اخبار استارتاپیاخبار کشاورزی

حمایت از استارت آپ‌های حوزه روستایی

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور با تاکید بر حمایت از استارت آپ‌های حوزه روستایی گفت: مردم ما در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مثل حوزه سیاسی مشارکت ندارند.

به گزارش اکوموتیو؛ ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در همایش ملی فناوری‌های فرهنگی که ظهر امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد گفت: سرمایه‌های فرهنگی و سرمایه‌های مربوط به آداب و رسوم اجتماعی می‌توانند در توسعه اشتغال و درآمدزایی کشور نقش بسزایی داشته باشند. ایران تنوع اقلیمی زیادی دارد و در حوزه بازی‌های محلی و هم چنین غذا‌های محلی تنوع زیادی در کشور موجود است که این موضوع می‌تواند سبب توسعه کشور شود.
وی افزود: برهمین اساس امسال از ۱۵ تا ۱۸ اسفند و برای سومین بار نمایشگاه محصولات تولیدات روستایی را برگزار می‌کنیم. رضوی ادامه داد: کشور ما با ۸۱ میلیون جمعیت و ۲ هزار و ۶۴۰ دانشگاه جمعیت دانشگاهی زیادی دارد، اما متاسفانه دانشجویان ما در دانشگاه فقط به دنبال مدرک گرفتن هستند و البته آموزش دانشگاه‌ها کاربردی و تحقیقاتی نیست امروز ۴۳ درصد بیکاران کشور فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که اگر در دانشگاه‌ها به خوبی برنامه ریزی می‌شد امروز با این حجم فارغ التحصیل بیکار روبه رو نبودیم به همین منظور این آمادگی را داریم تا از تمام فارغ التحصیلان و متخصصان دعوت کنیم تا استارت آپ‌های مناسب در حوزه روستایی ایجاد کنند و به روستا‌های مرزی نیز وام ۴ درصد داده ایم که این وام در روستا‌های غیرمرزی با کارمزد ۶ درصد به روستاییان ارایه می‌شود.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در خصوص تسهیلات برای سربازی جوانان توضیح داد: افرادی که می‌خواهند به سربازی اعزام شوند می‌توانند سربازی خود را به صورت امریه در روستای خود بگذرانند و آمایش سرزمینی انجام دهند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: شاخص توسعه کشور به عنوان محور توسعه یافتگی هر کشور مطرح می‌شود که ما نتوانسته ایم به نرخ رشد مطلوب برسیم و دلیل آن این است که مردم ما در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی مثل حوزه سیاسی مشارکت ندارند.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *