اخبار استارتاپی

سهم ۶ دهم درصدی ایران در بازار جهانی استارتاپ

سهم ایرانی‌ها از بازار جهانی استارتاپ تنها ۶ دهم درصد است و فاصله ۱۰۰ هزار میلیارد دلاری با بازار فناوری اطلاعات دنیا دارد.

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، به نقل از انجمن سواد رسانه‌ای ایران، وحید حاضر، نماینده‌ی رسمی آکادمی بین المللی فناوری اطلاعات هندوستان در ایران در پانزدهمین عصرانه سواد رسانه‌ای انجمن سواد رسانه‌ای ایران و فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی گفت: سهم ایرانی‌ها از بازار جهانی استارتاپ تنها ۶ دهم درصد است و فاصله ۱۰۰ هزار میلیارد دلاری با بازار فناوری اطلاعات دنیا داریم.

وی افزود: هندوستان سالانه ۸۰ میلیون دلار صادرات نرم افزار دارد و صادرات نرم‌افزار یکی از منابع اصلی تامین درآمد کشور هندوستان است در حالی‌ که در ایران از سال ۱۳۹۳ تا کنون سالانه تنها ۲۰۰ میلیون دلار صادرات نرم‌افزار داشته ایم.

حاضر خاطر نشان ساخت: مهمترین ضعف ایران برای استفاده از فرصت‌های فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات ضعف آموزش منابع انسانی است و اگر بخواهیم سهم بیشتری از درآمدهای جهانی را در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته باشیم نیاز است ۵۰ هزار نفر نیروی انسانی متخصص و کارآزموده و آشنا با ادبیات جهانی تربیت کنیم.

کریم فعله‌گری، کارشناس مدیریت آموزش و کارآفرین فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این نشست گفت: ۱۴.۵ درصد چالش‌های کسب و کارهای دیجیتال در ایران به دلیل کمبود مهارت و نیروی انسانی متخصص، ۱۴.۶ درصد چالش‌ها به دلیل مسائل حقوقی و قانونی و ۱۱.۲ درصد چالش‌ها نیز به دلیل عدم همکاری‌های بین سازمانی است.

وی افزود: ایران ظرفیت ایجاد سالانه ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را دارد که به دلیل چالش‌های آموزشی، حقوقی و اجرایی از این ظرفیت استفاده نشده است.

محمد صادق افراسیابی، مدیر عامل انجمن سواد رسانه‌ای ایران نیز در این نشست گفت: یکی از حوزه‌های مورد تاکید ما در انجمن سواد رسانه‌ای ایران آموزش مهارت‌های کارآفرینی در فضای مجازی است و نیاز است با همکاری آکادمی بین المللی فناوری اطلاعات هندوستان در ایران دوره‌های آموزشی برای ارتقای مهارت‌های نیروی انسانی شاغل در بازار فناوری اطلاعات برگزار شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *