اخبار استارتاپی

رویداد DMOND Expo برگزیدگانش را شناخت

شتاب‌دهنده دیموند، اولین رویداد DMOND Expo را چهارشنبه ۹ اسفندماه برگزار کرد.

DMOND Expo چکیده ای از تمام Pitch Dayهایی بود که در سال گذشته در دیموند برگزار شد و برگزیدگان این Pitchها، در این رویداد با هم به رقابت پرداختند، با این تفاوت که یک ارایه کوتاه ۲ دقیقه‌ای در قالب فیلم داشتند و پرسش و پاسخی از طرف داوران انجام نمی‌شد. تمام حاضران داور بودند و رای‌گیری از طریق بات تلگرام دیموند، انجام شد.

مهمانان این رویداد فقط داوران رویدادهای پیشین، سرمایه‌گذاران، خبرگزاری‌های نوپانا، آنا، اکوسیستم، دیجیاتو، پیوست و مدیران ارشد شرکت‌های همکار بودند و سایر علاقه‌مندان از طریق پخش زنده لحظه‌نگار، در وب‌سایت دیموند با بیش از ۶۰۰ بازدید رویداد را دنبال کردند. همچنین در کنار این برنامه، یک رای‌گیری مردمی توسط سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد برگزار شد که یک هفته قبل از طریق بات تلگرام شروع شد و تا روز رویداد بیش از ۸ هزار نفر در این رای‌گیری شرکت کردند.

در آغاز این رویداد فیلم کوتاه معرفی دیموند نمایش داده شد و پس از آن، احمدرضا مسرور، مدیرعامل شتاب‌دهنده دیموند درباره چگونگی و هدف برگزاری رویداد صحبت کرد. ابری‌نیا، رییس پردیس فنی دانشگاه تهران، سخنران بعدی، از اهمیت ورود به حوزه کارآفرینی و نقش دانشگاه‌ها صحبت کرد و به قرارداد همکاری شتاب‌دهنده دیموند و دانشگاه تهران نیز اشاره کرد.

سپس آفتابی، مدیر شرکت ایران ارقام از اهمیت سرمایه‌گذاری در این بخش صحبت کرد و در پایان نیز حامد تاج‌الدین، مدیرعامل شرکت اوبار و آچاره، از تجربیات و دستاوردهای این دو استارت‌آپ‌ موفق زیرمجموعه دیموند، سخن گفت. پس از پایان سخنرانی‌ها، کلیپ کوتاهی در خصوص معرفی رویداد پخش و نحوه ثبت رای برای حاضران توضیح داده شد. سپس استارت‌آپ‌ها به ترتیب در ۲ دقیقه خود را معرفی کردند.

کادرو: پلتفرم سفارش عکاس حرفه ای به صورت آنلاین، یا به عبارت خودشان، اسنپ برای عکاسان است.کادرو

کمدا: این استارتاپ شیرازی پلتفرم اشتراک گذاری لباس است و از دغدغه های محیط زیستی، اسراف لباس و کمبود آب صحبت کرد.کمدا

اسمارت وای فای: استارتاپی برای مدیریت وای فای در کافه ها، شرکت ها و فضاهایی است که کاربران زیادی به اینترنت متصل هستند.اسمارت وای فای

یادیز: اپلیکیشن یادگیری هوشمند که فلش کارت های درسی را با الگوریتم خاصی برای مخاطب مرور می کند. این استارتاپ از همکاری با کانون فرهنگی آموزش قلمچی صحبت کرد.یادیز

آرانایس: پلتفرمی برای رزرو آنلاین آرایشگاه در تهران است و مجموعه ای از بهترین آن ها را درسامانه خود ثبت کرده است.

آرانایس

بلیتو: شعار این تیم، “بی برنامه نمونید” است، پلتفرمی برای خرید بلیت رویدادهای فرهنگی و هنری و اطلاع رسانی آن ها.

بلیتو

آپارنو: این استارتاپ شیرازی، در حوزه شهر هوشمند و مدیریت ساختمان فعالیت می کند. اپلیکیشن آپارنو عملکردی مشابه مدیر ساختمان دارد.آپارنو

دوتست: در حوزه آموزش الکترونیک و برگزاری آزمون های آنلاین فعالیت می کند.

دوتست

ادلیفت: پلتفرم تبلیغات درون تاکسی است که از طریق نصب تبلت در پشت صندلی اتوموبیل، در آن فیلم های تبلیغاتی پخش می کنند.ادلیفت

بوکینگ ویلا: موتور جستجوی ویلا و آپارتمان در بسیاری از شهرهای ایران است و ویلاهای شخصی را بدون واسطه با قیمت مناسب اجاره می دهد.بوکینگ ویلا

در این قسمت برنامه، انیمیشنی که تیم دیرین دیرین برای این رویداد آماده کرده بودند در خصوص مشکلات استارتاپ ها پخش شد و در ادامه، آقای علی عمیدی مدیر عامل شرکت کارن کراد، این سامانه را معرفی کردند. کارن کراد، به عنوان یک سامانه تامین مالی جمعی برای استارتاپ های ایرانی و با هدف حمایت از ایده های نو و خلاقانه در کشور، تاسیس شده است. علاوه بر خدمات فنی، مشاوران مالی و حقوقی دسترسی به منابع مالی برای کسب و کارهای نوپا نیز توسط این پلتفرم امکان‌پذیر شده و بهترین پروژه ها به سرمایه گذاران معرفی می‌گردد.

آچاره: استارتاپی برای درخواست خدمات مثل نظافت، تعمیرات، اسباب کشی و … است که توانسته تا کنون بیش از ۹۹۳۵۵ کارفرما جذب کند.آچاره

لامینور: پلتفرم آموزش آنلاین موسیقی است. این استارتاپ به برخی مشکلات از جمله زمان و پول در حوزه یادگیری موسیقی اشاره کرد.لامینور

عروس برون: برنامه ریزی آنلاین عروسی است که خدمات دهندگان عروسی را با توجه به بودجه و نزدیکی به زوج های جوان معرفی می کند.عروس برون

ایت بیت: این استارتاپ یخچالی پر از میان وعده و اسنک به فضاهای کاری می دهد تا کارمندان بتوانند تغذیه سالم و مناسب داشته باشند.ایت بیت

بزنیم بیرون: پلتفرم برنامه ریزی سفر و گردش است. در زمینه فروش تورهای مسافرتی و معرفی مکان های دیدنی ایران فعالیت می کند.بزنیم بیرون

صورتی ها: این استارتاپ تبریزی، مجله آنلاین مخصوص بانوان را اداره می کند و با محتوای به روز در موضوعات مورد علاقه بانوان، بیش از ۶۰۰۰ کاربر فعال دارد.صورتی ها

رونگار: پلتفرم مدیریت همه شبکه های اجتماعی است که از طریق آن می توانید نوع و زمان بندی محتوای ارسالی خود را مدیریت کنید.رونگار

ایران فود سرویس: این استارتاپ تامین کننده مواد اولیه سالم مورد نیاز ارائه دهندگان مواد غذایی مثل رستوران ها و کافه ها است.ایران فود سرویس

دور نیست: این تیم از طریق سفر به نقاط مختلف ایران و ساخت مستندهای طبیعی از فضاها و مردم، سعی می کند سفری مجازی را برای افراد فراهم کند.دور نیست

در پایان برگزیدگان این رویداد به شرح زیر اعلام شد:

نفر اول جایزه مردمی، استارت‌آپ‌ بلیتو با ۱۷۳۸ رای ، برنده ۴ میلیون تومان وجه نقد و تندیس یادبود از سامانه تامین مالی جمعی کارن کراد شد.

تیم سوم رویداد دیموند اکسپو، استارت‌آپ‌ بوکینگ ویلا برنده ۳ میلیون تومان، تیم دوم استارت‌آپ‌ کمدا، برنده ۵ میلیون تومان و تیم اول استارت‌آپ‌ اسمارت وای‌فای برنده ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی شدند. به تیم‌های برنده تندیسی به عنوان یادبود اهدا شد.

منبع
دیموند
برچسب ها

مهسا رستمی

دانشجوی دانشگاه تهران، علاقه‌مند به تحولات اکوسیستم کارآفرینی

نوشته های مشابه

‫2 نظرها

  1. خیلی استارت اپ های خوبی دارن امیدوارم موفق باشن و فضای تک قطبی استارت اپ های کشور رو کم کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *