اخبار استارتاپیاخبار انرژی و محیط زیستانرژی و محیط زیست

گام مهم شهرداری تهران برای حمایت از کسب و کارهای محیط زیستی

حمایت از کسب وکارهای سبز با برگزاری نخستین استارت آپ ویکند محیط زیستی

به گزارش اکوموتیو، صدرالدین علی‌پور در نشست خبری “نخستین رویداد استارتاپ ویکند محیط زیستی و مدیریت شهری هوشمند” که در سالن معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران برگزار شد، دغدغه اصلی شهرداری تهران را پرداختن به موضوعات محیط زیستی با رویکرد مدیریت شهری هوشمند و تدوین برنامه‌های مناسب عملیاتی در این زمینه دانست و گفت: «استارتاپ‌ها، افق جدید در خلق طرح و ایده‌های نوین در حوزه‌های مختلف به شمار می‌آیند که فرصت مناسبی برای پیاده‌سازی اندیشه و افکار افراد متخصص، علاقه‌مند و دانشجویان را فراهم می کنند.»

وی با بیان این‌که اساس گزینش طرح‌های برتر، امکان عملیاتی بودن آن‌ها در سطح شهر تهران و اشتغال‌زایی است، گفت: «رویدادهای استارتاپی، بزرگ‌ترین رویدادهای دنیا در مدیریت شهری هوشمند هستند که تا پیش از این، استفاده از “اپ” ها و نرم افزارهای کاربردی مطرح بود و با توجه به هوشمندسازی مدیریت جدید شهری، اولین استارتاپ ویکند با موضوع محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند برگزار می شود.»

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر این‌که ۶۰ درصد از پروژه‌های شهری با موضوع محیط زیست ارتباط دارند گفت: «خروجی تمام پروژه‌های اجرایی باید به افزایش کیفیت مولفه‌های محیط زیستی و در نهایت ارتقای کیفیت زندگی شهروندان منجر شود.»

استارتاپ ویکند محیط زیستی

علی‌پور با اشاره به این‌که در گذشته اپ‌های متعددی در حوزه‌ی محیط زیست به صورت غیر نظام‌مند و متمرکز ارائه می‌شد، خاطرنشان کرد: «با اجرای این رویدادها بستری برای ارائه‌ی طرح‌ها، پایش آن‌ها و در نهایت گزینش طرح‌هایی که قابل اجرا شدن دارد فراهم و حمایت می شود.

وی همچنین با اشاره به چگونگی برگزاری استارتاپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند نیز گفت: شرکت کنندگان در ۱۰ گروه هشت تا ده نفری، طرح‌های خود را ارائه می‌کنند و پس از داوری آن‌ها، ۳ گروه انتخاب و به سازمان‌های تخصصی معرفی می‌شوند.

رئیس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان این‌که این رویدادها با فرمت‌های بین‌المللی به قضاوت گذاشته شده و توسط داوران بهترین ایده‌ها انتخاب می شوند، گفت: «در حقیقت مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار، زمینه‌ی حضور گروه‌های برتر در فرآیندها و رقابت‌های بین‌المللی را تسهیل خواهد کرد.»

علی‌پور تاکید کرد: تفاوت این رویداد با سایر رویدادها در این است که شهرداری ضمن برگزاری آن، می‌تواند از طریق سازمان‌های زیرمجموعه‌ی داخلی خود، از طرح‌های منتخب حمایت کند.

اولین رویداد استارتاپ ویکند محیط زیست و مدیریت شهری هوشمند ۹ تا ۱۱ اسفند در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.
افتتاحیه این رویداد ۹ اسفند در سالن ایران زمین شهرداری مرکز برگزار می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. با سلام خدمت شما
    یک سوال در مورد این استارتاپ ویکند محیط زیست داشتم و این هست که گفته شده تیم ها در قالب تیم های ۸ نفره باید طرح خودشون رو ارائه کنند، طرح چه فرمتی باید داشته باشه؟ تا چه زمانی باید تیم مشخص بشه؟ طرح آماده بشه؟ چند مرحله هست کار؟
    برای سه روز جشنواره باید آماده باشه؟؟ و یه مورد دیگه اینکه برای شرکت در این نشست باید ثبت نام کرد؟
    ممنون میشم اگر از طریق ایمیل اطلاع دهید
    تشکر بسیار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *