اخبار استارتاپی

بررسی لوایح پنج‌گانه‌ی حقوقی فناوری اطلاعات، در سازمان نصر تهران

شروع بررسی لوایح پنج‌گانه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در زمینه‌ی حقوق فاوا توسط کارشناسان کمیسیون تجارت الکترونیکی نظام صنفی‌رایانه‌ای تهران

لیمو HR

به گزارش اکوموتیو، کارشناسان کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران، لوایح پنج‌گانه‌ی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را در زمینه‌ی حقوق فاوا بررسی می‌کنند.

جعفر محمدی، عضو هیات مدیره و قائم‌مقام کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان، با اعلام این خبر گفت: پنج لایحه‌ی حکمرانی‌الکترونیکی، تراکنش‌های الکترونیکی، شناسه‌های الکترونیکی، مسئولیت ارائه‌دهندگان خدمات فناوری اطلاعات و حمایت از داده‌ها و حفاظت از اطلاعات شخصی، لوایحی هستند که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قصد دارد به منظور تدوین نظام حقوقی یکپارچه و هماهنگ حوزه‌ی تجارت الکترونیکی، با قوانین داخلی و مناسبات بین‌المللی، به مجلس شورای اسلامی ببرد.

محمدی در این رابطه ادامه داد: در حقیقت، مجموعه‌ی این لوایح در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی و تبدیل‌شدن به قانون، سیمای نظام حقوقی‌سایبری جمهوری اسلامی ایران را به تصویر می‌کشد.

 او با اشاره به اهداف لوایح حقوقی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصویب این لوایح می‌تواند در پر کردن خلا قانونی موجود در فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بسیار تاثیرگذار باشد و در مسیر فعلی حکمرانی‌ الکترونیکی و فعالیت کسب‌وکارهای مجازی تحولات زیادی ایجاد کند.

محمدی، در خصوص جلسات کمیسیون تجارت الکترونیکی سازمان گفت: کمیسیون تجارت الکترونیکی نظام صنفی‌ رایانه‌ای تهران، در حال حاضر مشغول بررسی ابعاد مختلف لوایح حقوقی وزارت فاوا با حضور کارشناسان این حوزه است. نتایج حاصل از این جلسات، پس از جمع‌آوری و تکمیل نظرات بخش خصوصی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه می‌شود.

کمیسیون تجارت الکترونیکی از تمام کارشناسان صنف دعوت می‌کند که نظرات و پیشنهاد‌ها‌ی خود را در خصوص این لوایح به صندوق الکترونیکی این کمیسیون ارسال کنند تا بررسی شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *