اخبار استارتاپیاخبار سفر و گردشگریسفر و گردشگری

برگزاری رویداد «دورخیز نوآورانه» در حوزه‌ی گردشگری

نخستین فرصت ساخت‌یافته بکارگیری هوش جمعی در حل مشکلات گردشگری

به گزارش اکوموتیو، به نقل از بنیاد ملی نخبگان، رویداد دورخیز نوآورانه در حوزه‌ی گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز صنایع‌دستی و گردشگری به‌عنوان نخستین فرصت ساخت‌یافته بکارگیری هوش جمعی در حل اساسی‌ترین مشکلات جامعه در حوزه‌های یادشده برگزار می‌شود.

این رویداد با همراهی مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان و نیز همکاری شتاب‌دهنده تک و موسسه آموزشی پژوهشی برنا برگزار می‌شود.

همواره میان تحصیلات دانشگاهی، مهارت‌های که فراگرفته‌ایم و ایده‌هایی که در ذهن داریم با ورود به بازار و ایجاد کسب‌وکار نوآورانه، فاصله‌ای وجود دارد که برای عبور از این فاصله نیاز به جهش است و برای یک جهش درست باید دورخیز درستی انجام داد.

«دورخیز» یک برنامه آموزشی و عملی ۳ تا ۵ روزه شامل مراحل مختلف و جذاب است که در آن چالش‌ها و مسائل سازمان‌ها، کسب و کارها و صنایع مختلف در چارچوب محورهای مدنظر مطرح شده و در طول مدت برنامه، تیم‌ها با حضور در کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های منتورینگ و مشاوره و همچنین کارگروهی به دنبال حل این چالش‌ها با ایده‌های نوآورانه خود خواهند بود.

هدف دورخیز ایجاد فضای نوآوری بر اساس نیازهای موجود در بازارها یا ایجاد نیازهای جدید است. در همین راستا، دورخیز با ترکیب دو مفهوم استارتاپ ناب و نوآوری باز طراحی شده است. در «دورخیز»، چالش‌ها و معضلات واقعی سازمان‌ها مطرح می‌شود، سپس بر مبنای حل چالش‌ها، ایده‌ها مطرح شده، ایده‌های برتر انتخاب شده، تیم تشکیل می‌شود و تیم‌ها بر روی ایده خود تا تبدیل آن به محصولی اولیه تا پایان برنامه کار می‌کنند.

در طی برنامه علاوه بر کار گروهی، ورکشاپ های آموزشی و جلسات منتورینگ نیز گنجانده شده تا ایده‌ها هرچه بیشتر به سوی پختگی گام بردارند. مربیان و مشاوران برنامه نیز به‌طور مداوم با حضور در محل کار تیم‌ها به سؤالات و ابهامات آن‌ها پاسخ می‌دهند.

شرکت‌کنندگان «دورخیز» با ارتباط گرفتن با کسب‌وکارها، چالش‌ها و مشکلات آن‌ها را درک کرده و بر مبنای چالش‌های موجود ایده خلاقانه خود را به سمت کاربردی شدن پیش ببرند. شرکت‌کنندگان دورخیز با توجه به واقعی بودن چالش‌ها، به سمت ایجاد کسب‌وکاری کارآمد با ریسکی کمتر سوق پیدا می‌کنند همچنین با حضور در ورکشاپ های عملی و کاربردی با توجه به متد Lean Startup و بهره‌گیری از منتورهای باتجربه، مواردی را خواهند آموخت که نظیر آن را در کمتر جایی خواهند دید.

این برنامه در درون خود یک مسابقه هم دارد و برای برندگان نیز جوایزی در نظر گرفته شده است که انگیزه شرکت‌کنندگان برای تکمیل و ادامه کار در استارتاپ‌شان را افزایش خواهد داد. در واقع دورخیز رویدادی نیست که فقط به سه روز خلاصه شود بلکه هدف دورخیز ایجاد کسب‌وکاری کاملاً اصولی منطبق با چالش‌های موجود در کسب‌وکار ایران است.

شرکت‌ها و صنایع نیز می‌توانند با بیان چالش‌های خود و حضور مؤثر در این رویداد علاوه بر دریافت ایده‌های مناسب با چالش‌هایشان امکان حمایت و استفاده از خروجی‌های نهایی رویداد را داشته باشند.

رویداد دورخیز نوآورانه در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و گردشگری و نیز صنایع‌دستی و گردشگری با همراهی مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی ۹ تا ۱۱ اسفند ماه در کردستان برگزار می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *