اخبار استارتاپیاخبار سلامتسلامت

دومین کنگره‌ی نوآوری و سلامت در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

به گزارش اکوموتیو، به نقل از «مهر»، دکتر علی نیکبخت، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دبیر دومین کنگره‌ی نوآوری و فناوری در حوزه سلامت گفت:  این کنگره، در اولین دوره در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده و قرار است دومین دوره‌ی آن در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شود.

وی با بیان این‌که دومین کنگره‌ی نوآوری و فناوری در حوزه سلامت، ۲۴ بهمن ماه در ۳ بخش برگزار می شود، خاطر نشان کرد: برگزاری دو پنل تخصصی و چالشی با  موضوع فناوری سلامت و برگزاری ۳ رویداد ایده بازار، از بخش‌های این کنگره محسوب می‌شوند.

به گفته دبیر دومین کنگره‌ی نوآوری و فناوری در حوزه‌ی سلامت، نوآوری و بومی‌سازی در حوزه‌ی فناوری علوم پزشکی و سلامت، (ای-هلث e-care ، e-health  نظام ارجاعات، مدیریت سلامت و موارد مرتبط)، فناوری‌های مرتبط به صنایع دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، تجهیزات و خدمات کاربردی حوزه سلامت و مهندسی پزشکی، فناوری‌های سیستم‌های تشخیص و تصویر برداری، تجهیزات آزمایشگاهی از محورهای اصلی این کنگره محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه سلامت در این کنگره حضور دارند، بیان داشت: بناست در ۳ بخش ایده بازار ۲۰ ایده و طرح ارائه شوند.

نیکبخت با بیان این‌که هدف از برگزاری این کنگره، همکاری‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه‌های مهندسی در آینده است، گفت: در این کنگره نمایندگانی از دانشگاه‌های خواجه نصیر، شهید بهشتی، علم و صنعت و دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این کنگره، معرفی محصولات در حوزه‌ی سلامت توسط نوآوران  به جامعه پزشکی است تا در نهایت مورد استفاده جامعه قرار بگیرند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *