اکوسیستم

لیست مدعی رتبه‌بندی استارتاپ‌های ایرانی چقدر موثق است؟

اکوموتیو به معرفی استارتاپ‌های کمتر شناخته شده این لیست می‌پردازد.

اخیرا لیستی از رتبه‌بندی استارتاپ‌های ایرانی در حال دست به دست شدن است که در آن رتبه‌هایی در جهان و ایران به تعدادی از استارتاپ‌ها نسبت داده شده است. طبق بررسی‌های تیم اکوموتیو این رتبه‌بندی حتی در روزنامه سازندگی هم منتشر شده است که این موضوع با توجه به عدم ارائه منبع و شاخص، آن هم در یک روزنامه رسمی جای تعجب دارد. از عدم معرفی شاخص‌های اعلام این رتبه‌بندی که بگذریم، جای خالی بسیاری از استارتاپ‌های شاخص اکوسیستم و حضور برخی استارتاپ‌های کمتر شناخته شده جلب توجه می‌کند. با اینکه بدون اعلام شاخص‌ها و روش ارزیابی، نمی‌توان برای این رتبه‌بندی ارزشی متصور شد اما تصمیم گرفتیم به این بهانه استارتاپ‌هایی را که در این لیست آمده‌اند معرفی کنیم. در ادامه با این معرفی همراه باشید:استارت‌آپ‌های برتر ایران

دیجی کالا:دیجیکالا

دیجی‌کالا مرجع تخصصی نقد و بررسی و فروش اینترنتی کالا در ایران است. گروه‏‏‌های مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بی‌نظیر در دیجی‌کالا عرضه می‏‏‏‌شوند.

ای نتورک:ای نتورک

ای‌نتورک یک شرکت تجارت الکترونیک در ایران است که در زمینه تبلیغات اینترنتی و بازاریابی دیجیتال فعالیت می‌کند. در ابتدای سال ۱۳۹۰ به عنوان یک شبکه تبلیغات کلیکی فعالیت خود را شروع کرد و در بهار سال ۱۳۹۴ با گسترش خدمات خود به آژانس بازاریابی دیجیتال تغییر مسیر داد.

پونیشا:پونیشا

پونیشا بزرگترین سایت برون سپاری فارسی زبان است که هزاران فریلنسر و کارآفرین را در سرتاسر ایران به هم متصل می کند. کارآفرینان می توانند فریلنسر ها را برای کارهایی مانند برنامه نویسی، نویسندگی، ترجمه، طراحی، مهندسی، ورود اطلاعات، بازاریابی، فروش، حسابداری و در کل هر کاری که بتوان بصورت آنلاین انجام و تحویل داده شود استخدام کنند.

جابینجا:جابینجا

جابینجا پلتفرمی برای جذب نیروی انسانی متخصص در ایران است. شرکت‌ها با درج آگهی استخدام در جابینجا و استفاده از امکانات حرفه‌ای، امکان دسترسی به صدها کاندید مرتبط برای موقعیت شغلی شرکت‌شان را خواهند داشت. جابینجا می‌کوشد تمام امکانات مورد نیاز برای یک استخدام ایده‌آل را در یک ابزار واحد جمع‌آوری کند تا جذب نیروی انسانی با هزینه کمتر و سرعت بیشتر امکان‌پذیر شود.

ترب:ترب

ترب با هدف معرفی فروشگاه‌های جدید و معتبر اینترنتی و ارایه شفاف قیمت‌ها به کاربران از سال ۱۳۹۴ تاسیس شده است. این سرویس در قالب وب‌سایت اینترنتی، افزونه مرورگرهای اینترنتی و اپلیکیشن موبایل در دسترس کاربران قرار دارد. در حال حاضر موتور جستجوی هوشمند ترب، اطلاعات لحظه‌ای قیمت بیش از ۵۰۰ هزار نوع محصول را از بین بیش از  هفتاد فروشگاه آنلاین در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

جعبه:جعبه

جعبه به عنوان سرویس اشتراک گذاری ویدیو با رویکردی متفاوت در خرداد ماه ١٣٩۵ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نموده و هم اکنون با شروع همکاری با کلیک یاب به عنوان نمایش دهنده تبلیغات ویدئویی نیز ارایه خدمات خود را گسترش داده است.

بیمه بازار:بیمه بازار

بیمه بازار اولین فروشگاه اینترنتی بیمه در ایران است و امکان مقایسه نرخ بیمه شخص ثالث و بدنه شرکت‌های مختلف بیمه، دریافت مشاوره از متخصصان بیمه‌ای و خرید آنلاین بیمه را فراهم می‌کند. با ثبت سفارش اینترنتی، بیمه‌بازار بیمه را در سریعترین زمان ممکن صادر کرده و رایگان ارسال می‌کند.

بیدبرگ:بیدبرگ

بیدبرگ مشاور آگاه شما در حوزه بیمه، مالیات و امور حقوقی می باشد.این استارتاپ از سال ۱۳۹۳ توسط برادران حسینی تبار شروع به فعالیت نمود و شعار خود را، بیدبرگ مشاوره بیمه، مالیات و امور حقوقی قرار داد.

تکراتو:تکراتو

تکراتو یک وبسایت خبری است که در زمینه تولید محتوا و مدیا فعالیت می کند. اخبار روز تکنولوژی را می توانید از تکراتو پیگیری نمایید.

سیب اپ:سیب اپ

سیب‌اپ یک اپ‌استور ایرانی‌ است که با آن می‌توانید راحت‌تر و ارزان‌تر برنامه‌هایی که دوست دارید را دریافت کنید.  در واقع سیب اپ نسخه ایرانی اپ استور است. که دردسر های رایج آن را ندارد.

میسلند:میسلند

میسلند یک کسب‌و‌کار آنلاین در حوزه لوازم آرایشی‌ مراقبتی است. میسلند بر آن است تا خرید لوازم آرایشی و مراقبتی را همانند تجربه خرید حضوری از یک فروشگاه، برای مشتریان علاقمند به خرید اینترنتی، تا حد امکان فراهم آورد و یک مرجع جامع و کامل تخصصی ارزیابی، مشاوره و فروش محصولات آرایش و بهداشتی تولید داخل و خارج کشور را بصورت یک فروشگاه اینترنتی در اختیار عموم مردم ایران قرار دهد.

اتباکس:اتباکس

اتباکس یک شبکه‌ی منسجم از رزومه‌ها، نمونه‌کارها، شرکت‌ها و فرصت‌های شغلی است که برای انتشار نمونه‌کارها و پروژه‌ها ساده‌ترین راه را، به کاربران پیشنهاد می‌دهد به طوریکه در این فضا می‌توان رزومه خود را ساخت و آن را با یک کلیک برای فرصت‌های شغلی در شرکت‌های مختلف فرستاد.

فردابوک:فردابوک

فروشگاه اینترنتی کتاب فردا  با بیش از ۱۰۰ هزار عنوان کتاب دارای کاملترین مجموعه از کتاب های دانشگاهی در زمینه کتاب های فنی و مهندسی,حقوق,علوم انسانی,مدیریت و … میباشد.

مای اینداستری:مای اینداستری

این استارتاپ یک پایگاه اطلاع رسانی در حوزه صنعت است. از جمله خدمات وبسایت اینداستری می توان به ارائه ی آخرین مقالات تخصصی، نآوری و تولید دانش در زمینه ی شیوه های توسعه و رونق برای کسب و کارهای کوچک و متوسط و ارائه خدمات مشاوره مدیریت به صنایع کشور اشاره کرد.

رای چت:رایچت

رای چت استارتاپی در حوزه ی ارتباطات است که پلتفرم گفتگوی آنلاین و تحلیل ارتباط با مشتریان است.

ایسارا:ایسارا

ایسارا یک فروشگاه اینترنتی است که در آن بخش‌ کالای دیجیتال قابل دسترسی است و امکاناتی از قبیل ضمانت اصل بودن کالا، تضمین بهترین قیمت ، ۷ روز ضمانت بازگشت و ارسال رایگان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

جااینجاس:جااینجاس

جااینجاس یک استارتاپ در حوزه ی رزرو آنلاین هتل است. در سایت جااینجاس می توانید بین تمام هتل های ایران جستجو کنید، موقعیت مکانی آنها را مشاهده کنید، تصاویر اتاق ها و امکانات هتل را ببینید، و از بین صدها هتل، مناسب ترین هتل را رزرو کنید.

فرا دبیر:فرا دبیر

سایت فرادبیر با توجه به نیاز کمبود سایت های اموزشی با کیفیت، در حوزه کنکور های سراسری کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، نمونه سوال، جزوات دانشگاه های سراسر ایران و… تاسیس شده است و با دسترسی رایگان سعی در کمک در پیشرفت تحصیلی کلیه ی افراد از دانش اموز تا دکتری تخصصی قدم می گذارد.

ادرو:ادرو

ادرو اولین شبکه تبادل تبلیغات آنلاین و در حال حاضر بزرگترین شبکه تبادل تبلیغات در خاور میانه است ( بنا بر ادعای خود این مجموعه). ادرو شبکه های تبلیغات آنلاین را به هم مرتبط می کند و خرید و فروش نمایش و بنر از طریق زیرساخت ادرو انجام می شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۵ دیدگاه

  1. الان خب منبع این خبر چی بوده؟ بر چه اساس این استارت آپ ها معرفی شدن؟ تعداد بازدید روزانه بوده؟ معروفیت بوده یا چه چیز دیگه ای؟ بعد چجوریه که یک شرکت دوتا رتبه داره؟ عجیب نیست؟

    1. نقدی که به لیست وارده همین موضوع هست که بدون هیچ شاخصی این رتبه بندی در یک روزنامه رسمی کشور منتشر شده. برخی سایت ها هم منبعش رو واشنگتن پست معرفی کردن که طبق جستجوی تیم اکوموتیو این موضوع هم رد شد. متاسفانه شاهد این هستیم که افراد و گروه‌های مختلف با کمترین شناخت نسبت به اکوسیستم دست به تولید محتوا در این زمینه میزنن که نتیجه‌اش پراکنده شدن اطلاعات ضعیف و اشتباه هست.

    1. این رتبه‌بندی همانطور که در ابتدای متن هم بهش اشاره شده قابل اتکا نیست و طبق بررسی که تیم اکوموتیو انجام داده با استناد به این سایت منتشر شده. مشخصا افرادی که این رتبه بندی رو منتشر کردن اطلاعات مناسبی از وضعیت استارتاپ‌های ایرانی نداشتن.÷

  2. مقاله جالبی بود از این بابت که با یک سری استارت آپ ها بیشتر آشنا شدیم –
    ولی جالب تر اینه که اکوموتیو خودش نقد کرده روش رتبه بندی این استارت آپ را در روزنامه بعد خودش همون مقاله را پابلیش کرده.

    راستی در این بین با معیار رتبه الکسا، می تونم بگم ترب و جعبه بسیار رشد خوبی داشتند.
    در ۷ ماه
    جعبه: ۹۰۹ به ۱۲۲
    ترب: ۸۷۹ به ۱۰۷

    تشکر از هم دانشگاه هایی عزیز امیرکبیری بابت این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *