کسب و کاربازاریابی و برندسازی

چگونه برند خود را تبلیغ کنیم؟ ناگفته هایی در مورد تبلیغات

هیچ‌کس برای خوشایند شما تلاش نمی‌کند و مسیرش را برای شناختن شما تغییر نمی‌دهد.

بدون توجه به این که ماهیت فعالیت تجاری شما چیست، باید بیاموزید که همانند یک بازاریاب فکر کنید و عمل نمایید. باید بدانید که برای برند خود چگونه بازاریابی کنید و آن را تبلیغ نمایید. آن‌هایی که می‌دانند چگونه یک رقابت موفقیت‌آمیز برای برند خود را اداره کنند، همان افرادی هستند که بر حوزه‌ی خود تسلط دارند.

خودتبلیغی یعنی برای خود، کالا یا خدمات خود، مهارت‌های خود، توانمندی خاص خود و فضائل و معلومات خود، تبلیغ و بازاریابی کنید. هدف از خود تبلیغی، افزایش قابلیت دیده شدن شما، افزایش تعداد پیروان شما و جذب فرصت‌های بیشتر است.

لطفاً از بیان این مطلب زیاد ناراحت نشوید، اما هیچ‌کس برای خوشایند شما تلاش نمی‌کند و مسیرش را برای شناختن شما تغییر نمی‌دهد. به همین دلیل به خود شما مربوط است که خود را بالا بکشانید.

تبلیغ برند

این‌که چه قدر فروتن و افتاده هستید به ما ربطی ندارد، بایستی همهمه ایجاد کنید. باید از روی پشت‌بام‌ها فریاد بکشید تا مردم دقیقاً بدانند شما که هستید و چه می‌کنید. از این‌که خجول باشید و دیگران شما را نادیده بگیرند، به نتایجی که خواهان آن هستید دست نمی‌یابید. شما باید با هر آن‌چه که در دست دارید، قدم به جهان بگذارید و برخی اوقات لازم است برای نشان دادن آن‌چه که دارید، به آن‌ها نزدیک شوید. الآن وقت آن نیست که عقب بنشینید و دعا کنید تا مردم به طور اتفاقی با شما برخورد کنند. موفقیت خود را به شانس وا نگذارید. سروصدا راه بیندازید!

لاف زدن یا خود تبلیغی ؟

بگذارید کاملاً روشن کنم که وقتی از خودتبلیغی و سروصدا کردن حرف می‌زنم، منظورم لاف زدن و رجز خواندن نیست. «لاف زدن» واژه کثیفی است که مورد قبول جامعه نیست. تفاوت زیادی بین لاف زدن و خود تبلیغی است. دونالد ترامپ عظمت بسیار برای برند شرکت و نیز برند شخصی‌اش پدید آورده است. هرچند که چیزهای زیادی هستند که ترامپ برای ایجاد برند خود، از آن‌ها بهره گرفته است، ولی در مورد آن‌ها لاف بسیار می‌زند. به چیزهایی که کار چندانی با آن‌ها ندارد، ارزش و اعتبار می‌بخشد و مرتباً ادعا می‌کند که او در هر کاری که انجام می‌دهد بهترین است.

آن شخصی نباشید که تمام وقت لاف می‌زند و فخرفروشی می‌کند. هیچ‌کس چنین فردی را دوست ندارد، فروتنی خود را حفظ کنید. حتی اگر نام آن «خود تبلیغی» است، در مورد شما نیست بلکه در مورد مخاطبین هدف شما است.

خودتبلیغی، کلید موفقیت در ایجاد برند شخصی است.

برند و رقابت‌های بازاریابی شما هرگز نباید فقط در مورد شخص شما باشد. بله، نام آن خودتبلیغی است ولی شما خود را تبلیغ می‌کنید چون از ارزشی برخوردارید که چیزی به زندگی مردم اضافه می‌کند. خود تبلیغی نیازمند حرکت به سمت جلو و تمرکز بر آن چیزی است که شما را قابل توجه، متفاوت و نهایتاً بهتر از رقبای شما می‌نماید. خودتبلیغی وقتی اثر دارد که مردم می‌بینند شما در حال انجام کاری هستید که به نفع آن‌ها است.

ممکن است ضد و نقیض به نظر برسد که چرا راجع به خودتبلیغی صحبت می‌کنیم. یک رمز بزرگ خودتبلیغی موفق این است که برای دیگران بیشتر از خود تبلیغ کنید. این که در مورد خوب بودن مشتریان خود صحبت کنید نیز خود تبلیغی است زیرا باز هم شما را در بر می‌گیرد. بگذارید آن‌ها از طریق رضایت‌نامه‌هایی که برای شما می‌نویسند حرف خود را بزنند.

بازاریابی و تبلیغ

کلید یک خودتبلیغی موفقیت‌آمیز این است که موقعیت خود را در صنعت خود به عنوان یک متخصص تثبیت کنید. شما باید برای خود یک منبع به شمار آیید. مردم مایل هستند به سخنان متخصصین گوش فرا دهند.

هدف شما شناخته شدن به عنوان یک مقام پیشرو ذی‌صلاح در حوزه‌ی خودتان است. باید برای رسیدن به این هدف، به بازاریابی خود بپردازید. همیشه به دنبال فرصت‌هایی برای تبلیغ خود باشید.

راه‌های بی‌شماری برای تبلیغ شما و برندتان وجود دارد. وبلاگ‌ها، بازاریابی از طریق ایمیل، سخنرانی عمومی، پست مستقیم، رسانه‌های جمعی، تبلیغ در روزنامه‌ها و مجلات و صدها روش دیگر. باید دائماً برای افزایش قابلیت دیده شدن خود، بنا نهادن اعتماد و فروش کردن، در رقابت باشید.

برای بازاریابی و تبلیغ وقت بگذارید!

یکی از بهترین ابزارهای موجود که می‌تواند در رقابت با دیگران به شما کمک کند، در واقع از هزاران سال پیش وجود داشته است. ابزاری که راجع به آن صحبت می‌کنم آن طبل لعنتی نیست، بلکه منظور من تقویم است!

یک تقویم بهترین دوست شما است، پس آن را به کار بگیرید.

در برنامه‌ی زمان‌بندی هفتگی خود، وقتی را به بازاریابی و تبلیغ اختصاص دهید. این زمان را طوری در نظر بگیرید که گویی یک قرار ملاقات مهم است که نمی‌توانید از دست دهید. بازاریابی و تبلیغ، منجر به سبقت و فروش می‌شود. هیچ کاری برای شما بیش‌تر از این پول تولید نمی‌کند، ولی هنوز هم اغلب مردم وقت کمی صرف آن می‌کنند.

فعالیت‌های تبلیغاتی خود را از پیش زمان‌بندی کنید. بدین ترتیب فرصت‌ها یا ثبات خود را از دست نمی‌دهید. با زمان‌بندی پیشاپیش مسائل، شما یک تقویم کامل و پر از فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغ را تضمین می‌نمایید.

اگر مایل هستید برند بزرگی باشید، باید یاد بگیرید چگونه خود را تبلیغ کنید. همان‌گونه که قبلاً نیز گفتم، کسی به دنبال شما نمی‌گردد. آن‌ها از وجود شما مطلع نیستند. اگر می‌خواهید مردم، شما و کاری را که انجام می‌دهید بشناسند، بیرون بیایید و سروصدا راه بی اندازید! ساکت بودن مردم را متوجه شما نمی‌سازد.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *