهای بنیاد نخبگان استان تهران است.

در این جلسه، تصمیم‌گیری‌های لازم در خصوص برگزاری اولین کارگاه آشنایی مستعدان‌برتر با ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و همچنین برنامه‌ریزی برای مشخص کردن نقش و جایگاه نخبگان در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس اولین استارت‌آپ نخبگان در حوزۀ صنایع خلاق، با همکاری بنیاد نخبگان استان تهران، ستاد توسعۀ فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و بخش‌خصوصی برگزار خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *