ایده های استارتاپیایده های بلاک چینایده های فین تکبلاک چینفین تک

آینده‌ی تکنولوژی در دستان بلاک‌چین!

معرفی ۴ شرکت برتر سال ۲۰۱۸ در حوزه بلاک‌چین

هرچه بر تعداد ابتکارات مبتنی بر بلاک چین افزوده شود، فهم این موضوع که کدام کاربردهای این فناوری از همه جالب‌تر است، دشوارتر می‌شود.

به گزارش اکوموتیو؛ اساساً هر کسب‌وکار نوپا که این فناوری جدید و قدرتمند را عرضه می‌کند، به نوعی درصدد تغییر زندگی روزمره است. طبیعتاً برخی که در تحقق این امر موفق‌تر هستند، موضوع این نوشتارند. گرچه این کسب‌وکارهای نوپا باید در نوشتارهای دقیق‌تری معرفی شوند، این مطالب برای هدایت سرمایه‌گذاران یا برای کسانی که چندان با دنیای بلاک‌چین آشنا نیستند، مفید نیست. در ادامه چند کسب‌وکار نوپا که در سال ۲۰۱۸ قابل توجه هستند معرفی می‌شوند.

AgrelloAgrello

قراردادهای هوشمند عنصر اساسی ارزهای رمزنگاری‌شده و بلاک‌چین هستند و آگرلو درصدد ایجاد انقلاب در این حوزه است. آگرلو شرکتی مستقر در استونی، درصدد تلفیق هوش مصنوعی با اسناد حقوقی جهت عرضه قراردادهای هوشمند به افرادی است که در زمینه بلاک‌چین تجربه چندانی ندارند. رابط آن به کاربران این امکان را می‌دهد صرف نظر از میزان تسلط به برنامه‌نویسی یا دانش حقوقی، در شبکه اتریوم، به آسانی قراردادهای هوشمندی تهیه کنند که خود اجرا شونده و از نظر حقوقی الزام‌آور هستند.

BloomBloom

استقراض خُرد روش دستیابی افراد ساکن در مناطق محروم جهان به نظام گسترده خدمات مالی را تغییر داده و بلوم  امیدوار است با ایده شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین، این مفهوم را بیش از پیش توسعه دهد.

اشخاصی که به اعتبارات دسترسی ندارند نمی‌توانند مرجعی اعتباری برای خود تهیه کنند. بلوم قصد دارد از اطلاعات پرداخت غیراعتباری افراد برای ایجاد انواع جدید امتیاز اعتباری به نام Bloomscore استفاده کند. بر این اساس اشخاصی که پیش‌تر به وام و دیگر سازوکارهای بانکداری سنتی دسترسی نداشتند، سرانجام به این خدمات دسترسی پیدا می‌کنند.

EverexEverex

جهان مالی در حال حاضر تحت تسلط انواع قراردادها قرار دارد. بازار دست نخورده تقریباً ۲ میلیارد نفر در سراسر جهان که به مؤسسات مالی استاندارد دسترسی ندارند، به کمک اورکس این فرصت را پیدا می‌کند که از خدماتی مانند تبدیل ارز و انتقال پول بهره‌مند شود.

اورکس قصد دارد با استفاده از یک فناوری تحت عنوان نقدینگی رمزگذاری شده  که ارزش توکن رمزنگاری‌شده را به یک ارز مشخص متصل می‌کند، به این هدف نائل شود. کاربران قادر خواهند بود از طریق بستر اورکس، ارز بومی خود را به نقدینگی رمزنگاری‌شده تبدیل کنند و از این طریق به شبکه جهانی و عظیم خدمات دسترسی خواهند داشت.

Selfkey

Selfkey

کسب‌وکارهای نوپای پیشین و درواقع بسیاری از شرکت‌های مبتنی بر بلاک‌چین که تاکنون بازار را در دست گرفته‌اند، همگی بر بازار مالی متمرکز هستند. یکی از ویژگی‌های نویدبخش فناوری بلاک‌چین این است که کاربری‌هایی خارج از این موضوعات نیز وجود دارد. برای نمونه سلف‌کی یک کسب‌وکار نوپاست که درصدد رفع مشکلات احراز مالکیت است. چون در دهه‌های گذشته هویت‌های دیجیتال به‌طور فزاینده رایج و پیچیده شده، در حوزه مالکیت مسائل پیچیده‌ای ایجاد شده است. سلف‌‍کی به کاربران و سازمان‌ها این اختیار را می‌دهد که به کمک فناوری بلاک‌چین، مالک مطلق هویت دیجیتال خود باشند. کاربران از طریق سلف‌کی می‌توانند ابعاد متعدد هویت دیجیتال خود را از تابعیت گرفته تا بانکداری، به صورت یکجا کنترل کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
عصر بانک
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *