اخبار استارتاپی

اکوسیستم کسب و کارهای نو باید در کشور ایجاد شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شورای اداری استان خراسان جنوبی, با اشاره به اهمیت فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال گفت : برای رشد اشتغال در این حوزه، اکوسیستم کسب و کارهای نوپا باید در کشور ایجاد شود.

به گزارش اکوموتیو، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مهندس محمد جواد آذری جهرمی در ادامه سفر خود به استان خراسان جنوبی با حضور در شورای اداری این استان با اشاره به وضعیت حال حاضر ایران در منطقه، گفت : جمهوری اسلامی ایران در منطقه و داخل کشور دارای اقتدار است و بدون حضور ایران مسائل منطقه حل نمی‌شود.

وی تصریح کرد : تلاش‌های بسیاری در سال‌های اخیر برای حذف ایران از روند‌های منطقه انجام شد که البته نتوانستند و این نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطق است.

جهرمی به وضعیت رشد و پیشرفت در رژیم گذشته ایران اشاره کرد و گفت : در آن زمان ما حرفی برای گفتن نداشتیم اما در حال حاضر در صنایع نفت ، پتروشیمی ، هسته ای ، نانو و بایو تکنولوژی حرفی برای گفتن داریم .

وی با بیان اینکه البته اشکالات و چالش هایی در جامعه وجود دارد، افزود : این طبیعی است که هر چه جامعه بزرگتر شود مشکلات آن نیز بزرگتر می شود که باید برای حل این مشکلات تلاش کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگر از سخنان خود که در جمع مدیران استانی استان خراسان جنوبی عنوان می شد به مشکل کم آبی در کشور و این استان اشاره کرد و گفت : دولت در این حوزه برنامه ریزی خاصی دارد و با اختصاص ۱/۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و ۱/۵ میلیارد دلار از منابع بانک ها به اشتغال در روستاها کمک می کند.

وی تصریح کرد : با بخشی از این اعتبارات و با تکنولوژی‌های جدید و هوشمندسازی می‌توانیم سیستم‌های آبیاری نوین را در روستاها توسعه دهیم . جهرمی، با اشاره به استفاده از فناوری اطلاعات و اینترنت اشیا برای هوشمندسازی آبیاری‌ها گفت : در همین راستا، پروژه‌هایی در استان فارس و اردبیل به صورت آزمایشی انجام شد که تا ۵۰ درصد صرفه جویی  در آب را نشان داد و در مصرف برق نیز صرفه جویی خوبی شد.

وی همچنین، ۳۳۴ پروژه حوزه‌ی ICT استان خراسان جنوبی را با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال  افتتاح کرد. فیبر نوری ۴۸ کیلومتری مسیر چاه سگگ به درح ، راه اندازی سامانه درخواست غیر حضوری مدارک تحصیلی، افتتاح و به‌سازی باجه‌های بانکی پست بانک و دستگاه‌های ATM ، راه‌اندازی سایت‌های نسل دوم ،سوم و چهارم تلفن همراه، برخی از پروژه‌هایی است که با حضور آذری جهرمی به بهره برداری رسید.

گفتنی است، شرکت ارتباطات زیرساخت ۲۸/۸ ، شرکت پست ۴/۷ ، پست بانک ۲۱۰، مخابرات منطقه ۲۲۸، همراه اول ۳۳۶، ایرانسل ۵۲۲/۵ ، رایتل ۳۹ و اداره کل ارتباطات استان خراسان جنوبی ۳۱  میلیارد ریال برای بهره برداری از این پروژه ها تخصیص داده اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *