اخبار استارتاپی

گردهمایی استارتاپی نقش آفرینان صنعت فضایی برگزار می شود

گردهمایی استارتاپی «نقش آفرینان صنعت فضایی کشور» با هدف ایجاد شبکه اقتصادی میان فعالان این بخش، ۱۴ بهمن ماه جاری همزمان با روز فناوری فضایی برگزار می شود.

به گزارش اکوموتیو، این گردهمایی توسط سازمان فضایی ایران و با هدف ایجاد شبکه اقتصادی بین تعریف کنندگان نیاز فضایی شامل صنایع، ارگان‌های حاکمیتی و خدمت رسان و برآورده کنندگان نیاز شامل مجریان پروژه‌های ماهواره‌ای، شرکت‌های دانش بنیان و نوپا و محققان برگزار می شود.

در گردهمایی استارتاپی «نقش آفرینان صنعت فضایی (نصف)» که با حضور صندوق‌های حمایتی، سرمایه گذارها و شتابدهنده‌ها برگزار خواهد شد، نمایندگان هر صنف امکان ایجاد ارتباط حضوری با مخاطبان خاص خود را داشته و در عین حال به واسطه حضور در این جمع، امکان استفاده از اطلاعات مجموعه‌های مرتبط را خواهند داشت.

در این گردهمایی که تحت ایده «گردهمایی نصف ایران در نقطه سرخ » تعریف شده است، برنامه های آموزشی ترویجی پیش بینی شده اما الزاماً سخنرانی‌های واحدی اتفاق نخواهد افتاد بلکه افراد دو به دو با یکدیگر آشنا شده و روابط کاری خود را به واسطه حضور در نقطه سرخ ایجاد و مستحکم می‌ کنند. با این حال شرایط و تجهیزاتی نیز وجود خواهد داشت تا افرادی که نیاز به مخاطب بیشتری دارند بتوانند از تریبون عمومی استفاده کنند.

سازمان فضایی ایران با دعوت از تمام نقش آفرینان صنعت فضایی برای استفاده از این فرصت هم افزایی با ثبت نام و حضور در این گردهمایی اعلام کرد: ایجاد شبکه ارتباطی بین نقش آفرینان صنعت فضایی سالهاست که مورد توجه و درخواست دست اندرکاران این حوزه بوده است چرا که تاکنون فعالیت‌های موازی و ناقص زیادی در خصوص جمع آوری اطلاعات تمام فعالان این حوزه صورت گرفته و اطلاعات جمع آوری شده معمولا به روز نبوده و در اختیار عموم جامعه فضایی نیز قرار نگرفته است.

براین اساس شروع حرکت «گردهمایی نصف» می تواند علاوه بر رصد شکل گیری بخش خصوصی در حوزه فضا و ایجاد فرصت برای درآمدزایی بین نقش آفرینان این حوزه، پایگاه داده فعالان فضایی کشور را نیز به مرور تکمیل کرده و امکان دسترسی به این اطلاعات را برای عموم فراهم کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *