اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیرسرمایه گذاری خطرپذیرکارآفرینی و استارتاپ

ورود ۱۲۰ میلیارد سرمایه به اکوسیستم استارتاپی توسط فرابورس

حسین‌ نظام‌دوست، رئیس اداره‌ی نهادهای نوین مالی فرابورس ایران، می‌گوید: در حوزه‌ی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امسال ۳ صندوق جسورانه در فرابورس تاسیس شده است به این معنی که پذیرش و درج شده‌اند.

به گزارش اکوموتیو، حسین‌نظام‌دوست، رئیس اداره نهادهای نوین مالی فرابورس ایران از آخرین وضعیت شرکت‌های فرابورسی خبر می‌دهد و می‌گوید در حوزه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر، امسال ۳ صندوق جسورانه در فرابورس تاسیس شده است به این معنی که پذیرش و درج شده‌اند. صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس، یکم آرمان آتی و توسعه فناوری آرمانی، به ترتیب هرکدام ۵۰، ۱۰ و ۶۰ میلیارد تومان وارد این حوزه کرده‌اند.

«طبق آخرین اخبار، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه رویش لوتوس پارسیان ۷ قرارداد بسته است که  مهم‌ترین‌های آن‌ها شیپور و بیمه‌بازار است. صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی ۳ قرارداد و صندوق سرمایه‌گذاری توسعه فناوری در شرف بستن یک قرارداد است. ۹صندوق هم مجوز موافقت اصولی تاسیس گرفته‌اند ولی هنوز تاسیس نشده‌اند که درصدد تاسیس آن‌ها هستیم. تعدادی نیز درخواست دریافت موافقت اصولی دارند که در حال انجام روند مربوطه هستند.»

رئیس اداره نهادهای نوین مالی فرابورس بیان می‌کند: «این خبر مهمی است که وی‌سی‌هایی که بعد از سال ۹۵ آغاز به کار کرده‌اند، طی یک سال، در رابطه با سرمایه‌گذاری استارتاپ‌ها موفق بودند. همان‌طور که نشان دادند، حوزه را کاملا بررسی می‌کنند و با خیلی از استارتاپ‌ها جلسه گذاشتند و مشغول بستن قرارداد هستند و این منابع را که تماما از بخش خصوصی تامین شده است، به استارتاپ‌ها تزریق می‌کنند.»

نظام‌دوست اشاره می‌کند: «قطعا ما به کمک سیاست‌گذاران و قانون‌گذاران برای رفع موانع موجود، مانند موانع مالیاتی و ثبت شرکت و حقوقی و مالکیت فکری نیاز داریم. این‌ها موانعی است که شرکت‌ها معمولا هنگام کار با آن‌ها برخورد می‌کنند. بحث دیگری هم که وجود دارد این است که منابع دولتی به صورت متمرکز در این زمینه و به صورت مشارکتی هزینه شود نه به صورت تسهیلات. تا الان معمولا به صورت وام‌دهی و اعطای تسهیلات به استارتاپ‌ها بوده است که تجربه خوب و مدل موفقی نبوده. بنابراین بهتر است منابع به صندوق‌ها تزریق شود و در اصل به صورت غیرمستقیم روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کنند.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *