اخبار استارتاپی

حمایت سازمان فناوری اطلاعات از استارتاپ‌های اشتغال‌زا

سازمان فناوری اطلاعات کشور از استارتاپ‌های اشتغال‌زا که ایده‌ای برای فعالیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات دارند، حمایت می‌کند.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، به نقل از ایسنا، استارتاپ‌های اشتغال‌زا که ایده‌ای برای فعالیت در حوزه‌ی فناوری اطلاعات دارند و در این زمینه توان‌مند هستند، می‌توانند طرح خود را به مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب ‌و کارهای نوپا ارائه دهند تا از حمایت سازمان فناوری اطلاعات کشور بهره‌مند شوند.

رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، بر لزوم توجه و کمک به اشتغال در مناطق محروم و روستایی تاکید نمود و اعلام کرد که این حمایت در راستای اجرای قانون توسعه اشتغال روستایی، کارآفرین‌ها و صاحبان ایده خواهد بود. وی ادامه داد که افراد صاحب ایده می‌توانند در حوزه استفاده از ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بخش کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و فروش محصولات روستایی، با مراجعه به سامانه‌ی کارا نسبت به ثبت طرح خود اقدام نمایند.

وی در ادامه سخنان خود در مورد حمایت از طرح‌های استارتاپ‌های اشتغال‌زا اعلام نمود که استارتاپ‌هایی که ایده و توانمندی برای فعالیت‌های مرتبط در حوزه‌ی فناوری اطلاعات دارند، می‌توانند از طریق درگاه سایت مرکز توانمندسازی و تسهیل‌گری کسب ‌و کارهای نوپا، نسبت به ارایه طرح‌ها و ایده‌های خود اقدام نمایند.

علی ربیعی، وزیر رفاه، کار و تامین اجتماعی نیز اخیرا در مورد پرداخت وام اشتغال روستایی و عشایری در پنج استان کشور خبر داد. وی در این مورد اعلام نمود که در مرحله اول از تعداد ۵۰ هزار درخواست وام، حدود ۸۰۰۰ درخواست پذیرفته شده است و قرار است تا از روز پنجشنبه پرداخت این وام‌ها در ۵ استان کشور انجام گیرد. به گفته وی رقم ۱۲ هزار میلیارد تومان وام اشتغال روستایی و عشایری در سال جاری در نظر گرفته شده است، که از این میزان امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان آن به صورت وام پرداخت خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *