اخبار استارتاپی

نخستین همایش تشکل های کارآفرین سراسر کشور برگزار می شود

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از برگزاری نخستین همایش تشکل های کارآفرین سراسر کشور خبر داد و گفت: این همایش اواخر اردیبهشت ماه سال جاری در استان گیلان برگزار می شود.

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه این همایش نخستین شبکه تخصصی کارآفرینی کشور در حوزه تشکل‌ها می باشد، بیان کرد: در حین برگزاری همایش نیز ورک‌شاپ های خوبی هم برای کارآفرینان پیش بینی شده است. این تشکل‌ها در حوزه های تولیدی، کارآفرینی و استارت آپ‌های حوزه جوانان فعال هستند که تبدیل به یک شبکه تخصصی خواهند شد.

تندگویان با اشاره به شعار «جوان ایرانی کالای ایرانی» تصریح کرد: برای اجرایی کردن این شعار در سال جاری، سعی کردیم با حوزه های مختلف از جمله صنعتگران و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تفاهم نامه‌هایی را جهت بهره‌برداری جوانان از کالاهای ایرانی در این مراکز امضا کنیم که در این راستا هم پیشنهاد تاسیس شرکت‌های مشترک را ارایه کردیم تا جوانان کارآفرین سراسر کشور بتوانند به عنوان نهادهایی در بازاریابی کالاهای ایرانی مشارکت کنند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با بیان اینکه در این مراکز برای خرید کالا تخفیف‌های مناسبی برای جوانان در نظر گرفته شده است، افزود: همچنین هدف از این کار تشویق زوج‌های جوان در خرید از کالای داخلی است.

وی با بیان اینکه استارت آپ‌ها یکی از اقدامات ما برای بروز و ظهور استعدادهای جوانان کارآفرین کشور است، اظهار کرد: این تشکل‌ها شامل جوانان خلاق هستند لذا می‌طلبید یک شبکه تخصصی برای این جوانان در سراسر کشور راه‌اندازی شود تا هم آن ‌ها بتوانند مدل کارهای خود را در این شبکه‌ها هم‌افزایی کنند و هم ما بتوانیم این شبکه را در کل کشور به استانداران و نهادهای مربوطه برای عقد قرارداد جهت همکاری با این جوانان معرفی کنیم. این شبکه تا پایان اردیبهشت ماه با برگزاری همایش تشکل‌های کارآفرین راه‌اندازی خواهد شد و ما وارد فاز عملیاتی این طرح خواهیم شد.

تندگویان با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان در حمایت از جوانان خلاق و کارآفرین اذعان کرد: با صندوق کارآفرین امید تفاهم نامه‌ای امضا کردیم تا با ارایه وام به جوانان کارآفرین از آنها حمایت کنیم، میزان وام مشخص شده است، دستورالعمل خود را به استان‌ها ابلاغ کردیم و همچنین از ابتدای اردیبهشت ماه هم اعلام کردیم صندوق کارآفرینی امید آمادگی پرداخت وام ۴ درصد در حوزه کارآفرینی به تشکل‌ها و جوانان را دارد. در همین راستا تشکل‌ها باید طرح‌های خود را به وزارت ورزش ارایه دهند و پس از بررسی طرح‌ها در صورتی که مورد تایید قرار بگیرد کارآفرینان می‌توانند از تسهیلات این صندوق در اجرای طرح‌های خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه اولویت ما در حمایت از کارآفرینان بیشتر کارآفرینان شهرستانی و روستایی است، تصریح کرد: در واقع مباحث کارآفرینی ما مرکزگریز بوده و در جهت جلوگیری از مهاجرت از مناطق محروم و روستاها به شهرها است و حمایت‌های ما هم بیشتر شامل حوزه کشاورزی، دامپروری، صنایع پایین دستی که بیشتر در روستاها وجود دارند، می باشد و همچنین یک بحث دیگر هم موضوع آسیب‌های اجتماعی است مانند تولیدات زنان سرپرست خانوار و تشکل‌هایی که در این حوزه ورود پیدا کرده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند، می‌باشد.

وی در خصوص برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان برای مهارت آموزی جوانان افزود: ما تفاهم نامه‌ها و کارگروه‌های مشترکی در این زمینه داریم با وزارت آموزش و پرورش، آموزش عالی و ستاد کل نیروهای مسلح موضوع مهارت‌ آموزی مطرح ولی موضوع عملکردی آنها در اختیار ما نیست.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *