اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاطلاعات و ارتباطات

وام پنج میلیاردی برای پیام‌‌رسان‌های ایرانی

ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی

سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم تودیع هیات مدیره و مدیرعامل سابق مخابرات و همراه اول و معارفه مدیران جدید این شرکت ها درباره رفع فیلتر تلگرام بدون حاصل شدن شرایط موردتقاضا، گفت: مدیران تلگرام به زعم خودشان به این تعهدها عمل کردند.

تلگرام می‌گوید به تعهداتش عمل کرده اما ما قبول نداریم

وی در پاسخ به این سؤال که موارد تروریستی و غیراخلاقی همچنان در این شبکه دیده می‌شود که به نظر می‌رسد تعهد عملی نشده، گفت: قبول داریم که این موارد هنوز وجود دارد و حذف نشده و برای ما قانع‌کننده نیست، اما آنها به نظر خود به این تعهد عمل کرده‌اند و در این‌ باره اختلاف نظر داریم.

وی گفت: دراین‌باره در حال مذاکره هستیم و ان‌شاءالله حل شود.

وضعیت پیام‌رسان در ایران کاملاً انحصاری است

وی ادامه داد: روزی را در آینده می‌بینیم که در ایران نیز به تبعیت از روند جهانی شبکه‌های اقتصادی رشد کرده‌اند که این شبکه‌ها روی پلتفرم‌هایی مانند پیام‌رسان‌ها شکل می‌گیرند. در حال حاضر در وضعیت انحصاری پیام‌رسان در ایران فقط کاربرد رسانه‌ای پیام‌رسان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اما در آینده این پلتفرم‌ها ارائه‌دهنده خدماتی ازجمله تجارت الکترونیک در سطح وسیع خواهند بود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: اکنون وضعیت پیام‌رسان در ایران کاملاً انحصاری است آن‌هم انحصاری که پیام‌رسان مورداستفاده بیشترین سرویس‌دهی را در کشور ایران دارد.

وام ۵ میلیاردی به پیام‌رسان‌های داخلی

فیروزآبادی همچنین از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: دیروز این مصوبه ابلاغ شد که به‌وسیله آن وام بدون بهره تا سقف ۵ میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام‌رسان‌های داخلی داده می‌شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حال حاضر برای حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به تمامی آنها مکان و تخفیف پهنای باند داده شده است که هزینه استفاده مردم از پیام‌رسان داخلی با یک‌سوم تعرفه عادی محاسبه می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: همچنین ۵ پیام‌رسان منتخب را اعلام کرده‌ایم که اکنون شاید اعلام اسامی آنها صلاح نباشد اما مردم آنها را می‌شناسند.

ظرف یک سال از انحصار پیام رسان خارجی خارج می‌شویم

فیروز‌آبادی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می کنید برنامه حمایت از پیام رسان های داخلی چه زمانی نتیجه دهد، اظهار داشت: دولت و حاکمیت وظیفه دارند موانع سر راه را بردارند تا مانعی وجود نداشته باشد و باقی کار به عهده بخش خصوصی است که با این تسهیلات به شرط کمک بخش خصوصی پیش‌بینی می‌کنیم طی یک سال از انحصار پیام‌رسان خارجی خارج شویم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *